2014-09-22, 21:24
Medlem
Någon som vet hur man kommer i kontakt med en målarfirma i Norge?

Har gesällbrev och bra erfarenhet.
Citera
2014-09-22, 22:32
Medlem
Kommer ha med mig runt 10 000 till Norge.. Får lön även nästa månad ifrån mitt jobb där jag jobbar nu... Men hur lång tid kan det ta? Säg om man söker aktivt varje dag f.r.o.m på måndag.
Citera
2014-09-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asic9401
Kommer ha med mig runt 10 000 till Norge.. Får lön även nästa månad ifrån mitt jobb där jag jobbar nu... Men hur lång tid kan det ta? Säg om man söker aktivt varje dag f.r.o.m på måndag.

funkar det så att man bara drar till norge och söker jobb på plats? :O
Citera
2014-09-22, 23:08
Medlem
Har skickat in lite cv:n och sånt och kollat på nav. Men har ingen aning därför jag frågar?? Är det inte bättre att visa upp sig?
Citera
2014-09-23, 19:20
Medlem
JacquesGrelliers avatar
Hej vänner!

Ett delikat problem har uppstått. Jag och några vänner har skrivit på ett hyreskontrakt med tre månaders uppsägningstid och vi flyttar nu till Oslo den 1/10. Problemet är att vi blivit erbjudna en mer tilltalande lägenhet fr.o.m. årsskiftet och vill nu bo i lägenhet nummer ett fram tills vi flyttar vidare. Ska vi säga upp hyreskontraktet redan nu eller vänta tills vi flyttat in?

JG
Citera
2014-09-23, 20:06
Medlem
macknus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesGrellier
Hej vänner!

Ett delikat problem har uppstått. Jag och några vänner har skrivit på ett hyreskontrakt med tre månaders uppsägningstid och vi flyttar nu till Oslo den 1/10. Problemet är att vi blivit erbjudna en mer tilltalande lägenhet fr.o.m. årsskiftet och vill nu bo i lägenhet nummer ett fram tills vi flyttar vidare. Ska vi säga upp hyreskontraktet redan nu eller vänta tills vi flyttat in?

JG

Kolla kontraktet, brukar va att man måste bo i 12mån och då kan ni inte säga upp än på ett tag annars är det väl bara säga ni vill flytta ut årsskiftet, ingen mening att hålla hemligt.
Citera
2014-09-24, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesGrellier
Hej vänner!

JG

Om det skulle vara så att ni är bundna till tolv månader så prata med hyresvärden och se om det är okej att några andra tar över lägenheten. Det finns så otroligt många som vill hyra lägenhet i Oslo så det ska inte vara några problem att hitta intresserade personer.
Citera
2014-09-24, 11:48
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Har fått ett erbjudande om att åka till Drammen och jobba. Kommer ha med mig bil.
Hur stor buffert borde man ha med sig egentligen?
Skall tilläggas att jag börjar jobbet omgående så pengar kommer ju komma in på bestämd tid.
Citera
2014-09-24, 12:03
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewbaccasuit
Har fått ett erbjudande om att åka till Drammen och jobba. Kommer ha med mig bil.
Hur stor buffert borde man ha med sig egentligen?
Skall tilläggas att jag börjar jobbet omgående så pengar kommer ju komma in på bestämd tid.

Det beror helt på vilket boende du är ute efter, så ha det i åtanke samt att du kommer få lägga ut extra pengar på mat och övriga utgifter. Eftersom du har jobb direkt så klarar du väl dig på ett par tusenlappar + hyra
Citera
2014-09-24, 12:11
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Det beror helt på vilket boende du är ute efter, så ha det i åtanke samt att du kommer få lägga ut extra pengar på mat och övriga utgifter. Eftersom du har jobb direkt så klarar du väl dig på ett par tusenlappar + hyra

Fick info om att en husvagn är inte så dyr (möjligtvis runt 3k). Men jag vill gärna ha något stabilare. Så en liten hybel med en säng vore det bästa och billigaste. Skulle man kunna få en specifik summa? Säg 5000 på ett bra rum, hur många 1000 utöver det?
Citera
2014-09-24, 12:34
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewbaccasuit
Fick info om att en husvagn är inte så dyr (möjligtvis runt 3k). Men jag vill gärna ha något stabilare. Så en liten hybel med en säng vore det bästa och billigaste. Skulle man kunna få en specifik summa? Säg 5000 på ett bra rum, hur många 1000 utöver det?

Om du ska gå en månad innan lön så hade jag satsat på ca 4-5 tusen, de största utgifterna är då mat och Bensin... Sedan kan du äta billigare om du verkligen vill.

Glömde tillägga att det är bra om du har med sig hyra för 2-3 månader då många vill få ett despotstion utbetalt.
Citera
2014-09-24, 12:46
Medlem
Bästa stället att jobba på i norge? Oslo? Eller har ni några förslag? Ska vara en stor stad!

Bostad, lätt att hitta någon annan svensk att dela rum eller lgh med?

Skala banan tackar jag nej till, Vill norge ha svenska säljare? Eller annat socialt jobb. Lager funkar också!

Och sist, Betyg osv, Är det viktigt?

Tacksam för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in