2014-09-23, 22:42
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nope, det har jag inte. Jag är på det hela mycket försiktig med teorier, eftersom jag vet vad det är. Så du ljuger eller förstår inte vad du läser.

Va? Vad i hela friden yrar du om? Vi kan utgå från att separationen är minst 1000 fot, kan vara åtskilliga tusen fot, beroende på en rad faktorer. Om planen är så långt ifrån varandra att inte ens höjdseparationen är tillämplig, ja då talar vi automatiskt om ännu längre avstånd. Det är ingen jävla "teori" eller något som jag "ser på en videosnutt med oklar zoom" utan något som närmast skulle kunna kallas för din nollhypotes.

Jepp. Något verkar ha brustit i dig, allright. Det du skriver är snudd på obegripligt. Nej, du har verkligen inte ifrågasatt svårigheten i videobedömning. Du kanske skulle börja där?
Jag har inte gjort någon speciell bedömning av videon. Det jag ser är ungefär vad man skulle vänta sig av en inkompetent konspirationsjeppes kameraexercis.

Om jag är rätt person att bedöma huruvida du har den kompetens som krävs för att bedöma materialet? You bet!
Det där hade kanske fungerat som argument om det inte vore för att du blottar din okunskap i öppen dager.

Ja? Belägg ditt estimat och problematisera videobevisningen. Annars gäller det jag har sagt.
Ditt videotittande är analogt med att spå framtiden i kaffesump. Om du tror att videon visar något annat än två vanliga plan i ett vanligt möte så har du inte kompetensen, helt enkelt.
Vänligen då peka ut den naturlag som ger en absolut maxtid? Det är *INTE* så att jag påstår att kondens i atmosfären kommer finnas kvar när solen blir nova eller något sådant. Det enda jag försöker förklara för dig är att du inte har ett stöd för idén om att kondens bara kan existera under en förutbestämd tid och därefter evaporera eller fällas ur som regn. Du accepterar moln, förstår jag? Du tror att moln existerar? Bra! Kondensstrimmor är moln och deras öde beror helt på något som förenklat kallas för "väder". De kan både växa och krympa. De kan ligga kvar oföränderliga. Någon speciell naturlag som ger någon form av absolut maxgräns för just kondensationsstrimmor existerar alltså inte, vilket är hela mitt resonemang.

-Du är totalt diskvalificerad från att göra dylika bedömningar och din video visar ingenting anmärkningsvärt överhuvudtaget, än mindre "bevisar" den något. Du förstår uppenbarligen inte ens vad som skulle kunna räknas som "bevis" eller inte.

Jo? Det är kondens. Eftersom det inte går att fastställa att det är chemtrails, UFOn, Guds avföring eller spagetti så är det kondens. De andra saknar nämligen naturvetenskapligt sammanhang och förklaringsvärde. Har du en annan åsikt? Belägg den då!

Du verkar inte kunna läsa innantill. Dina idéer brister så fullständigt att, jovisst, det handlar nog om rent och skärt högmod.

Jepp. Verkligheten är vad den är och vår beskrivning av denna kommer från evidensbasering, observation och hypotesbildning. Hypoteser som inte kan falsifieras i princip skrotas. Hypoteser som inte kan falsifieras empiriskt, trots att de kan falsifieras i princip antas.

Nu svamlar du sådär igen! Visa i stället att du förstår genom att diskutera felkällorna! Gör en felanalys, resonera kring vad kamerans beskaffenhet har att säga om hur bilderna ska tolkas och gör en ansats för att beskriva en falsifierbar idé och/eller en förutsägelse som inte kan göras inom ramen för vad vi vet om kondens, men som chemtrails bättre förklarar.

Annars har du inget case, helt enkelt. Sorry, inte mina regler.

...eller så kan du fortsätta att posta youtube-länkar och ställa frågan "ser det här normalt ut? Jag tycker inte det ser normalt ut" och fortsätta bli förlöjligad när du inte accepterar svaren.

När någon inte är skyldig så lägger dom heller inte ner särskilt mycket tid på att försvara sig själv. Gratulerar, du har vunnit foliehatten. Bär med stolthet.

Behöver inte tillägga så mycket.
Citera
2014-09-23, 22:44
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Varför skulle det inte gå att jämföra vatten i ett glas med moln? Det är samma ämne i samma aggregationstillstånd.

Vad är temperaturen på glaset? Hur övriga förhållanden ut? Kan detta experiment användas och vara tillförlitligt? Får du en annan effekt på hur kondens avdunstar när det har bildats på en fast yta?
Citera
2014-09-23, 22:46
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Det var faktiskt du som drog in YT-klippet i tråden som ett "bevis" för chemtrails och det var du som hävdade planen var på samma höjd. Och eftersom det är du som hävdar att de är på samma höjd så är det även du som måste bevisa ditt påstående.

Vi "tvivlare" säger helt enkelt att ditt YT-bevis saknar värde eftersom du inte kan bevisa att planen var på samma höjd.

Dessvärre sa jag inget om att det bevisar något som chemtrails. Det är helt enkelt något att se för att göra en individuell bedömning.
Citera
2014-09-23, 22:49
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Om du läst tråden har jag flera gånger rekommenderat de som inte har kunskap att själv skapa strimmorna. Samma sak gäller dig.

Vad menar du?
Citera
2014-09-23, 22:57
Medlem
mralexiuss avatar
Meteorolog som börjar erkänna Climate Engineering & Geo Engineering i TV.

Notera att han också säger i klippet att det idag inte finns någon bevisad hälsofara för människor till följd av dessa projekt. Det är enligt mig helt absurt.

https://www.youtube.com/watch?v=54YX5o4yfLM
Citera
2014-09-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mralexius
När någon inte är skyldig så lägger dom heller inte ner särskilt mycket tid på att försvara sig själv. Gratulerar, du har vunnit foliehatten. Bär med stolthet.

Behöver inte tillägga så mycket.
Kan du belägga dina påståenden i stället för att komma med svepande nonsenstruismer?

Vad för typ av belägg och slutsatser tror du videon utgör/medger och varför tror du det?

Kan du svara på det?

Vad är felkällorna i dina slutsatser?

Kan du svara på det?

Jag (och flera andra) menar att separationen inte kan avgöras av videon och att ingenting talar för att planen har mindre separation än vad som brukligt är. För detta har vi gett argument.

Du hävdar att planen ser ut att vara "farligt nära". Du har dock, till skillnad från oss, inte givit några skäl. Ej heller har du talat om vad detta skulle implicera (men vi kan räkna ut det ändå).

Vidare hävdar du en massa strunt om kondens och väder som du uppenbarligen inte har koll på.
Citera
2014-09-23, 23:24
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Kan du belägga dina påståenden i stället för att komma med svepande nonsenstruismer?

Läs nedan. Vi få troende väntar spänt på att du förklarar även detta påstående.

Citat:
Solklar kondens -https://www.youtube.com/watch?v=2q-BZxl-Zxk

Vad är felkällorna i dina slutsatser??

Du har fortfarande inte förklarat vilka bevis du använder dig av för att fastställa detta argument. Här klampar du ner som en elefant och ska berätta din sanning och vill att vi alla accepterar den. Jag frågade dig tidigare om detta, nu är det dags att du förklarar innan vi går vidare. Här får jag även veta vilken slags bevisbörda vi utgår ifrån. Smit inte undan här också.

Citat:
Jag (och flera andra) menar att separationen inte kan avgöras av videon och att ingenting talar för att planen har mindre separation än vad som brukligt är. För detta har vi gett argument.

Du smiter undan igen. Nedan har du dragit en slutsats och även tagit fram siffror, du är ensam om det och har inget med mig att göra. Läs igen.

Citerar dig: "Såvida inte flygplansmodellerna typbestämts kan vi inte säga någonting om någonting alls egentligen utan vi får bara utgå från att separationen i höjdled var minst 1000 fot, eller kanske 3000 fot, eller 5000 fot"

Citat:
Du hävdar att planen ser ut att vara "farligt nära". Du har dock, till skillnad från oss, inte givit några skäl. Ej heller har du talat om vad detta skulle implicera (men vi kan räkna ut det ändå).
Citera
2014-09-24, 00:24
Medlem
Citat:
Läs nedan. Vi få troende väntar spänt på att du förklarar även detta påstående.
Du kan alltså inte svara? För det som följer nedan i ditt inlägg är ju bara dösnack som visar att du ingenting begriper.

Citat:
Vad är felkällorna i dina slutsatser??

Du har fortfarande inte förklarat vilka bevis du använder dig av för att fastställa detta argument. Här klampar du ner som en elefant och ska berätta din sanning och vill att vi alla accepterar den. Jag frågade dig tidigare om detta, nu är det dags att du förklarar innan vi går vidare. Här får jag även veta vilken slags bevisbörda vi utgår ifrån. Smit inte undan här också.
"Felkällor i slutsatser" och "bevis för att fastställa argument"? Du använder ju ord du inte begriper. Du ställer alltså ingen koherent fråga som ens går att besvara eftersom du inte begriper vad du ens själv skriver.

Men återigen. Det är inte jag som kommit med några påståenden. Vi kan inte ha någon jävla cirkus där konstaterande av triviala ting är "påståenden" som behöver "beläggas", samtidigt som helnippriga konspirationsidéer inte behöver belägg.

Videon visar som sagt ingenting speciellt. Så länge vi inte har en enda nuffra om kameran och de allmänna omständigheterna kan vi inte dra några som helst slutsatser av videon. Förutom att den som påstår att videon visar något utöver det vanliga ska redovisa varför och givetvis har hela bevisbördan.

Så länge inte du eller någon annan jök axlar den bevisbördan utgår jag och flera med mig att videon visar ett trivialt möte mellan två helt vanliga plan under helt vanliga omständigheter. Detta innebär alltså minst ett avstånd på 1000 fot i höjdseparation, vilket fler än jag redan påpekat. Och påpekat. Och påpekat. För videon i sig ger inga som helst indikationer på att visa något speciellt ö.h.t.

Det är DU som hävdar att det är något speciellt med detta. Alltså är det DU som berättar vad, varför och hur. Inte vi andra. Den enda som kommer med påståenden är alltså du.

Citat:
Du smiter undan igen. Nedan har du dragit en slutsats och även tagit fram siffror, du är ensam om det och har inget med mig att göra. Läs igen.

Citerar dig: "Såvida inte flygplansmodellerna typbestämts kan vi inte säga någonting om någonting alls egentligen utan vi får bara utgå från att separationen i höjdled var minst 1000 fot, eller kanske 3000 fot, eller 5000 fot"
Varför ljuger du? Hefaiston och madtop kommer till samma slutsats på samma grunder, dvs det som borde vara din nollhypotes om du förstod någonting om detta. Att du inte förstår vad siffran 1000 fot kommer ifrån visar att du är oemottaglig för elementa. Att du inte förstår att en inzoomning med en kamera totalt saboterar möjligheterna för ögonen att korrekt bedöma saker i djupled visar att du inte ens har sedvanlig erfarenhet av kameror eller kikare. Att du inte förstår vad vinkeln har för betydelse visar att du inte är intresserad att tillgodogöra dig det allra mest basala av "hantverk" man måste behärska för att ens börja diskutera saker som djup, höjd, separation, etc på en video. Att du inte förstår att en video är en 2D-representation av 3D visar att du är helt oförstående inför vad som är en "felkälla". Att du tror att en k-strimma måste lösas upp efter en viss specifikt tid utan att ange en mekanism för detta visar att du faktiskt inte förstår vad vi säger om moln och molnbildning.

Och på denna flagranta inkompetens har du alltså byggt dig ett luftslott som består i chemtrails, den mest idiotiska idé som finns efter homeopati och kreationism?

Jag vet inte vad du röker men ingen kan anklaga dig för nyktra, friska bedömningar. Om du svävar på moln vet du ju inte ens om det, ty du vet ju inte vad ett moln är.
Senast redigerad av DjILY 2014-09-24 kl. 00:28.
Citera
2014-09-24, 02:20
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Solklar kondens -https://www.youtube.com/watch?v=2q-BZxl-Zxk

Det är kondens. Eftersom det inte går att fastställa att det är chemtrails, UFOn, Guds avföring eller spagetti så är det kondens. De andra saknar nämligen naturvetenskapligt sammanhang och förklaringsvärde.

Du säger att det är kondens. Jag vill veta hur du har kommit fram till det. Att utgå ifrån det du skriver, eftersom det inte går att fastställa "chemtrails" så måste det vara kondens. Kan inte förstå hur den typen av grund för bevisning ska hålla i något sammanhang. Berätta gärna hur vi ska tolka det.

Citat:
"Såvida inte flygplansmodellerna typbestämts kan vi inte säga någonting om någonting alls egentligen utan vi får bara utgå från att separationen i höjdled var minst 1000 fot, eller kanske 3000 fot, eller 5000 fot"

Vi alla verkar överens om att det är omöjligt att fastställa avstånd, det kan vara 1 fot det kan vara 3000 fot eller till och med 10000 fot. Ändå väljer du att ta ställning, varför?

Citat:
Det är DU som hävdar att det är något speciellt med detta. Alltså är det DU som berättar vad, varför och hur. Inte vi andra. Den enda som kommer med påståenden är alltså du.

Du kommer med väldigt många påståenden. Jag vill uppmärksamma dig på att vi fortfarande är nyfikna på ditt svar gällande ovan postade citat. Vill du fortsätta med paj-kastning och inte svara är det helt upp till dig själv. Din grop du gräver blir bara djupare för varje spadtag.

Be gärna dina vänner om förstärkning. Kanske du får en möjlighet att fortsätta smita om dom också attackerar som försvar.
Citera
2014-09-24, 07:34
Medlem
Citat:
Vi alla verkar överens om att det är omöjligt att fastställa avstånd, det kan vara 1 fot det kan vara 3000 fot eller till och med 10000 fot. Ändå väljer du att ta ställning, varför?
Därför att det är trafikledarnas uppgift att beordra planens flyghöjd med minst 1000 fots höjdskillnad. Att alla piloter som vill undvika en kollision håller den höjd de fått sig tilldelad. Att piloterna som är rädd om sitt liv har aktiverat antikollisionsvarnaren. Eftersom videon inte visar något av värde utgår vi från att alla följt reglerna. Alltså är det de som påstår något annat som ska komma med bevisen.
Citera
2014-09-24, 09:34
Medlem
mralexiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Därför att det är trafikledarnas uppgift att beordra planens flyghöjd med minst 1000 fots höjdskillnad. Att alla piloter som vill undvika en kollision håller den höjd de fått sig tilldelad. Att piloterna som är rädd om sitt liv har aktiverat antikollisionsvarnaren. Eftersom videon inte visar något av värde utgår vi från att alla följt reglerna. Alltså är det de som påstår något annat som ska komma med bevisen.

Varför ska vi utgå ifrån det? Nedan följer exempel som får mig att inte vilja använda er referens som utgångspunkt:

http://www.cbsnews.com/news/united-airlines-flight-1205-and-us-airways-flight-432-new-collision-over-hawaii-likely-due-to-human- error/

Om vi läser igenom texten grundligt i denna artikel så finns det ytterligare exempel på detta. Förstår fortfarande inte varför vi skall utgå ifrån något bara för att det är "regler" som bör följas. Som om vi påstår att det ej existerar kriminalitet eftersom den typen av verksamhet/organisation inte är laglig och går emot reglerna. Vi måste utgå ifrån det bara därför.

Våldtäkt sker inte heller, vi måste utgå ifrån med tanke på att det är olagligt. Och därför duger heller inte vittnesmål, endast fysiska bevis är pålitliga, gärna film där akten är dokumenterad.

Etc etc.

Er poäng saknar värde. Vi kan inte fastställa någonting. Hoppas kan vi, att någon är villig att följa reglerna. Vi kan inte utgå ifrån någonting bara för att regler drar en gräns eller att någon är rädd om livet. Vi diskuterar mänsklig faktor. Där är inget under kontroll.
Senast redigerad av mralexius 2014-09-24 kl. 09:40.
Citera
2014-09-24, 10:00
Medlem
Citat:
Varför ska vi utgå ifrån det? Nedan följer exempel som får mig att inte vilja använda er referens som utgångspunkt:

http://www.cbsnews.com/news/united-airlines-flight-1205-and-us-airways-flight-432-new-collision-over-hawaii-likely-due-to-human- error/.
Vilket visar på att om ditt så kallade bevis var en nära miss skulle det vara stora rubriker i tidningarna.
Citat:
"TCAS, in this case, gave the appropriate instructions to both pilots," Rosenker said. "One would descend his aircraft, the other would climb and that got away from a situation where potentially you could create a mid-air collision."
Tack vare antikollisionssystemet TCAS gjorde planen en undanmanöver för att förhinda kollisionen.

Varför ska vi tro på att det var nära kollision i din videolänk när det inte går att se hur nära planen var varandra? På över 10000 meters avstånd är det omöjligt att se om det är 10 eller 300 meters skillnad mellan flygplanen. Man måste använda hjälpmedel som till exempel flightradar24.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in