Citat:
Ursprungligen postat av
JuliusSeverus
Till väldigt stor del beror naturligtvis det usla resultatet, och den nästan totala frånvaron av entusiasm och kampanjande från sympatisörer på nätet, på Motgift och partiledningen. Vad skulle det annars bero på? Vädret? Planeternas läge i förhållande till varandra?
.
Kan också beror på att folk nätkrigar istället för att prata politik med arbetskamrater och vänner!
Personligen tror jag att man lyfte för mycket fokus på gatukamp istället för olika former av propagandaspridning.
(Avslutar med mer om detta)
Citat:
Ursprungligen postat av
JuliusSeverus
På vilket sätt är en ohederlig och överskattad katolsk fanatiker och "fascist" med fjollig överklassdialekt, som sitter på en ö utanför Skottland och super, "viktig för rörelsen"? Vad är det för "enorm bildning" han har egentligen? När man lyssnar på radion så verkar hans påstått enorma allmänbildning vara aningen överdriven. I jämförelse med det slödder och trasproletariat som utgör stora delar av "rörelsen" och i jämförelse med stora delar av den svenska fårskallebefolkningen så kanske han framstår som enormt bildad. För en allmänbildad, någorlunda intelligent och lite äldre person så framstår hans allmänbildning som helt ok men ändå ganska medelmåttig. Han kan lite franska och verkar ha läst mycket om frimurare, katolska fascistgrejer, judisk makt, lite historia och diverse konspirationsteorier. I övrigt verkar han inte ha någon "enorm bildning".
Ja du nämner ju en del själv men att du avfärdar allt han säger som "konspirationsteorerier" säger mer om dig än om honom.
På "Vision Europa" talade Jonas om Peter Sutherland och dennes kopplingar till Bilderberggruppen och Goldman Sachs min fråga till dig lyder.
Är denna informationen som sluddrade fram av ett galet fyllo iklädd särk och med ett halskors som hänger ned till pungen oviktig ?
Personligen ser jag det som mycket viktiga kunskaper att förmedla till den svenska nationalismen.
Att sedan en nationalist poängerar att Jonas bara verkar ha lite kunskaper om historia,frimureri och judisk makt och lägger fram detta som någon irrelevant parentes är som att hävda att en kommunistisk agitator verkar ha läst en del klasskampsteorier,kapitalism och marx och annat trams.
Citat:
Ursprungligen postat av
JuliusSeverus
Vad är det för några "välartikulerade analyser" han har kommit med? Han har kommit med en del hyfsade artiklar och utspel om judar och deras intriger och illdåd men dessa har inte varit några direkt revolutionerande saker och han har ofta varit tvåa eller trea på pucken, så att säga.
Härligt att höra att du alltid är först med att tillgå massa information vilka arkiv brukar du besöka eller ingår du i anonymous ?
Citat:
Ursprungligen postat av
JuliusSeverus
I övrigt så har han ju kommit med många absurda, osmakliga och direkt lögnaktiga "analyser" angående Ukraina, Ryssland och en del andra saker. Han sitter i radion och ljuger rätt upp och ner och kommer med diverse knäppa påståenden i syfte att gynna sin katolska kyrka. Det är direkt osmakligt, när det inte bara är absurt och pajasaktigt. Jag gillade tidigare de Geer, eftersom han var en av få som hade just lite allmänbildning och även hade ganska bra koll på judefrågan, men tycker numera att han tyvärr verkar vara en ohederlig, delvis knäpp och ibland direkt osympatisk person. Han har visat dessa sidor ganska mycket på sistone.
Jag håller med om att hans syn på Ukraina var helt fel och det tyckte jag från början.
Citat:
Ursprungligen postat av
JuliusSeverus
Ja, vanligt folk i Sverige identifierar sig verkligen med katolska fascister, bisarra kvasireligiösa konspirationsteoretiker och subkulturella skojare som lägger mycket fokus på aborter, bögeri, kristendom, extrem nyliberalism och vurmande för NATO, EU och NWO.
Även här delar jag några åsikter med dig.
Underlivsfrågorna såsom snoppar och aborter börjar bli lite rånglandigt
Och så SVP i stort.
Jag tror man ska satsa mer på reklam online i framtiden och göra mer snygga youtube filmer mm
Sen så bör man göra utskick i kommuner där SD är sjukt stora och till väljare i kommuner där SD är stora i skolval osv.
Jag tror man kan skicka en DVD-film som folk kan se (sånt leder till nyfekenhet) där man möts av personer som företräder partiet som berättar om det.
Vad man skall fokusera på
Invandring (och då främst demografin där man visar på skillnaden mellan dem och SD annars ska man inte fokusera på SD)
Banker
Arbetskraftsinvandring
"Antirasim"
EU hur det påverkar oss
Hälsa MAT GMO OSV
Vad man inte skall fokusera på
FIs frågor (låt dem inte sätta agendan)
Aborter
HBTq frågor (skäms över att andvända den förkortningen)