2014-09-23, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Eftersom KJ är gärningsmannen - det ger två domslut tydligt besked om - så bör han
också rimligen ha hanterat dessa kroppsdelar efter sitt offer och placerat benen i det där
huset som han för övrigt var välbekant med och hade berättat att han sökt igenom.

Nu är du där igen med det där tvärsäkra påståendet. Det är allt annat än bekräftat att
det var VB som det rörde sig om. Och skulle hon mot all rimlig förmodan verkligen ha
befunnit sig på platsen så innebär det - som påpekats ett hundratal gånger tidigare för
dig - naturligtvis icke alls att KJ därigenom blir omöjlig som hennes förövare.
Han kan självfallet ha följt efter henne med bilen - det var den vägen för övrigt som ledde
till hans föräldrahem - och fått in VB i den och sedan har dådet skett därefter någonstans.
Begrip nu detta till slut för bövelen: Vatchareeya på Lejonbacksvägen kl.21.30 fritar
ABSOLUT INTE KJ från skuld det allra minsta.

Nej, det gör det inte alls det!
Och bostaden kan mycket väl vara brottsplatsen. Yes indeed, min herre!

Jag har försökt att förstå Lagros logik. Kanske det går ut på följande:
1: KJ kan omöjligen begå ett dråp utanför sin bostad. Därför kan han naturligtvis inte vara gärningsman.
2: Kvinnan på Lejonbacksvägen var med säkerhet VB. KJ kan omöjligt ha kört den vägen och plockat upp henne. Skulle han ha gjort det skulle han ha observerats av vittnen som sett honom köra den vägen. Inga vittnen har framträtt hittills. En Sonata är mycket lättare att lägga märke till än en röd skåpbil.
3: KJ kan inte ha placerat benen i Gula Huset. Hur skulle KJ förresten ha hittat benen. Skulle han ha gjort det så skulle ju inte de inhyrda mördarna kunna vara gärningsmän. Redan detta enkla faktum visar ju att KJ omöjligen kan ha placerat benen i Gula Huset.
Citera
2014-09-23, 18:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Alla begriper att den som har spaning på sig som var fallet för KJ, skulle aldrig börja flytta några likdelar till Gula huset om han nu skulle haft några att flytta.
Ja, det är klart att han hade kroppsdelar att flytta begriper du väl.
För flyttade blev dom ju och möjligheter att ombesörja den saken fanns det gott om
och visst är KJ gärningsmannen.

Och om drygt 5, 6 år är han ute igen.
Riktigt futtigt straff för ett sånt illdåd eller hur Lagro?
Citera
2014-09-24, 00:19
Medlem
Om det inte är KJ som har flyttat kroppsdelarna till Gula huset är han inte gärningsmannen.
1. Då kan det inte ha funnits VB:s döda kropp i bagageutrymmet som påståtts och som han skulle ha transporterat och som han är dömd för.
Eftersom det finns inga bevis om någon kropp i bagageutrymmet har det inte heller funnits någon sådan där, utan kan inses det är endast ett påstående som saknar all grund.
2. Om inte KJ är gärningsmannen var det VB som gick efter Lejonbacksvägen som vittnet ansåg att det var VB och vem kunde det annars vara.
3. Om inte KJ är gärningsmannen kan inte bostaden hans varit någon brottsplats, som också stämmer in att den inte var.
Sedan finns det andra saker som också bekräftar att KJ var inte gärningsmannen.

Man kan inse när man sätter in KJ som att han inte hade flyttat kroppsdelarna till Gula huset och är oskyldig till mordet på VB stämmer det in med andra uppgifter som finns i förundersökningen.

Sätter man in KJ att han har flyttat kroppsdelarna till Gula huset och att han är skyldig till mordet, måste man manipulera förundersökningen, som man inte kan göra.
Man måste påstå blandannat att VB:s döda kropp legat i bagageutrymmet som det inte finns några bevis till.
Det finns ingen möjlighet att påstå att det var KJ som flyttade kroppsdelarna till Gula huset.
Citera
2014-09-24, 00:29
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Jo, det är just vad du gör fast en sån som du skulle aldrig i livet tillstå något sådant; du
är i dina egna ögon ofelbar.
Men läs själv igen vad du skrivit:

Du skriver alltså att man tog fram kroppsdelarna för att man var rädd för att de skulle
upptäckas förr eller senare och i nästa del hävdar du att placeringen av benen i gula huset
skedde i avsikt för att de skulle upptäckas.

Du vill inte inse motsägelsen i detta?
Du har ju för fan noll koll på hur du resonerar, det blir ju bara helsnurrigt av alltsammans.
Logiken kan vara att den första förvaringsplatsen, om den varit inomhus avslöjar mördaren, men likdelarna utplacerade i det gula huset är neutralt. En husrannsakan skulle ju avslöja mördaren om likdelarna t.ex. var undanstoppade i ett frysskåp i en källare.
Citera
2014-09-24, 01:48
Medlem
Citat:
Jo, det är just vad du gör fast en sån som du skulle aldrig i livet tillstå något sådant; du
är i dina egna ögon ofelbar.
Men läs själv igen vad du skrivit:

Du skriver alltså att man tog fram kroppsdelarna för att man var rädd för att de skulle
upptäckas förr eller senare och i nästa del hävdar du att placeringen av benen i gula huset
skedde i avsikt för att de skulle upptäckas.

Du vill inte inse motsägelsen i detta?
Du har ju för fan noll koll på hur du resonerar, det blir ju bara helsnurrigt av alltsammans.
Det finns inga motsägelser utan det är du som har missförstått alltsammans.
Det finns inga bevis var gömstället för kroppsdelarna var, men spårhundarna markerade vid ett värn som var isbelagt och vattenfyllt. Nu tömdes det här värnet efter att isen smält av brandkåren och hundarna markerade inne i värnet och speciellt mot en fönsterglugg.
Som du vet är det inget bevis att hundar markerar, men om vi antar att det var det värnet som kroppsdelarna förvarades i som hundarna markerade, polisen använde också ett flertal hundar.
Om så är fallet måste kroppsdelarna ha tagits in genom fönstergluggen på baksidan av värnet, som kan anses hade varit omöjligt för KJ ensam att ta ut och in de här kroppsdelarna.
Orsaken att kroppsdelarna togs ut från värnet anser jag är att gärningmännen visste om att de kommer att upptäckas förr eller senare och då hade kunnat konstateras att KJ kunde aldrig ta ut och in dem, ensam från värnet.
Det medför att misstankarna om VB:s mord hade måste riktas mot annat håll än KJ.
Gärningsmännen trodde det var en bättre lösning att placera dem i Gula huset, som de sannolikt trodde att KJ skulle misstänkas för att ha placerat dem där.
KJ hade ingen misstanke på sig utan det är när kroppsdelarna kommer till värnet som han blir misstänkt.

Eftersom många har ansett att KJ är inte gärningsmannen, därför några bevis mot honom har inte funnits. När ett sådant scenarium dyker upp finns det alltid en svag länk i kedjan och den svaga länken var att det påståtts att KJ flyttade kroppsdelarna till Gula huset och då skulle han vara gärningsmannen.
Men man kan påstå den kedjan är bruten, det är inte hållbart att påstå KJ flyttade kroppsdelarna till Gula huset och därför är KJ helt oskyldig till mordet på VB.
Senast redigerad av Lagro 2014-09-24 kl. 01:50.
Citera
2014-09-24, 02:02
Medlem
En mycket viktig fråga är på vilka grunder begärdes KJ häktad och blev misstänkt för mordet på VB.
KJ häktades efter att kroppsdelarna kom till Gula huset och då kom sannolikt misstanken om mord på VB.
Senast redigerad av Lagro 2014-09-24 kl. 02:17.
Citera
2014-09-24, 02:08
Medlem
Citat:
Ja, det är klart att han hade kroppsdelar att flytta begriper du väl.
För flyttade blev dom ju och möjligheter att ombesörja den saken fanns det gott om
och visst är KJ gärningsmannen.

Och om drygt 5, 6 år är han ute igen.
Riktigt futtigt straff för ett sånt illdåd eller hur Lagro?
Jag anser att KJ är helt oskyldig till mordet på VB och viker mig inte en millimeter från det påståendet och sedan har jag mycket på fötterna för påståendet.
Citera
2014-09-24, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
"Svammel om molekyler"

Det där var mer avslöjande än du tror Lagro. Det och efterföljande (äkta) svammel visar med all önskvärd tydlighet att du sorgligt nog inte begriper omständigheterna kring fynden i bagageluckan och hur de kan eller ska tolkas. Oavsett hur tydligt man förklarar för dig. Om det är språket eller den logiska förmågan som brister eller både och vet jag inte. Du tror att du har förstått något som du i själva verket har missförstått totalt och ingenting i hela världen kan få dig att förstå att dina "sannolika" teorier bara är gissningar utan någon som helst faktagrund.

Jag lägger ner detta nu.

Ja, du verkar sakna argument i sakfrågan. Varför ständigt dessa påhopp på alla som inte håller med dig?
Är inte många av dina argument gissningar om än kvalificerade?
Citera
2014-09-24, 09:12
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja, du verkar sakna argument i sakfrågan. Varför ständigt dessa påhopp på alla som inte håller med dig?
Är inte många av dina argument gissningar om än kvalificerade?

Fortfarande lite hämndlysten över dina misslyckanden i Marinatråden?

Naturligtvis bygger många argument från båda sidor i denna rättsprocess på mer eller mindre kvalificerade gissningar. Problemet med Lagros "hypotes" är att den framförs gång på gång som den enda tänkbara förklaringen till blodet, trots att det som jag visat finns ett flertal andra högst sannolika förklaringar till varför hunden inte markerade rakt över blodfläcken. Det går dock inte att få Lagro att bemöta dessa i sak. Jag har - tror jag - ställt frågan till honom ett tiotal gånger vid det här laget och andra har också försökt. Det enda han gör är att göra som Bosse Ringholm: Han upprepar sina egna argument som inte på något vis förklarar varför hunden inte skulle kunna markera på något annat ställe. Efter det här senaste replikskiftet är jag dock helt säker på att han helt enkelt inte förstår invändningarna. Antagligen är han - precis som i Mats Alm-tråden - ganska förvirrad över varför ingen människa förstår hans invändningsfria och glasklara logik. Jag skulle tro att han tror att alla andra har något fel i huvudet eller medvetet struntar i att han visat att han har rätt.
Citera
2014-09-24, 10:07
Bannlyst
Citat:
Naturligtvis bygger många argument från båda sidor i denna rättsprocess på mer eller mindre kvalificerade gissningar.

Vad bra, då vet alla att det är gissningar du diskuterar. Jag finner det en aningens roande att följa dina inlägg i tråden, och att du blir på riktigt upprörd över att andra också gissar. Mer eller mindre kvalificerat.

Själv anser jag att domen var en förnedring av åklagarsidan och att utredningen delvis är slarvigt skött. Därför lyckades inte den annars ganska kompetenta ÅK-duon med sin uppgift. Underlaget var för uselt. Dessutom borde stackars KJ få vård och inte fängelse.

Ett misslyckande från rättsväsendet, Polisen är ansvarig.

Punkt.
Citera
2014-09-24, 10:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej det är klart att jag inte kan påstå det, han är ju bara dömd av två eniga domstolar och inte en enda expert har hittills uttalat sig i media och påstått att han skulle vara felaktigt dömd. Inte ens hans egen advokat.
Varför skulle någon expert eller advokat uttala sig i media?
Citera
2014-09-24, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför skulle någon expert eller advokat uttala sig i media?

Jag har aldrig hört att en advokat sagt att ens klient är oskyldig, men det kanske MrFold har ?

Annars brukar advokater alltid säga att klienten säger att hen är oskyldig, vilket är i linje med advokatens uppdrag.

Men MrFold kanske hänger sig åt sin gissningar, vad vet jag, eller inte förstått sig på hur advokater jobbar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in