Citat:
Ursprungligen postat av
Fenjal888
När det blöder så har man bara punkterat ett blodkärl. Jag vet inte om "punkterat blodkärl" faller inom definitionen som en liten inre blödning men skulle med största sannolikhet säga att du
inte behöver vara orolig. Man har helt enkelt fört nålen genom ett kärl, när man drar ur nålen så följer lite blod med. Om man rycker ut nålen hastigt kan det spruta blod, det misstaget gjorde jag en gång.

Sabbade en kudde i soffa, haha. Orutinerad och dum!
Tack för svaret! Är inte orolig, utan som sagt är jag bara ute efter att mildra smärta.
Som sagt har jag blödarsjuka vilket betyder att jag blöder ungefär dubbelt så länge dvs dubbelt så mycket vid en given skada jämfört med en normal individ. Återigen, vid sånna här mängder är det ingen fara. Dock om det nu är så att det blir någon inre blödning (vilket jag tror, du skriver och jag misstänkte det uppenbara. Blod= gått igenom ett blodkärl) så uppstår ju ett invärtes blåmärke.
Blåmärken gör ont, och såklart desto större blåmärken=blödning desto större smärta. Så de inre blödningar och blåmärken som uppstår hos er andra får dubbla omfattningen hos mig så det är ju betydligt större chans att jag får ont. Så som sagt då är det ju lämpligt att mildra smärtan med medicin, även om det inte är någon fara