Citat:
Ursprungligen postat av
staffanwestberg
Aha.
Jag är inte intresserad av att "förbättra". Däremot försöker jag vara glad över att det finns individer som fortfarande bryr sig om 1900-talets överlägset största brott i Sverige.
Jag 'bryr mig' lika mycket som vem som helst. Och påpekar bl a att det finns EN dömd för brottet - tyvär imo felaktigt friad - vad är dina motargument, jag har studerat caset sen det hände, och känner mig övertygad, mitt privilegium. Kom ihåg att den utredare inom polisen, som tog över efter kronpajasen Holmér, betraktade fallet som 'polisiärt uppklarat'. Kan av konspirationsskäl -('polisspåret') - givetvis ifrågasättas, men jag gör det inte, av de orsaker jag skrivit ovan.
Konstigt att alla (?) accepterat termen '
MORD'. Dvs. överlagt, planerat, uppsåt mm mm. Hur kan man klassa ett dödsfall så, utan att man har en gripen/dömd brottsling? Jag tror att det var ett
DRÅP, som jag skrev ovan, men jag har aldrig sett nån annan ta upp den aspekten. Orsak? Gissningsvis bl a av det socialdemokratiska 'kejsar'-traumat... 'detta är en internationell konspiration,,, etc... *vår superhjälte har utsatts för en politisk hämndaktion... bla bla bla*