Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-25, 14:06
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSeverus
Problemet är att SvP under ganska lång tid till synes aktivt och medvetet har gått in för att stöta bort alla intellektuella människor med nationalistiska sympatier
Har du några exempel på detta och att det skulle vara medvetet? Jag kan hålla med om att "intellektuella" människor i största allmänhet kan stötas bort, men det det är inte så att man medvetet stöter bort dem utan att de "intellektuella" inte känner sig hemma bland den stora gruppen "icke-intellektuella", de är inte är på samma "våglängd" och känner sig alienerade förmodar jag. Det finns många intellektuella och intelligenta personer i partiet som kommer bra överens med resten och inte alls är blir utstötta på något vis.
Senast redigerad av gavlip 2014-09-25 kl. 14:16.
Citera
2014-09-25, 14:56
Medlem
SvP-Finns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Det är generellt sett ett problem att de i toppen av en organisation inte vill släppa fram personer som skulle kunna hota dem, det är dock i teorin ett betydligt mindre problem med SvP:s partistruktur. Realisten har iallafall varit helt klart undermålig jämnfört med friatider och nordfront och dess utom raderas läsarkommentarer efter 7 dagar vilket är värdelöst och därför vägrar jag kommentera på sidans articklar.

Realisten hade innan veckans Svenskpartist vilket jag tycker var ett bra initiativ.

Jag tycker att kritiken mot Realisten är aningen för hård. Visst har den inte varit så bra på att publicera flera artiklar om dagen. Men kvaliteten är ändå högt lika högt som Nordfronts och andras artiklar. Det som jag tycker är dessutom unik med Realisten och absolut dess styrka är dess bredd. På Realisten finns både artiklar om obetydliga brott, precis som klarsynta krönikor av bl.a. Kromann, skarpa analyser, matlagningsrecept och intressanta artiklar om partiet och initiativ som Veckans Svenskpartist.
Realisten är även om den är sämre än FT ändå betydligt bättre än sionistiska censurtidningar som AP och Exponerat samt skvallertidningar i stil med nationell.nu
Citera
2014-09-25, 16:40
Medlem
Citat:
Till väldigt stor del beror naturligtvis det usla resultatet, och den nästan totala frånvaron av entusiasm och kampanjande från sympatisörer på nätet, på Motgift och partiledningen. Vad skulle det annars bero på? Vädret? Planeternas läge i förhållande till varandra?
.

Kan också beror på att folk nätkrigar istället för att prata politik med arbetskamrater och vänner!
Personligen tror jag att man lyfte för mycket fokus på gatukamp istället för olika former av propagandaspridning.
(Avslutar med mer om detta)

Citat:

På vilket sätt är en ohederlig och överskattad katolsk fanatiker och "fascist" med fjollig överklassdialekt, som sitter på en ö utanför Skottland och super, "viktig för rörelsen"? Vad är det för "enorm bildning" han har egentligen? När man lyssnar på radion så verkar hans påstått enorma allmänbildning vara aningen överdriven. I jämförelse med det slödder och trasproletariat som utgör stora delar av "rörelsen" och i jämförelse med stora delar av den svenska fårskallebefolkningen så kanske han framstår som enormt bildad. För en allmänbildad, någorlunda intelligent och lite äldre person så framstår hans allmänbildning som helt ok men ändå ganska medelmåttig. Han kan lite franska och verkar ha läst mycket om frimurare, katolska fascistgrejer, judisk makt, lite historia och diverse konspirationsteorier. I övrigt verkar han inte ha någon "enorm bildning".

Ja du nämner ju en del själv men att du avfärdar allt han säger som "konspirationsteorerier" säger mer om dig än om honom.
På "Vision Europa" talade Jonas om Peter Sutherland och dennes kopplingar till Bilderberggruppen och Goldman Sachs min fråga till dig lyder.

Är denna informationen som sluddrade fram av ett galet fyllo iklädd särk och med ett halskors som hänger ned till pungen oviktig ?

Personligen ser jag det som mycket viktiga kunskaper att förmedla till den svenska nationalismen.

Att sedan en nationalist poängerar att Jonas bara verkar ha lite kunskaper om historia,frimureri och judisk makt och lägger fram detta som någon irrelevant parentes är som att hävda att en kommunistisk agitator verkar ha läst en del klasskampsteorier,kapitalism och marx och annat trams.

Citat:
Vad är det för några "välartikulerade analyser" han har kommit med? Han har kommit med en del hyfsade artiklar och utspel om judar och deras intriger och illdåd men dessa har inte varit några direkt revolutionerande saker och han har ofta varit tvåa eller trea på pucken, så att säga.

Härligt att höra att du alltid är först med att tillgå massa information vilka arkiv brukar du besöka eller ingår du i anonymous ?

Citat:
I övrigt så har han ju kommit med många absurda, osmakliga och direkt lögnaktiga "analyser" angående Ukraina, Ryssland och en del andra saker. Han sitter i radion och ljuger rätt upp och ner och kommer med diverse knäppa påståenden i syfte att gynna sin katolska kyrka. Det är direkt osmakligt, när det inte bara är absurt och pajasaktigt. Jag gillade tidigare de Geer, eftersom han var en av få som hade just lite allmänbildning och även hade ganska bra koll på judefrågan, men tycker numera att han tyvärr verkar vara en ohederlig, delvis knäpp och ibland direkt osympatisk person. Han har visat dessa sidor ganska mycket på sistone.

Jag håller med om att hans syn på Ukraina var helt fel och det tyckte jag från början.

Citat:
Ja, vanligt folk i Sverige identifierar sig verkligen med katolska fascister, bisarra kvasireligiösa konspirationsteoretiker och subkulturella skojare som lägger mycket fokus på aborter, bögeri, kristendom, extrem nyliberalism och vurmande för NATO, EU och NWO.

Även här delar jag några åsikter med dig.
Underlivsfrågorna såsom snoppar och aborter börjar bli lite rånglandigt

Och så SVP i stort.
Jag tror man ska satsa mer på reklam online i framtiden och göra mer snygga youtube filmer mm
Sen så bör man göra utskick i kommuner där SD är sjukt stora och till väljare i kommuner där SD är stora i skolval osv.
Jag tror man kan skicka en DVD-film som folk kan se (sånt leder till nyfekenhet) där man möts av personer som företräder partiet som berättar om det.

Vad man skall fokusera på
Invandring (och då främst demografin där man visar på skillnaden mellan dem och SD annars ska man inte fokusera på SD)
Banker
Arbetskraftsinvandring
"Antirasim"
EU hur det påverkar oss
Hälsa MAT GMO OSV

Vad man inte skall fokusera på
FIs frågor (låt dem inte sätta agendan)
Aborter
HBTq frågor (skäms över att andvända den förkortningen)
Citera
2014-09-25, 17:07
Medlem
Har inte hängt med i svängarna så: SvP gick väl från ca 800 röster till ca 5000 röster? Det är väl ett väldigt bra resultat?
Citera
2014-09-25, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreslo
Har inte hängt med i svängarna så: SvP gick väl från ca 800 röster till ca 5000 röster? Det är väl ett väldigt bra resultat?

Nu skall man väl inte enbart tänka på rösterna då det är en gren av samma träd som alternativmedia andra europiska partier, en del av SDs väljarkår osv.

Nationaldemokraterna har ju lagt ned som parti så de rösterna gick väl till 70% till SVP med.
Citera
2014-09-25, 18:03
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreslo

Nej, trots att SvP gick kraftigt framåt tycker inte jag man kan kalla valresultatet för bra. Målsättningen var 10 000 röster och 10 kommunala mandat, något som man missade ganska grovt. Att man skulle lyckas slå 2010 års resultat var ju en självklarhet. Men det är bara att ta nya tag och kämpa vidare.
Citera
2014-09-25, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvP-Finn
Han är en av dem. En av de utvalda. Schlomo Julius Serverus.
Detta är en typisk judestrategi att dela och härska.
Dessa så kallade "nationella" är i själva verket judiska agenter.
Så skit i vad de säger, annat än att ljuga kan de inte.

"Delandet och härskandet" är det nästan enbart Motgift och ett gäng med idioter och sektskallar inom SvP som har stått för. De som är konsekventa nationalister splittrar ingenting när de håller fast vid det etablerade, rätta och sanna. Det är inte nationalister som kritiserar att andra påstådda nationalister plötsligt börjar arbeta och propagera för judiska intressen som "splittrar" någonting, det är personerna som börjar propagera för felaktiga och sjuka saker som splittrar.
Citera
2014-09-25, 18:58
Medlem
Tercios avatar
Citat:
SvP hade kunnat ha och borde sedan åtminstone ett par år tillbaka ha haft en egen media och nyhetssida som var minst lika bra som Nordfront och Fria Tider. Nordfront jobbar ideellt och levererar ändå en överlag bra och läsvärd nyhetssida. Det finns många intelligenta, bildade, välartikulerade och nationalistiskt sinnade människor som skulle kunna tänka sig att hjälpa till med en nationalistisk media-satsning. Problemet är att SvP under ganska lång tid till synes aktivt och medvetet har gått in för att stöta bort alla intellektuella människor med nationalistiska sympatier och istället har valt att låta ökända problemmänniskor och intrigmakare, psykopater, subkulturellt drägg, stollar, skojare och knäppgökar härja fritt.

Man har låtit dessa människor förstöra partiet och partiets image. Man har tagit ställning för dessa i många fall enbart skadliga människor och mot tänkande nationalister som faktiskt vill väl. Man har låtit kompisband från den gamla onda subkulturella tiden gå före i stort sett allt annat. Alla välmenande och oroade sympatisörer som har kommit med kritik har avfärdats av sektmedlemmarna som "enstaka isolerade troll", eller så har imbecillerna gapat "men gör det bättre själv då!". Man har helt enkelt inte betett sig som ett seriöst parti med seriösa politiska ambitioner. Detta fick man också betala priset för och det återstår att se om man någonsin kan återvinna det förtroende man har gått in så hårt för att bli av med.

Här får man hålla isär saker och ting. Anledningen till att realisten upphörde att driva verksamhet var ju enligt uppgift att stenkil eriksson blev outad och att hot riktades mot såväl honom som hans familj. Efter det har han varit ganska osynlig vilket man ju måste ha respekt för. Svp kan inte tvinga folk att engagera sig ideellt eller klona fram intelligenta anhängare. Däremot borde man definitivt ha anställt en eller flera personer till realisten med den relativt stora valfonden, det tycker jag också. Konstigt att det inte gjordes.

Däremot har svp valt att inte agera tillräckligt när ledande företrädare gång på gång agiterat för den judiska sidan i ukraina, hetsat mot ryssland, föreslagit att man ska fokusera på bögeri, aborter, katolicismen, månlandningar, intelligent design och en massa annat skadligt och sjukt skit osv. Där får man helt enkelt stå sitt kast. Man kan ju liksom titta i månen efter att en intelligent och bildad person som jag skulle lägga tid på att göra reklam för ett sådant parti på internet eller wotan förbjude tipsa vänner och bekanta irl om dem.

OT: Kul att du är tillbaka igen förresten! Försök att inte bli avstängd direkt den här gången. Så svårt är det faktiskt inte.
Citera
2014-09-25, 19:00
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Mycket träffande beskrivning. Får alltmer av detta intryck själv - och jag kan säga att jag tidigare gjort allt för att trycka undan denna image och skönmåla partiet, men det VILL inte ha en bra imag, det VILL vara känt som något sådant - sedan anklagar det de som filar på imagen och förfinar den för "förräderi".

Rimligtvis borde Sveriges bästa partiprogram locka till sig flockar av intellektuella, men väldigt få intellektuella stannar särskilt länge - varför? Väldigt många olika källor talar om detta fenomen, och mycket tyder på att det existerar även i SvP. NSF lär ha varit proppfullt av märkliga individer, och att de intellektuella aktivt mobbas bort, hotas, blir slagna av partikamrater med jantelagsinställning. Tyvärr verkar alltför många av dessa ha följt med till SvP.

Nu så tycker jag iof att Svenskarnas parti:s partiprogramm behöver bli mycket bättre ex skattepolitik http://odincoin.boards.net/post/33/thread men visst behöver de bli bättre på att fånga upp kompetenta individer, om det inte blir bättring kommer jag nog personligen att bli mer oberoende nationalist än vad jag redan är.
Citera
2014-09-25, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Här får man hålla isär saker och ting. Anledningen till att realisten upphörde att driva verksamhet var ju enligt uppgift att stenkil eriksson blev outad och att hot riktades mot såväl honom som hans familj. Efter det har han varit ganska osynlig vilket man ju måste ha respekt för. Svp kan inte tvinga folk att engagera sig ideellt eller klona fram intelligenta anhängare. Däremot borde man definitivt ha anställt en eller flera personer till realisten med den relativt stora valfonden, det tycker jag också. Konstigt att det inte gjordes.
Det blev ju också en kraftig svacka efter att Martin Ekedahl försvann. Innan dess såg ju Realisten rätt så stark ut och utvecklades rätt så bra. Men när Ekedahl försvann gick saker lite utför, sedan blev det väl en viss återhämtning och därefter saktade sidan ner igen under valet (för att satsa mer på valrörelsen, sas det) och slutligen blev sidan snäppet ännu sämre när Stenkil blev outad.

Nu efter valet får man väl se om det börjar satsas hårdare igen eller om de som jobbar med sidan är nöjda med nuvarande nivå och håller kvar sidan på den nivån.
Citera
2014-09-25, 23:24
Medlem
Riddarhusets avatar
Är inte detta en tråd som är djävligt ointressant?
Den går ner i petitesser som ingen utom de mest initierade är intresserade av.
Trådsatartaren börjar med ett ämne och sedan far tråden iväg åt all helvetes håll. Vad är detta för social media strategi?
Kan man inte dela upp tråden i olika delar?
Tex
1. är svp rasistiskt
2. hur ser SVP:s invandringspolitik ut
3. hur skall man kunna återföra flyktingar tillbaka
4. vilka flyktingar skall vi ta emot
5. Vilka skall vi inte ta emot
6. fakta om kriminalitet enligt SVP
5. ja jag kan räkna upp 10 fora ytterligare

Annars drunknar all info i ett gytter av 10 000 insändare som ingen orkar gå in i
Vi måste ju engagera andra, inte bara oss själva!!!
Citera
2014-09-25, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Nej, trots att SvP gick kraftigt framåt tycker inte jag man kan kalla valresultatet för bra. Målsättningen var 10 000 röster och 10 kommunala mandat, något som man missade ganska grovt. Att man skulle lyckas slå 2010 års resultat var ju en självklarhet. Men det är bara att ta nya tag och kämpa vidare.
Var inte målsättningen lite väl optimistisk? Förväntade ni er verkligen att ni mer än tiodubblar ert röstantal? En mer än femdubbling är imponerande tycker tom jag som ogillar partiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in