2014-09-21, 18:12
Medlem
Han kanske innerst inne ville avgå, det var därför han sa det där om att invandringen ska medföra indragen välfärd, han visste att det skulle bli svårsmält för folket.
Nu kunde han avgå, samtidigt sänka Moderatpartiet och samtidigt genast avgå och ge sken av att det var en protest mot SDs valframgång, 3 flugor i en smäll.
Senast redigerad av Gothicat 2014-09-21 kl. 18:15.
Citera
2014-09-21, 18:28
Medlem
lrad070142s avatar
Svar på den konkreta frågan var han befinner sig just nu finns på regeringens hemsida (ganska lätt att hitta ): "Reinfeldt, Bildt, Ek och Engström till FN:s generalförsamling"
Citat:
Statsminister Fredrik Reinfeldt, utrikesminister Carl Bildt, miljöminister Lena Ek och biståndsminister Hillevi Engström besöker New York under vecka 39, för att delta i det årliga mötet med FN:s generalförsamling.
På sidan finns också programmet för dagarna 21/9-25/9. Så var det löst...
Citera
2014-09-21, 18:28
Medlem
Fanatiker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Injectionz
Man blir sliten som regeringschef och statsråd. Titta på "före och efter" bilder på personer inom den politiska eliten så får du se att de åldras 2-3 gånger snabbare än innan de fick sin position.

Ganska underhållande att se faktiskt, för de åldras nästan framför ögonen på en.

För att svara på TS fråga så har han väl tagit en kortare semester, träffa eventuell släkt och vänner. Man kan ju knappast hävda att han hade ett liv som statsminister.

Ja det är garanterat ett tufft jobb, även för en landsförrädare. När såg man Reinfeldt le på riktigt senast?
Citera
2014-09-21, 18:30
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanatiker.
Ja det är garanterat ett tufft jobb, även för en landsförrädare. När såg man Reinfeldt le på riktigt senast?

Pride-festivalen: "länk".
Senast redigerad av lrad070142 2014-09-21 kl. 19:30.
Citera
2014-09-21, 19:12
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Så "Stridshingsten" är i FN och försöker suga och svälja till sig ett välbetalt jobb inom FN.
Han har ju visat hur man ska öka strömmen till Sverige.
Nu ska resten av EU få öppna kranarna.
Citera
2014-09-21, 19:17
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Han har köpt en bostad i Täby och grannarna hatar honom redan:

"Ser han fram emot Fredrik Reinfeldts återkomst?
– Jag tål honom inte. Jag är Sverigedemokrat.
"

Stackars Fredrik. Vart han än vänder sitt huvud så finns dem där, dessa satans sverigedemokrater.
Citera
2014-09-21, 19:17
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Han ligger väl på hålet. Ryktet säger att han ska ha en ny Donna.
Citera
2014-09-21, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Han kanske innerst inne ville avgå, det var därför han sa det där om att invandringen ska medföra indragen välfärd, han visste att det skulle bli svårsmält för folket.
Nu kunde han avgå, samtidigt sänka Moderatpartiet och samtidigt genast avgå och ge sken av att det var en protest mot SDs valframgång, 3 flugor i en smäll.
En sista fint från äggskallens spindoctors som såg ett vänsterstyre som skulle sätta stopp för hamburgerkrängarnas billiga ungdomar och välfärdsmånglarnas fria tillgång till våra skattepengar, korkskallarna till folk och politiker bjuder ju på pengar till både utdelningsfester och bonusbad och tror att det bara måste vara så.

Så säg nåt som får SD att växa över alla bräddar och som omöjliggör ett vänsterstyre, vi får offra partiet på kort sikt, möjligheten att driva riskfria affärer med skattepengar, samt tjäna ohemula räntepengar på att det byggs alldeles för lite får inte glida oss ur händerna.
Citera
2014-09-21, 20:08
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Han har sprungit och gömt sig då han plötsligt insåg att alla svenskar faktiskt inte sov. Något toppjobb inom EU blev det inte då Sverige inte är med i Euro-samarbetet.

Kan bli någon annan internationell organisation. Europarådet, t.ex. som nu leds av den åldrande men alltid, på alla sätt, fullständigt vidrige Torbjörn Jagland.
En antidemokrat byts mot en annan.
Citera
2014-09-21, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaQuinta
Sius

Söndag morgon kl 8 och Du är arg på allt och alla.

Hur mår Du ?

.

Tack alldeles utmärkt. Jag förstår inte varför jag måste vara arg?

Jag parafraserar hitlers sista timmar i bunkern, där han ligger och käkar gräddbakelser och tycker synd om sig själv, efter att ha orsakat sådant ofantligt lidande fann Hitler endast medlidande med sig själv. Jag tycker det fångar samma karaktär och anda hos Reinfeldt. Han har antagligen aldrg brytt sig om så många andra än sig själv och lämnar nu det sjunkande skeppet moderaterna åt sitt öde. Helst med mindre framgång än när han själv styrde, då det får honom att framstå i bättre dager?

Så tror jag att det är. Jag förstår inte varför jag måste ha medlidande med honom?

Hur mår du själv, eftersom du anser det relevant för disskusionen?
Citera
2014-09-21, 20:41
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneStepBeyond
Så "Stridshingsten" är i FN och försöker suga och svälja till sig ett välbetalt jobb inom FN.
Han har ju visat hur man ska öka strömmen till Sverige.
Nu ska resten av EU få öppna kranarna.

Finns ju hundratals organisationer inom EU och FN så det vore ju konstigt om han inte kan smöra till sig nån överbetald hög positionsjobb någonstans.

Tror inte han kommer att stanna i Sverige!
Senast redigerad av Tystnad 2014-09-21 kl. 20:44.
Citera
2014-09-21, 21:29
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Stackars Fredrik. Vart han än vänder sitt huvud så finns dem där, dessa satans sverigedemokrater.
Tycker nog mer synd om hans SD-granne - som köpt en dyr bostadsrätt och sen tvingas bo granne med hatobjektet Reinfeldt.. En riktig förlorare, den stackarn..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in