2014-09-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Gör du rent viralen och huden där du ska injicera noga med sprit varje gång?
Ja jag är väldigt noga med det tycker jag. Använder alkoswabs, en för vialen (dock endast toppen av vialen, kanske ska man börja göra ren hela?) och en för huden, använder inte en använd yta på swabben flera gånger osv. Kan det ha att göra med att det va första sticket i den givna muskeln? Injicerade 1,7 ml.
Senast redigerad av Kalle 12345 2014-09-22 kl. 20:40.
Citera
2014-09-22, 20:46
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle 12345
Ja jag är väldigt noga med det tycker jag. Använder alkoswabs, en för vialen och en för huden, använder inte en använd yta på swabben flera gånger osv. Kan det ha att göra med att det va första sticket i den givna muskeln? Injicerade 1,7 ml.

Nja jag känner inte igen det, kör du in hela kanylen (djupt in i muskeln) och injicerar all olja innan du drar ur den (alltså väntar lite så verkligen allt går ut ur sprutan)? Använder du en stor nål typ grön? Annars vet jag ej kan ju vara så att du har lite känsligare hud, men jag är ingen expert så.
Citera
2014-09-22, 20:48
Medlem
Citat:
Nja jag känner inte igen det, kör du in hela kanylen (djupt in i muskeln) och injicerar all olja innan du drar ur den? Använder du en stor nål typ grön? Annars vet jag ej kan ju vara så att du har lite känsligare hud, men jag är ingen expert så.
Jag kör in hela kanylen och injicerar all olja innan jag tar ut den. Använder blåa nålen. Men kan de ha att göra med att jag ej gjorde rent hela vialen, utan bara toppen?
Citera
2014-09-22, 20:58
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Jag kör in hela kanylen och injicerar all olja innan jag tar ut den. Använder blåa nålen. Men kan de ha att göra med att jag ej gjorde rent hela vialen, utan bara toppen?

Nej du behöver bara göra rent toppen, men du kanske tar i kanylen eller liknande när du gör i ordning allt. Steriltutförande är också viktigt, att man inte tar i nålen med fingrarna, att man byter ut uppsugnings kanylen och injekt nålen i samma rörelse, inte lägger spruten utan hatt på kanylen (hatten ska alltid vara på när man fixar med grejerna). Gör du rent ytan som du arbetar på?
Citera
2014-09-22, 21:01
Medlem
Citat:
Nej du behöver bara göra rent toppen, men du kanske tar i kanylen eller liknande när du gör i ordning allt. Steriltutförande är också viktigt, att man inte tar i nålen med fingrarna, att man byter ut uppsugnings kanylen och injekt nålen i samma rörelse, inte lägger spruten utan hatt på kanylen (hatten ska alltid vara på när man fixar med grejerna). Gör du rent ytan som du arbetar på?
Nej det gjorde jag inte, skrapade bort lite med handen då... Angående tillräckligt djupt i muskeln, när jag injicerade nöp jag ett rejält tag i låret runt området jag injicerade i och höll detta grepp under hela injektionen, kanske man tryckte fram en massa fett så att nålen inte kom djupt nog trots allt?
Citera
2014-09-22, 21:03
Medlem
Citat:
Nej det gjorde jag inte, skrapade bort lite med handen då... Angående tillräckligt djupt i muskeln, när jag injicerade nöp jag ett rejält tag i låret runt området jag injicerade i och höll detta grepp under hela injektionen, kanske man tryckte fram en massa fett så att nålen inte kom djupt nog trots allt?

Sluta nojja, för i helvete. Ständig oro kommer döda dig snabbare än vad AAS kommer göra.
Citera
2014-09-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnar.Hermansson
Sluta nojja, för i helvete. Ständig oro kommer döda dig snabbare än vad AAS kommer göra.
Så det är alltså chill? Det löser sig själv?
Citera
2014-09-22, 21:13
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:

Varför gjorde du det? Sluta med det och se om det blir bättre. Jag tror inte att du pressade upp något fett men du kan ju möjligen ha pressat ur olja ur muskeln, fast jag vet inte om det går. Men muskeln ska vara avslappnad du ska inte pressa eller ta något rejält tag om den, bara injicera lugnt och sansat.
Citera
2014-09-22, 21:16
Medlem
Citat:
Varför gjorde du det? Sluta med det och se om det blir bättre. Jag tror inte att du pressade upp något fett men du kan ju möjligen ha pressat ur olja ur muskeln, fast jag vet inte om det går. Men muskeln ska vara avslappnad du ska inte pressa eller ta något rejält tag om den, bara injicera lugnt och sansat.
Det kändes bra psykologiskt men jag gör ej det nästa gång. Tänkte inte alls på att man kanske pressat ut olja ur muskeln. Men iaf så är det väll ingen större fara?
Citera
2014-09-22, 21:23
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Det kändes bra psykologiskt men jag gör ej det nästa gång. Tänkte inte alls på att man kanske pressat ut olja ur muskeln. Men iaf så är det väll ingen större fara?

Nä det är ingen fara bara lite irritation om jag får gissa, spela någon bra musik och lugna ner dig innan du injicerar nästa gång.
Citera
2014-09-22, 21:38
Medlem
Citat:
Nä det är ingen fara bara lite irritation om jag får gissa, spela någon bra musik och lugna ner dig innan du injicerar nästa gång.
Haha de e lugnt är inte direkt nojig undrade mest bara vad grejen var som man inte upprepar det. Tack för hjälpen!
Citera
2014-09-22, 21:40
Medlem
troymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
En nybörjarkur på 250 mg testo e e5d behöver inte kosta mer än 350 kr/månaden.

tackar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in