Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
1. Okej - inga bevis alltså, bara dina egna spekulationer och fantasier. Du har inte på minsta vis lyckats leda i bevis att han "borde" ha förstått att det planterats en GPS på hans bil, något vi för övrigt inte ens fått någon information om att det skulle ha ägt rum
2-3. Men hur många gånger ska vi behöva tala om för dig innan du fattar att du inte kan veta vad som är källan i det här fallet. Kadaverinet i bagageutrymmet kan härstamma från både blodet och från själva kroppen (precis som blod läckt genom emballaget har naturligtvis molekyler gjort det också). Det kan ha befunnit sig i upp till närmare tre veckor i utrymmet som packats fullt med prylar efter att kroppen (eller kroppsdelar) transporterades i det. Det kan ha påverkat molekylkoncentrationen på flera tänkbara sätt. Även själva urpackningen har förstås rört om luft och kan därför ha flyttat på molekylerna så att den högsta koncentrationen (som hunden reagerar på) finns på högersidan och inte på vänstra. Eller så är det så enkelt att det mesta av kadaverinet inte kommer från blodet utan från kroppen och har läckt ut på högersidan där det sen stannat.
Förstår du nu om du tänker efter lite till? Din teori håller inte - du har inga fakta alls som stödjer dina slutsatser. Märker du inte att inte ens de som vill tro att KJ är oskyldig har nappat på att använda den som "bevis" - just för att de inser att den är helt snurrig och saknar varje form av bevis.
4. Det där var inget svar på min fråga. Du försöker göra nån konstig "logisk" uteslutning som ska bevisa att det måste ha varit en GPS-sändare på bilen. Men ingen sa något om någon sådan i rättegången och inte ens KJ själv som försökte förklara bort så mycket sa att han misstänkte att de spanade med någon sändare. Hur förklarar du det?
Det här är bara en idé som uppstått i huvudet på dig själv - finns ingenting i målet som stödjer den för fem öre.
5. Okej. Din bedömning=dina fantasier. Inga som helst bevis. Tack.
6. Men skriv då "sannolikt" och låtsas inte som du vet att det var det. Dessutom har du fel - det finns flera saker som talar emot att det var VB: Tiden stämmer dåligt, ingen aktivitet har observerats på hennes telefon efter kl 20.38 och vittnet sa först att flickan hon såg gick åt andra hållet. Och viktigast: Eftersom vittnet inte kunde identifiera henne kan vi inte göra några teorier som med utgår från att det med säkerhet var hon. Det inser varje normalbegåvad människa.
Alla begriper att den som har spaning på sig som var fallet för KJ, skulle aldrig börja flytta några likdelar till Gula huset om han nu skulle haft några att flytta.
Om han har flyttat likdelarna till Gula huset skall det finnas bevis för det, man kan väl inte kasta fram vilka påståenden som helst, om så är fallet är det väl onödigt med utredningar, när man kan lägga fram vilka påståenden som helst. Det finns ingenting som visar att KJ flyttat några kroppsdelar till Gula huset, utan jag ser det som ett påhitt.
Det har påståtts att det funnits VB:s döda kropp i KJ:s bil som han transporterat, när man kommer med ett sådant påstående skall det finnas bevis för det, och inte ett påstående med en massa svammel om molekyler.
Blodfläckarna som fanns i bagageutrymmet har ingenting att göra med att det skall ha funnits ett lik i bagageutrymmet. KJ dömdes för att han skulle ha transporterat ett lik och inte för några blodfläckar. Blodfläckarna vet man inte hur de kommit dit, man kan väl för allt i världen inte skapa ett lik av några blodfläckar, som också var från när hon levde VB.
Den som blir utsatt för spaning gällande ett misstänkt mord vet väl inte vilka hjälpmedel som kommer att användas, om jag själv skulle bli utsatt för spaning och använde bil, jag skulle ta för givet att en GPS är planterat någonstans i bilen och det skulle jag tro att alla gör.
Du kan väl inte fordra att KJ skall veta hur polisen spanade på honom, om de inte använde GPS sändare har de inte alls ha hängt med i utvecklingen, jag skulle tro att KJ tog det för givet.
Vittnet såg det som sannolikt var VB på Lejonbacksvägen 21.30 tiden kvällen hon försvann, det borde du väl förstå om det inte hade varit VB utan någon annan kvinna hade den kvinnan med största säkerhet hört av sig till polisen och vittnesuppgiften hade kunnat avfärdas. Det finns ingenting som säger att det inte var VB.
Jag anser man kan inte hålla på och trolla med vittnesuppgifter och annat, där motivet tycks vara att det skall passa in för ett visst scenarium.
Jag anser att KJ har aldrig flyttat några kroppsdelar till Gula huset och då är han helt oskyldig till VB:s död.