2014-09-22, 22:00
Medlem
Pathogenesiss avatar
En kompis är helt övertygad om att rizla red 50 brinner fortare än OCB slim, på rulle om det spelar någon roll.

Rökmaterial gäller gräs, mer exakt någon form av utrikes odlad haze.

Jag vettefan, så jag undrar om ni har nån åsikt?
Senast redigerad av Pathogenesis 2014-09-22 kl. 23:00.
Citera
2014-09-22, 22:08
Medlem
ocb är bättre.
Citera
2014-09-22, 22:10
Medlem
akvifers avatar
Svar ja.

Röd rizzla är som pappret runt en cigg.

Och alla vet ju hur otroligt pissigt man röker hasch i en secret agent..
Citera
2014-09-22, 22:12
Medlem
Tjockare papper = sämre joint enligt mig. Och rizzla är betydligt tjockare än ocb.
Citera
2014-09-22, 22:17
Medlem
ex69-dtrs avatar
Ja dom brinner fortare. Ocb is the way to go.
Citera
2014-09-22, 22:17
Medlem
waikikiis avatar
Rullar man hårt nog så brinner de bra tycker jag, vill man ha kortare spliffs så finns Rizzla silver som är tunna likt t ex OCB.
Citera
2014-09-22, 22:57
Medlem
Pathogenesiss avatar
Tack för alla svar.
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Rullar man hårt nog så brinner de bra tycker jag, vill man ha kortare spliffs så finns Rizzla silver som är tunna likt t ex OCB.
Har aldrig provat silver, och efter jag provade de blå som smakar hästskit så var jag inte så sugen på att prova.
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Svar ja.

Röd rizla är som pappret runt en cigg.

Och alla vet ju hur otroligt pissigt man röker hasch i en secret agent..
Har ingen rizla nu för att se, men rizla saknar väl vaxringar som finns på vanliga ciggpapper?

Rizla består enbart av flax/linfrö, hittar inte exakt dock.
OCB Slim består av "Ultra-thin flax paper and natural arabic gum."

När jag tänker på det så har det aldrig hänt mig att rizla blir innebrända som OCB kan bli. Alltså borde växtmaterilaet brinna fortare än OCB slim-papper.

Vet någon mer exakt varför rizla brinner fortare än att det är ett annat material?
Senast redigerad av Pathogenesis 2014-09-22 kl. 23:13.
Citera
2014-09-23, 00:11
Medlem
Fina Gubbens avatar
Cannabis --> Cannabiskultur
/Moderator
Citera
2014-09-23, 01:29
Medlem
Under årens lopp har det blivit några jollar i röda Rizzla, särskilt under nattliga vallfärder till Statoil som har öppet dygnet runt och säljer dessa papper.
Detta är inget jag rekommenderar om det inte är kris, då papprena är väldigt små och jobbiga att arbeta med, samt brinner väldigt snabbt. Någon gång under kris tror jag vi rullade en 4-5 gåsar (fyllda till brädden ska tilläggas ) på tre personer innan vi kände något.. Något inrökt kan hända, men ändå, haha.

Med dessa tragedier på näthinnan bär jag nu alltid ett paket OCB på mig, samt har ett gömt i hemmet för riktiga nödsituationer. Det är aldrig roligt att ha lyckats slita rätt på en five mitt under den kalla vinternatten bara för att komma på att papper samt bensin är slut, tobakskiosken på hörnet är stängd, och närmsta bilmack tar 45min att gå till..
Citera
2014-09-23, 04:27
Medlem
C-3POs avatar
Jag körde ett tag på blåa rizzla när jag rullade vanliga cig men det gick att göra okej joppar som bran fint.
Citera
2014-09-23, 07:00
Medlem
Abunais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enslakhest
Under årens lopp har det blivit några jollar i röda Rizzla, särskilt under nattliga vallfärder till Statoil som har öppet dygnet runt och säljer dessa papper.
Detta är inget jag rekommenderar om det inte är kris, då papprena är väldigt små och jobbiga att arbeta med, samt brinner väldigt snabbt. Någon gång under kris tror jag vi rullade en 4-5 gåsar (fyllda till brädden ska tilläggas ) på tre personer innan vi kände något.. Något inrökt kan hända, men ändå, haha.

Med dessa tragedier på näthinnan bär jag nu alltid ett paket OCB på mig, samt har ett gömt i hemmet för riktiga nödsituationer. Det är aldrig roligt att ha lyckats slita rätt på en five mitt under den kalla vinternatten bara för att komma på att papper samt bensin är slut, tobakskiosken på hörnet är stängd, och närmsta bilmack tar 45min att gå till..

Köp lådor för några hundra. Typ 5-6 spänn paketet och man slipper oroa sig för en liten tid framöver när man har 50 paket. Typ 1600 papper. Rökar man fyra om dagen så räcker det över ett år.
Citera
2014-09-23, 07:08
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Rizla king size slims var väl typ standard för de flesta innan ocb dök upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Enslakhest

Ni funderade aldrig på att limma ihop 3 (eller fler) papper ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in