2014-09-26, 18:55
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Jaha, då var det dokumenterat.

Mattilsynet i Norge (livsmedelsverket) har gjort prover och upptäckt sperma i kebabsås.

http://dailyspot.blogg.no/1411502711_mattilsynet__funnet_s.html

Citat:
''Extra special sauce with love''

Citat:
Det har vært rykter om sæd i kebabsausen, og det har lenge vært tvil angående, inntill idag.
Det ble foretatt flere prøver fra forskjellige gatekjøkken i bl.a Oslo og Bergen (utført 15.09.14). Ryktet stammer fra den kjente vandrehistorien fra 90-tallet, men skaper forsatt mistanke idag.

Citat:
15.09.14 ble det funnet spor av sæd/spermrester i den milde kebabsausen og stammet fra flere menn.

Nå? Vad tror ni om kebabsåsen i Sverige?

Vad ligger bakom detta tror ni? Precis som i Sverige är det till den största delen invandrare som driver pizza/kebabställen. Har detta något med rasism att göra, alltså -vad är det dem vill uppnå med detta?
2014-09-26, 18:58
Medlem
KukKluxKlans avatar
Hmm låter intressant men inte speciellt gott :-D
2014-09-26, 19:00
Bannlyst
Jag tror att det är spermier i all kebabsås.
2014-09-26, 19:01
Medlem
Potenza.adeguatas avatar
Uuuh! Fyfaan!
Mår de bra av att servera "sånt" eller vad är grejen?
2014-09-26, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KukKluxKlan
Hmm låter intressant men inte speciellt gott :-D

Borde det då inte stå på menyn att man kan beställa ''Extra special sauce with love'' om man nu tycker om den smaken?
2014-09-26, 19:04
Medlem
kaffemedsockeers avatar
Funderade på att köpa mig en pizza idag men det blev ett "pizzakit" istället. Köpte kebab på ica som jag tänkte ha på. Tur som fan att jag gjorde rätt val. Vet inte hur jag hade mått om jag suttit här nu, nöjd och belåten efter en fet kebabpizza och läst det här.

Alla dessa pizzor med sås jag har ätit i mina dar... hur många har det varit sperma på?
2014-09-26, 19:06
Medlem
OvissFramtids avatar
Jag har alltid vetat om detta! Fyfan jag har även hört att de gillar att spotta på sina pizzor när de tillagas. En av anledningarna till att jag inte köper pizza längre
2014-09-26, 19:08
Medlem
bithaxs avatar
Senast jag kollade var det bajs i hamburgarna i sverige.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16251764.ab

Känner inte att jag litar på varesig aftonhoran eller den där bloggen, men det skulle inte förvåna mig om någon kommit på tanken att blanda sin sås i såsen.
Senast redigerad av bithax 2014-09-26 kl. 19:15.
2014-09-26, 19:17
Medlem
Riddarhusets avatar
Och jag som har frågat efter receptet och de har bara sagt att det är hemligt.
2014-09-26, 19:26
Medlem
royalqualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Och jag som har frågat efter receptet och de har bara sagt att det är hemligt.

Hört samma sak när man frågar recept på olika rättet
2014-09-26, 19:33
Medlem
Jag vet inte om detta är sant, galna människor finns överallt även i restaurangkök och på snabbmatsrestauranger.
Det har vi sett, personal som spottar i mat, plockar upp mat från golvet och serverar etc etc. Vad ligger då bakom det? Okunskap? Avundsjuka? Rasism? Någon som vill bevisa något, "du är inte bättre än mig" ?

Citat:
Oslo er kul med masse spennende mattilbud!

Här pratar man om råttkött i kebaben: http://debatt.sol.no/content/kebab-sjapperrottereir

Vem vet egentligen vad det finns i kebaben som vi äter vid 4-tiden på morgonen när vi är fulla och hungriga? Varför skulle egentligen någon servera oss kvalitetskött när vi ändå inte känner smaken av det vi äter?

Det finns massor av pengar att tjäna på oss dumma svenskar.
2014-09-26, 19:42
Medlem
revodnebs avatar
Jag har också hört denna vandringssägen förut, finns det någon bättre källa än en blogg?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in