Jag får känslan när jag läser om detta att en del som tror på detta är schizofrena eller paranoida. Eller så kan det i vissa fall ha sin grund i någon form av asperger/lätt autism. Personer som läser in fel intentioner i andras (kanske) harmlösa beteenden. Känner själv personer som är lite så och feltolkar andra, och därför tror att någon har något emot dem eller värre än så.
Å andra sidan så kan detta säkert finnas i vissa former. Har själv t.ex. varit med om personer jag inte känt som kommit fram och tilltalat mig med namn och låtsats som de känner mig. Detta såg jag som ett sätt att försöka fucka med mitt psyke och knappast på personens eget bevåg. Detta gör ju att det borde kunna klassas som en sorts "gangstalking". Sen koppling till psykopater som vissa gör i tråden... Visst, psykopater kan vara personer som är bra på att dominera och kontrollera andra och dessutom inte skyr några medel. Tror (eller vet) att vissa saker kan utgå från en enda person som har lätt för att kontrollera andra. Det kan dock verka som om det är många... Lite som en hydra eller en bläckfisk. Du kan hugga armarna av den en efter en men bättre att t.ex. sätta en machete direkt i huvudet på den. Ett citat från Exorcisten kan vara på sin plats här.
Jupp, är ju det vi tis har och brottas emot...detta psykexperiment bygger till stor del på att utsätta offren för paranoida och till viss del schizofrena situationer....för de som inte upplevt en tis vardag har nog svårt att förstå, och som jag sagt tidigare i tråden så kommer vi nog aldrig att kunna få nån större trovärdighet! Men det finns en klick av befolkningen som faktiskt vet att detta psykexperiment pågår!
Jupp, är ju det vi tis har och brottas emot...detta psykexperiment bygger till stor del på att utsätta offren för paranoida och till viss del schizofrena situationer....för de som inte upplevt en tis vardag har nog svårt att förstå, och som jag sagt tidigare i tråden så kommer vi nog aldrig att kunna få nån större trovärdighet! Men det finns en klick av befolkningen som faktiskt vet att detta psykexperiment pågår!
Jag känner bara till vissa personer som tidigare varit helt normala men som efter (i dessa specifika fall) haft problem med grannar, uppvisat tecken på psykiska problem eller ren galenskap. Typ att jag känt tre personer som råkat ut för detta, gör att det troligen är ganska omfattande. Så visst de har utsatts för saker som troligen orsakat deras sinnestillstånd, men samtidigt har de nu faktiskt blivit "mentalsjuka". En psykolog skulle dock anta att deras psykiska tillstånd är orsaken till de ursprungliga problemen, även om så troligtvis inte är fallet.
Poängen är att även om en person drivs till galenskap så är personen faktiskt galen. Detta har jag lärt mig genom att observera dessa människor. Det gör det såklart ännu svårare för personen att bevisa vad som ursprungligen gjordes mot honom/henne. Det gör det även svårt för folk att tro att denna form av (främst psykologiska) trakasserier verkligen förekommer. Ibland kan det vara svårt att skilja mellan en person som drivits till vansinne eller en som varit det från början, och detta verkar till de ansvariga personernas fördel.
Senast redigerad av Gameplayer 2014-09-16 kl. 14:07.
Jag känner bara till vissa personer som tidigare varit helt normala men som efter (i dessa specifika fall) haft problem med grannar, uppvisat tecken på psykiska problem eller ren galenskap. Typ att jag känt tre personer som råkat ut för detta, gör att det troligen är ganska omfattande. Så visst de har utsatts för saker som troligen orsakat deras sinnestillstånd, men samtidigt har de nu faktiskt blivit "mentalsjuka". En psykolog skulle dock anta att deras psykiska tillstånd är orsaken till de ursprungliga problemen, även om så troligtvis inte är fallet.
Poängen är att även om en person drivs till galenskap så är personen faktiskt galen. Detta har jag lärt mig genom att observera dessa människor. Det gör det såklart ännu svårare för personen att bevisa vad som ursprungligen gjordes mot honom/henne. Det gör det även svårt för folk att tro att denna form av (främst psykologiska) trakasserier verkligen förekommer. Ibland kan det vara svårt att skilja mellan en person som drivits till vansinne eller en som varit det från början, och detta verkar till de ansvariga personernas fördel.
Jag kan förstå om vissa individer "fallit" för den psykiska pressen på en ti kan bli enorm stundtals...gäller o ha ett stabilt psyke, du skulle bara veta!! Det springer nog runt en hel del offer som inte har en aning om att de är utsatta! De blir liksom experiment i det dolda...tänk bara på dessa studier som görs på flera tusen...man kan ju undra hur de går till....förr kallades dessa tusentals för möss!
..... Vill du spela speciell kan du göra det på andra ställen än att ta upp plats från New World Order och hur vi gå till väga för att vinna det, vilket är ett reellt hot och inga 'paranoida'blickar som ingen dött av Det finns förfan misstankar om att vaccinen i USA skapar autism hos barn!....
Intressant att du gör denna som det verkar OT koppling i alltihop.
Jag såg barn bli andligt dödade i kommunal barnomsorg under 80-talet och fick då videodokumentera en behandling som bevisligen gav omvänd effekt. Nu förstår jag varför denna vetenskap förnekades och fortfarande inte går att tala om. Mentaliteten hos de dagens GS som strävar mot NWO är exakt densamma som hos mobbarna mot de särskilt livsglada barn som utlämnades till att dö i omsorgen på 80-talet.
Vaccineringarna man snart började skylla på från båda håll var åtminstone inte från början tänkt för medveten utgallring av svårkontrollerade barn på det sätt som i folkhemska tider allt från grannar och fastighetsägare till psykförsvar och sociala myndigheter i smyg eftersträvat fast numera funnit effektivare metoder i GS för.
Fan vilken fjantig tråd borde ligga i (FB) Paranormala fenomen, ockultism och ufologi eller psykosavdelningen har inget med konspirationer att göra. Vill du spela speciell kan du göra det på andra ställen än att ta upp plats från New World Order och hur vi gå till väga för att vinna det, vilket är ett reellt hot och inga 'paranoida'blickar som ingen dött av Det finns förfan misstankar om att vaccinen i USA skapar autism hos barn! http://youtu.be/1T-62uxbMBM?t=31m18s och ni sitter och pratar om hurvida d finns paranoida sociala koder i samhället som ni inte har förstått eller inte SKÄMS FÖR FAAN!
Konspirationerna mot mänskligheten innefattar ju en mängd olika aspekter varav gang stalkingen är en av dem. Vaccin med gifter i attackerar på ett visst sätt, medan gang stalkingen attackerar på ett annat sätt; en persons psyke, själ och också den fysiska hälsan påverkas på ett mycket omfattande sätt. Dessutom så är det ju inte helt ovanligt att människor som är whistleblowers och försöker göra andra medvetna om new world order ofta drabbas av gang stalking för att tystas ner.
Den här tråden handlar om så mycket mer än bara "paranoida blickar" som du hävdar. Otaliga personer har övervägt självmord (inklusive undertecknad) pga av det som man tvingas leva med som en TI, några få har förmodligen också begått just självmord. Så detta är i allra högsta grad en tråd som hör hemma här, och det finns inget fjantigt med det som vi delar med oss av. Gang stalking är en grym verklighet för tusentals och bör därför avslöjas som just detta.
Senast redigerad av rosalotus 2014-09-18 kl. 16:28.
Diskussioner om den här trådens varande eller icke-varande borttagen. Tråden finns, gillar man den inte så behöver man vare sig läsa eller skriva i den.
Det är ju bra om man emellanåt kan skratta också, trots att man befinner sig i detta - det är ju befriande
Jo, håller med om att man får försöka känna sig lugn men samtidigt vara aktiv i att upplysa omvärlden om vad som pågår. En slags balans mellan detta är väl bra. Man kan finna inre glädje trots allt, men inte ignorera allvaret i det som sker.
Jag tror mycket på att jobba på att balansera sina båda hjärnhalvor; den vänstra (logik och take action m.m.) och den högra (kreativitet, intuition m.m.) - så att man har förmågan att både tänka logiskt, se samband och även lyssna till sin inre intuition och vara kreativ.
Angående psykopater så tror jag att vissa faktiskt föds som psykopater - det är de som man brukar kalla för primary psychopaths (en mycket mycket liten del av befolkningen). Dessa personer har inte blivit psykopater pga sår eller trauman. Jag tänker mig att det är dessa personer som sitter i toppen även när det gäller gang stalking.
Sedan finns det många andra - de som man brukar kalla för secondary psychopaths (en större del av befolkningen). Dessa personer är de som har utvecklat psykopati pga av sår och liknande. Precis som du säger, Alex, så är de trasiga i själen. Sådana personer kanske är lätta att värva som stalkers. Jag känner också att de förtjänar empati och förståelse.
Egentligen så har kanske alla människor i den här världen utvecklat vissa psykopatiska drag. Det är nog svårt att undvika det när samhället har ett sådant styre (psykopatstyre) i mångt och mycket och man har vuxit upp mitt i allt detta. Kan själv känna igen mig i några av dessa drag .... men det är väl för att min själ också delvis är lite trasig. Man har sår och trauman som påverkar en. Men dessa tror jag är läkbara, till skillnad från den som föds som psykopat.
1. VD
2. Advokat
3. Mediajobb (TV/radio)
4. Säljare
5. Kirurg
6. Journalist
7. Polis
8. Präst
9. Chef
10.Tjänsteman
Här är yrken som psykopater dras till - och undviker
Tycker du att högsta chefen beter sig underligt?
Det kanske finns en förklaring.
I en ny bok, ”The Wisdom of Psychopaths”, listas yrken som drar till sig psykopater, samt yrken som de är minst benägna att välja. Enligt den väljer psykopater de yrken där det krävs att den anställde är kapabel att fatta beslut utan att blanda in känslor, skriver news.com.
Enligt författaren undviker psykopater jobben som kräver empati, sociala kontakter och känslor, uppger Business Insider.
Här är yrken som psykopater dras till:
1. VD
2. Advokat
3. Mediajobb (TV/radio)
4. Säljare
5. Kirurg
6. Journalist
7. Polis
8. Präst
9. Chef
10.Tjänsteman
Här är yrken som är minst tilldragande för psykopater:
Enligt källan så finns ovanståeende lista i boken - ”The Wisdom of Psychopaths” och visar de tio yrkesgrupperna som psykopaterna är mest intresserad av. Man kan se att en del har också viktiga samhällsfunktioner och det är synd att författaren kallar dem för psykopater. Jag tror att deras arbetsuppgifter är av sådan natur som de flesta människor helst avstår från. Som att rycka ut till brotts- och olycksplatser, meddela anhöriga om dödsfall, predika inför sörjande, säga upp personal mm. De kan säkert göra det flera gånger i veckan utan större problem och jag tror att de har lättast av alla att utföra sådana uppgifter.
Därför vill jag kalla diagnosen för egenskap, precis som jag gjorde med paranoia.
Men bara så länge de håller sig inom gränserna.
När de utför en handling som skadar någon fysiskt eller psykiskt så kan jag tänka mig att det är samma områden i hjärnan aktiveras som för en kokainmissbrukare. Det brukar göra så för vissa börshajar när de gör ett klipp, enligt en studie. Det kan det vara därför de aldrig ger upp utan fortsätter under flera år, precis som att de har blivit beroende. Vet inte om det är en lätt krampaktig, pirranade känsla i magen eller en av orgasm-typ.
Enligt den kunskap som jag besitter för den här nivån av psykologi så är jag rätt så säker på att det går att neutralisera begäret för en psykopat att utföra onda handlingar.
Om det är hjärnans kokain-område som aktiveras då en person omvandlas till en psykopat så kanske det inte vore fel att legalisera kokainet för dem. Om någon har haft en dålig dag på jobbet så kan hen ta en lina på vägen hem bara för att skona familjemedlemarna från att misshandlas.
För mig verkar det som att tråden beskriver ett verk som är som är utarbetad av en mycket sjuk människa och som egentligen behöver vård. Det kan förvisso vara flera individer men oftast så är det bara en som kläcker idén.
Citat:
[...] Dessa personer är de som har utvecklat psykopati pga av sår och liknande. Precis som du säger, Alex, så är de trasiga i själen. Sådana personer kanske är lätta att värva som stalkers. [...]
Det behöver inte bara vara psykopater som skulle kunna vara agenterna utan snarare kan det vara så att det är dom som kontrollerar agenterna, som du nämnde. Det kan de förmodligen göra lika lätt som ett barn leker med en RC-bil. Asch-experiment visar att 85% av befolkningen följer flocken och 65% lyder blint någon med auktoritet, enligt milgrams experiment.
Tidigare ansåg jag att experimenten borde ha fått ett namn eftersom de tillhör de farligaste egenskaperna som en människa har, enligt mig. Har sökt på webben och frågat på forumet men svaren lyser med sin frånvaro. Kanske beror det på att egenskaper som innehavs av mer än 50% av befolkningen inte namnsätts.
Under senare tid har jag förstått att dessa egenskaper måste de flesta människorna ha för att säkra vår arts överlevnad och utveckling. Vi hade knappast varit så många som vi är idag om alla individer skulle agera efter sin egna fria vilja.
Kanske bygger religonerna på bla dessa två egenskaper.
Av innehållet i tråden så verkar det som att grundarna för GS har en mycket stor kunskap om hur man psykiskt kan påverka människor. Då tycker jag isf att det är mer logiskt att även agenterna är en del av pjäserna i deras spel. Dessutom brukar psykopater ha ett starkt kontrollbehov och då vill dom kanske inte jobba ute på fältet. Jag tror att det kan vara roligare för dom att styra en agent som i sin tur psykar ett offer.
Enligt källan så finns ovanståeende lista i boken - ”The Wisdom of Psychopaths” och visar de tio yrkesgrupperna som psykopaterna är mest intresserad av....
För mig verkar det som att tråden beskriver ett verk som är som är utarbetad av en mycket sjuk människa och som egentligen behöver vård. Det kan förvisso vara flera individer men oftast så är det bara en som kläcker idén.
Det behöver inte bara vara psykopater som skulle kunna vara agenterna utan snarare kan det vara så att det är dom som kontrollerar agenterna,...
Under senare tid har jag förstått att dessa egenskaper måste de flesta människorna ha för att säkra vår arts överlevnad och utveckling. Vi hade knappast varit så många som vi är idag om alla individer skulle agera efter sin egna fria vilja.....
Av innehållet i tråden så verkar det som att grundarna för GS har en mycket stor kunskap om hur man psykiskt kan påverka människor.....Jag tror att det kan vara roligare för dom att styra en agent som i sin tur psykar ett offer.
I verkligheten förhåller det sig precis tvärtom bland yrkeskategorierna och det är också vad centrala expertisen på området gör gällande. Verkliga psykopater är sådana man får till att infiltrera vårdpersonal eller ideella jobb från kyrkvaktmästare till NGO-general där de blir som mest effektiva och kan dölja sin brist på eget samvete. Så ska NWO komma att fungera.....
När det gäller konspirationer som den här tråden handlar om så är det aldrig någon enskild som kläcker idéerna och kan göras ansvarig utan det är helt och hållet en rundgång av sjuka idéer bland folk på högre nivå som oskäligt gynnats av socialfascismen och samtidigt lär sakna sjukdomsinsikt.
De värsta ledarna hos psykstyrelsen har jag mött personligen och tyckt jättebra om vad en del skrivit och sagt. Tyvärr har de drabbats av sina egna agenters okontrollerade vanföreställningar om oss som dristar sig till fråga efter någon med ansvar för vad som faktiskt sker. Enklast avfärdas vi då som rättshavarister, spioner eller psykopatiska samhällsfaror innan någon dialog ens kunnat börja.
Den demokratiskt kristna idén om fria viljan som grund för ett sunt självreglerande mänskligt samhälle har bevisats tid efter annan men förnekas så fort konspirationerna u p a tagit över förståndet hos flertalet historieförfalskare.
Den absoluta expertisen på GS finns hos psykförsvaren. Istället för att bevaka varandra konspirerar de hellre mot egna nationen och de enskilda medborgare i befolkningen som nu anses övertalig eller inte tyst kunna passa in i kommande NWO.
En till länkpost borttagen och varning utdelad (Seriöst, om man postar en länkpost precis efter ett modsmeddelande om att en sådan precis tagits bort?)
1. VD
2. Advokat
3. Mediajobb (TV/radio)
4. Säljare
5. Kirurg
6. Journalist
7. Polis
8. Präst
9. Chef
10.Tjänsteman
Här är yrken som psykopater dras till - och undviker
Tycker du att högsta chefen beter sig underligt?
Det kanske finns en förklaring.
I en ny bok, ”The Wisdom of Psychopaths”, listas yrken som drar till sig psykopater, samt yrken som de är minst benägna att välja. Enligt den väljer psykopater de yrken där det krävs att den anställde är kapabel att fatta beslut utan att blanda in känslor, skriver news.com.
Enligt författaren undviker psykopater jobben som kräver empati, sociala kontakter och känslor, uppger Business Insider.
Här är yrken som psykopater dras till:
1. VD
2. Advokat
3. Mediajobb (TV/radio)
4. Säljare
5. Kirurg
6. Journalist
7. Polis
8. Präst
9. Chef
10.Tjänsteman
Här är yrken som är minst tilldragande för psykopater:
Enligt källan så finns ovanståeende lista i boken - ”The Wisdom of Psychopaths” och visar de tio yrkesgrupperna som psykopaterna är mest intresserad av. Man kan se att en del har också viktiga samhällsfunktioner och det är synd att författaren kallar dem för psykopater. Jag tror att deras arbetsuppgifter är av sådan natur som de flesta människor helst avstår från. Som att rycka ut till brotts- och olycksplatser, meddela anhöriga om dödsfall, predika inför sörjande, säga upp personal mm. De kan säkert göra det flera gånger i veckan utan större problem och jag tror att de har lättast av alla att utföra sådana uppgifter.
Därför vill jag kalla diagnosen för egenskap, precis som jag gjorde med paranoia.
Men bara så länge de håller sig inom gränserna.
När de utför en handling som skadar någon fysiskt eller psykiskt så kan jag tänka mig att det är samma områden i hjärnan aktiveras som för en kokainmissbrukare. Det brukar göra så för vissa börshajar när de gör ett klipp, enligt en studie. Det kan det vara därför de aldrig ger upp utan fortsätter under flera år, precis som att de har blivit beroende. Vet inte om det är en lätt krampaktig, pirranade känsla i magen eller en av orgasm-typ.
Enligt den kunskap som jag besitter för den här nivån av psykologi så är jag rätt så säker på att det går att neutralisera begäret för en psykopat att utföra onda handlingar.
Om det är hjärnans kokain-område som aktiveras då en person omvandlas till en psykopat så kanske det inte vore fel att legalisera kokainet för dem. Om någon har haft en dålig dag på jobbet så kan hen ta en lina på vägen hem bara för att skona familjemedlemarna från att misshandlas.
Det behöver inte bara vara psykopater som skulle kunna vara agenterna utan snarare kan det vara så att det är dom som kontrollerar agenterna, som du nämnde. Det kan de förmodligen göra lika lätt som ett barn leker med en RC-bil. Asch-experiment visar att 85% av befolkningen följer flocken och 65% lyder blint någon med auktoritet, enligt milgrams experiment.
Tidigare ansåg jag att experimenten borde ha fått ett namn eftersom de tillhör de farligaste egenskaperna som en människa har, enligt mig. Har sökt på webben och frågat på forumet men svaren lyser med sin frånvaro. Kanske beror det på att egenskaper som innehavs av mer än 50% av befolkningen inte namnsätts.
Under senare tid har jag förstått att dessa egenskaper måste de flesta människorna ha för att säkra vår arts överlevnad och utveckling. Vi hade knappast varit så många som vi är idag om alla individer skulle agera efter sin egna fria vilja.
Kanske bygger religonerna på bla dessa två egenskaper.
Av innehållet i tråden så verkar det som att grundarna för GS har en mycket stor kunskap om hur man psykiskt kan påverka människor. Då tycker jag isf att det är mer logiskt att även agenterna är en del av pjäserna i deras spel. Dessutom brukar psykopater ha ett starkt kontrollbehov och då vill dom kanske inte jobba ute på fältet. Jag tror att det kan vara roligare för dom att styra en agent som i sin tur psykar ett offer.
Thanks for the input. Finns mycket att klura på när det gäller detta. Kanske skriver även jag en längre respons när jag har fått lite mer klarhet i mina egna tankegångar.
Man försöker få mig att tro att allting är större än det är. Man vill bilda någon slags paranoia kring ett världsomfattande nätverk, ett Shadow Government som kontrollerar allting och GS är dess dolda händer. Detta genom att föra starkare kopplingar till Illuminati och allt snack om psykopater , för att på något sätt desperat försöka förhöja upplevelsen till en ny nivå när jag lärt mig att kontrollera den. Det gäller inte er men folk runtom mig som försöker spinna in dessa associationer. Jag är fast medveten att detta är community stalking i mitt fall, lokala nätverk och medborgargarden, förledda watch groups helt enkelt.
Det krävs inte mycket för att få helt vanliga butiksarbetare, kontorsfolk, gyminstruktörer, cafébiträden mfl människor i alla andra led i samhället att ställa upp i ett krig om det behövs, staten förväntar sig det av de som gått lumpen en gång. Många av dem gör det av goda skäl för fosterlandet och är beredda att strida och begå kriminella handlingar som de egentligen skulle få livstids fängelse för om de utfördes i det civila utan att reflektera över det. Är dessa normala goda människor "onda"? Är alla som är beredda att ställa upp i krig alltså psykopater? Eller vilseledda?
Detsamma gäller de som ställer upp i nätverket, de begår brott de skulle få straff för men de kommer undan och kan idka och ställa sig i tjänst för psykologisk krigföring för en inbillad känsla av nationens bästa eller samhällets bästa osv. Jag vet många som är med och de är inte genomonda, de har dock tydligt blivit manipulerade på olika sätt..
De senaste dagarna har jag njutit av ljusen när de lyser på mig, jag använder mig av min gamla chefs ord kring livet och allting, hans visdom som även kan vara en kommentar om detta pågick under den tiden. "Livet är ett skådespel, arbetsplatsen är ens scen att framträda på, varje dag är en show att visa upp sina talanger och gåvor." Nu har jag även i det perspektivet fått strålkastarljus på mig och världen bekräftar mig. Den dag jag behöver scenträning kommer jag att klara mig bra på grund av hur van jag blivit vid att världens fokus. Det leder bara till en egoboost och skadar mig ej, kanske kan de mata mitt ego och på det viset få bort mig så jag tappar kontrollen över begreppet "power och clarity" men för min del balanserar det bara min tillvaro. Jag gillar det och hoppas innerligt det fortsätter med belysandet för det bidrar enbart med positiva känslor för min del.
Som låten av Kapten Röd ju mer de försöker spottar på en desto mer blommar man.
Man har även specialdesignat en person som antagligen ska vara som min Judas, jag visste från början att han var en av dem men jag finner det hela intressant och får ett intellektuellt utbyte. Jag har lärt mig sortera bort negativa aspekter som människor gör för att såra och ser till att det bara gör mig starkare och tar av det goda som jag finner i min kontakt med folk. De kopierar ens intressen och annat och det är trevligt med de diskussioner som blir av det.
Det är rätt lätt att genomskåda vilka som är en av dem men jag lär gärna känna dem ändå. Det är väldigt givande faktiskt.
Insikter:
Det är viktigt att ha bekräftelse på muntliga överenskommelser med folk som är involverade, om de ger löften eller liknande, styr det genom att skriva på en lapp i deras närhet så de ser att du skriver och att det blir rätt datum annars kan de ändra det och försöka få dig att tro att du inbillat dig något. Spela in går förmodligen med genom att säga att du vill ha det inspelat så du är säker på vad ni kommit överens om. Detta är särskilt viktigt kring datum för större händelser som måste ordnas med. Muntliga överenskommelser älskar de att köra över. Det finns inget bevis annars. Man vill på alla sätt få en att tvivla på sitt omdöme.
Texter och musik älskar man att använda som på något sätt suggestivt ska ge hintar eller liknande.
Det har blivit väldigt konkret på senare tid, t.ex idag, men varit ett fenomen de använt tidigt. Det finns en glänta jag älskar att filosofera vid, något de försökt skapa något hotfullt över, det gäller även andra platser som en åker med olika djur och saker i livet som de försöker använda tekniken "anchoring" för att få mig att dra fel associationer vilket jag kontrar med mina egna positiva associationer som får mig att finns inre harmoni till slut. Himmelriket är inom en..
De kommer att skriva i den här tråden och de har skrivit. För att få den stängd, saboterad eller minska min trovärdighet
Jag har utvecklat ett nytt tänkande på slutet med. Ens tankeverksamhet är som det legendariska svärdet Excalibur. Detta supervapen. Urgammalt, rostigt, inte till mycket nytta där det väntar att en person ska uppfylla dess fulla potential. Det är en legend om mognad, att finna sin plats i världen som I Arthur legenderna och bruka vapnet mot fienderna. Detta att faktiskt kunna få ordning på sina tankar och lära sig hantera denna av miljoner av evolution och ständig kamp sofistikerade kraft vi människor är välsignade med, det är livets mening. För att återknyta till något vi var inne på tidigare, vi övervann mot större lejon i savannen, vi övervann reptilerna och giftiga faror, emot olika varelser och hot som förföljde oss, ständigt utsatta och jagade, chanslösa emot alla odds genom vår starka psykologiska urkrafts ljus och styrka.
Men som i legenden har varje Kung Arthur sin Morgana och massa armeer emot sig samt en helt vanlig mänsklig natur som är ofta är något han får kämpa med och anklagas för, trots sina heroiska insatser, ideal och visioner om skapandet av en bättre vackrare värld för alla människor.
United we stand, Divided we fall..
Hand upon hand
Brother to brother
No one shall be greater than all
Liberty
Justice
Trust
Freedom
Peace
Honour
Goodness
Strength
Valour
Synd att GS folket inte verkar vilja se något sådant.
En mörk skev skadad värld styrd av girighet, avund, elakheter bidrar man att skapa istället...
Tragiskt. Världen kan bli ett paradis, något vackert. Fyllt av harmoni och frid och kärlek.
Varför motverka något sådant?
Det sjuka är att tänk om ett främmande land säg ett extremt rikt arabland typ Saudiarabien eller Oligarker i Ryssland eller andra miljardärer från en främmande nation går ihop och skapar ett GS nätverk här i Sverige och har en egen agenda kring det för att påverka politiken och svenska medborgare luras att tro att de jobbar för Säpo eller polisen med falska brickor osv. De bara ställer upp för flockkänslans skull eller inbillad tro på fosterlandets bästa, men hur kan de vara säker på sanningen kring något när de aldrig ens får se de som styr allting eller veta något om deras identitet?
Senast redigerad av Alex-84 2014-09-24 kl. 22:58.