2014-09-26, 17:07
Medlem
Detta inlägg är skrivet av en man i början av trettioårsåldern. Han har alltid varit extremt besatt av statusprylar och av att tjäna mycket pengar. Nu har han dessvärre hamnat i en "kris". Det finns personer runtomkring oss som svälter och tigger på våra gator, personer som inte har ett hem att gå till. Denna herres problem handlar däremot om något mer... ytligt. Läs och begrunda själva:

"Erkännande: Jag har i stort sett hela mitt liv haft ett motto ” Man lever bara en gång”. Med detta så har det medfört otroligt massa roliga och galna saker. Tyvärr så har det periodvis inte varit så bra och jag har gått in i perioder då man kört fast eller hamnat riktigt fel. Som säkert många förstår så har jag varit inne i en av mina värsta tider precis och jag är långt ifrån att det är bra. Jag vet att många hört av sig och jag ber om ursäkt för att jag inte svarat, men jag har inte velat dela mina dåliga dagar, jag vill inte dra ner någon annan.

Som också många vet är pengar något jag alltid har drivit mig och jag vet inte hur jag ska berätta det men det har blivit som en drog för mig. Jag är tvungen att ha pengar inte bara för att jag vill köpa saker utan mer om att känna trygghet att kunna göra vad man vill, närsom helst. Ni som umgåtts med mig vet vad jag menar, jag har gjort en hel del galna saker.

Jag söker en kick av att spendera riktigt mycket pengar på ingenting. Det är den kicken som jag har hittat motivation tidigare. Jag har också periodvis i mitt liv haft riktigt mycket pengar och mått som en kung och detta har medfört till en väldigt hög levnadsstandard.

Tyvärr så har jag förlorat väldigt mycket pengar de senaste åren försökte starta ett företag och varit utan lön i stort sett i 3 år. Jag har försökt att ändra mig men jag mår otroligt dåligt av det, och får återfall. Hur jag har finansierat detta är genom spel och min familj.

I vintras så såg jag en ljuspunkt och jag trodde att det hade vänt, jag hade träffat en tjej som jag släppte in mer än jag brukar, så såg jag en framtid som inte bara bestod av fina bilar, champagne eller lyxhotell. Jag blev sviken och jag tappade fattningen totalt. Jag gjorde saker som jag aldrig skulle kunna göra men jag gjorde det. På en vecka förlorade jag min tjej, mitt jobb och riktigt mycket pengar bara i vrede samt kanske det viktigaste min motivation till livet. Jag brydde mig inte.
Jag har idag i stort sett inga pengar kvar och jag har i 9 månader rest och hållit mig borta och funderat på att hitta ny motivation och jag har ännu inte hittat det. Vad jag lever på idag är väldigt små utbetalningar från en fond som mina föräldrar förvaltar, så inga bidrag, så era skattepengar går inte till mig.

Jag berättar detta för er för att jag vet att många undrar Vart jag har varit? och vad som hänt? Nu vet ni och vad ni gör med denna info är upp till er. Jag kommer fortfarande hålla en mycket låg profil men jag har börjat prata lite lätt med folk och vara lite social. Jag kommer troligtvis också sälja min lägenhet och flytta någonstans för att börja om. Jag har tyvärr inga nummer kvar för min gamla telefon ligger trasig någonstans. Jag har kvar samma nummer, men jag svarar sällan så skicka ett sms. Jag önskar er all lycka i framtiden.
Citera
2014-09-26, 17:11
Medlem
Vidrigt?? Snarare uppgivet...
Citera
2014-09-26, 17:15
Medlem
Uppgivet, ja absolut. Vidrigt med anledningen av hur egocentriskt detta verkligen är. Beroende av pengar... för det är ju ingen annan på denna planet.
Citera
2014-09-26, 17:37
Medlem
tolchockers avatar
Förstår faktiskt inte grejen med att folk ska "confessa" sina hemligheter, laster, förflutna etcetc på Fejjan...?

Fine att man delar med sig så kan andra se att dom inte är ensamma och blablabla,
men det finns ju X antal forum för dessa saker istället där man genuint kan få tips och råd från folk i samma sits.

Tror dom på riktigt att det ger något om de skriver en status på fejjan där 99 % egentligen skiter i detta..? Att de kommer hitta sin Dr Phil bland alla "vänner" ?

Eller vill man bara att det ska delas vidare så man kan få sina 15 minutes of fame i Aftonbladet eller nyheter24 typ? Fattar ej

Edit:
Bra för honom att han insett detta beroende egentligen,
dock relativt skrattretande ur andras ögon haha tror icke han vet om detta själv dock.
Citera
2014-09-26, 18:51
Medlem
TheGamers avatar
Om jag varit med om något liknande så hade jag inte skrivit likadant, jag hade simpelt kört med att det varit mycket just nu och man simpelt inte haft tid med alla/Facebook/samtal, men att man gärna tar igen missad tid eller frågor över chatten, sms eller samtal - att lägga ut sitt liv på Facebook är sällan bra, i alla fall inte i denna situation.

Men vi är ju alla olika, jag tycker mest att det är bra att han har funnit problemen och nu faktiskt beredd att åtgärda dem, synd bara att alla måste få reda på det.
Citera
2014-09-26, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tolchocker
Förstår faktiskt inte grejen med att folk ska "confessa" sina hemligheter, laster, förflutna etcetc på Fejjan...?

Fine att man delar med sig så kan andra se att dom inte är ensamma och blablabla,
men det finns ju X antal forum för dessa saker istället där man genuint kan få tips och råd från folk i samma sits.

Tror dom på riktigt att det ger något om de skriver en status på fejjan där 99 % egentligen skiter i detta..? Att de kommer hitta sin Dr Phil bland alla "vänner" ?

Eller vill man bara att det ska delas vidare så man kan få sina 15 minutes of fame i Aftonbladet eller nyheter24 typ? Fattar ej

Edit:
Bra för honom att han insett detta beroende egentligen,
dock relativt skrattretande ur andras ögon haha tror icke han vet om detta själv dock.

Kunde inte säga det bättre själv. Håller med till fullo!
Citera
2014-09-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Om jag varit med om något liknande så hade jag inte skrivit likadant, jag hade simpelt kört med att det varit mycket just nu och man simpelt inte haft tid med alla/Facebook/samtal, men att man gärna tar igen missad tid eller frågor över chatten, sms eller samtal - att lägga ut sitt liv på Facebook är sällan bra, i alla fall inte i denna situation.

Men vi är ju alla olika, jag tycker mest att det är bra att han har funnit problemen och nu faktiskt beredd att åtgärda dem, synd bara att alla måste få reda på det.

Ja jag håller med, att dela med sig av såna här saker är ju fan bara onödigt. Särskilt också när det handlar om en liten petitess som att han nu har fått möta verkligheten. Det är precis samma för alla människor! Synd att man har behov av att dela med sig på detta sätt
Citera
2014-09-26, 18:56
Medlem
kaffemedsockeers avatar
Ser mer ut som skryt tycker jag. Har inga pengar kvar men jag har ändå varit ute och rest i nio månader?

Var han rädd att någon i hans närhet hade missat vilken lyx han hade levt i och bara var tvungen att säga det rakt ut så att han återigen fick smaka lite bekräftelse?
Citera
2014-09-26, 19:02
Medlem
Wargs avatar
Man delar inte med sig av sina privata problem via Facebook, särskilt inte som vuxen. Punkt slut.
De privata problemen håller man för sig själv alternativt delger sina närmsta via chatten om man nu måste gå via Facebook.
Citera
2014-09-26, 19:04
Medlem
bongiovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemedsockeer
Ser mer ut som skryt tycker jag. Har inga pengar kvar men jag har ändå varit ute och rest i nio månader?

Var han rädd att någon i hans närhet hade missat vilken lyx han hade levt i och bara var tvungen att säga det rakt ut så att han återigen fick smaka lite bekräftelse?

Ja men lite så känns det. Han har säkert typ 600.000:- kvar men känner ändå att det är kört.
Citera
2014-09-26, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemedsockeer

Det kan verkligen ligga något i det. Han är han långt ifrån "botad" från hans lyx- och prylbehov så detta visar ju i så fall bara en bekräftelse på hans behov av att hävda sig materiellt.
Citera
2014-09-26, 19:27
Medlem
Skartaks avatar
Solklar uppmärksamhetshora.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto