2014-09-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spritochweed
Jag är verkligen ingen Skellefteåhatare, alltid tyckt de spelar en rolig ishockey och Bert Robertsson må ju vara den skönaste tränaren någonsin! Det är lite som du säger, Skellefteås spel sitter som en smäck vem som än kommer och spelar för dem. Tror Kabanov eller P.Lindholm vinner poängligan i laget.
Som modoit så kan jag inte påstå att jag tycker så mycket om Skellefteå rent konkret men dom spelar ändå en underhållande och charmig hockey och dom har bevisat så många gånger nu att dom ÄR ett topplag oavsett vilket lag dom har. Den diskussionen behöver man inte ens ha. Däremot så kan jag inte riktigt hålla med dig om att jag gillar Bert Robertsson så himla mycket, nog för att han är skön, men han är lite för tjurig och grinig för att han ska gå hem hos mig. Den dagen han släpper allt det gamla i konflikten mellan dom och Modo efter Anders Forsbergs avsked från Skellefteå så kommer jag respektera honom mer. Men hans vinnarskalle kan ingen ta ifrån honom.
Citera
2014-09-21, 13:31
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Är väl bara dom största Skellefteåhatarna och dom enögda typerna som dömde ut Skellefteå inför säsongen. Nog för att dom tappade ett halvt lag i våras, men deras värvningar för att täcka upp dessa är inte kattpiss. Jag kan inte lova att dom vinner ett tredje raka guld, men det vore korkat räkna ut dom. Skellefteå är så pass bra att dom skulle kunna ställa upp en hel samling möss och anställa Ove Sundberg som coach och ändå vara lika bra.
Skellefteå kommer givetvis att ta sig långt. Final är ingen omöjlighet. Om det blir guld eller inte är för tidigt att säga. Vi vet inte hur Skellefteå ser ut om 20 omgångar. Eller något annat lag heller. Men just nu har Skellefteå visat att de kommer att slåss om en topplacering och aspirera på guldet.

Det som Skellefteå har och vad många saknar är fyra raka finaler. Klubben vet vilket upplägg som ska maximera spelarnas prestation i slutspelet.

Om Skellefteå vinner guld i år så kanske vi ska börja fundera på om det verkligen är spelarna som är tungan på vågen eller om det är spelsystemet och den hårda fysträningen som är avgörande?

Vem hade räknat med att Heed, Calof, Lindholm, Holmström och Lundberg skulle producera framåt och Z och Widing vara osynliga?
Citera
2014-09-21, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Skellefteå kommer givetvis att ta sig långt. Final är ingen omöjlighet. Om det blir guld eller inte är för tidigt att säga. Vi vet inte hur Skellefteå ser ut om 20 omgångar. Eller något annat lag heller. Men just nu har Skellefteå visat att de kommer att slåss om en topplacering och aspirera på guldet.

Det som Skellefteå har och vad många saknar är fyra raka finaler. Klubben vet vilket upplägg som ska maximera spelarnas prestation i slutspelet.

Om Skellefteå vinner guld i år så kanske vi ska börja fundera på om det verkligen är spelarna som är tungan på vågen eller om det är spelsystemet och den hårda fysträningen som är avgörande?

Vem hade räknat med att Heed, Calof, Lindholm, Holmström och Lundberg skulle producera framåt och Z och Widing vara osynliga?
Ja givetvis är det för tidigt att säga om Skellefteå kommer vara så här bra hela säsongen, och med ett i princip helt nytt lag så är det svårt att få allt att stämma så här i början på säsongen. Nu har väl inte spelet varit helt hundraprocentigt alla matcher hittils men helt klart så måste man, vare sig man vill det eller inte erkänna att Skellefteå är och förblir ett topplag oavsett vilket lag dom ställer på benen. Visst vore det kul om något annat lag fick vinna SM-guld den här säsongen men Skellefteå känns lite grann som forna Sovjet. I sina bästa stunder är det en ren fröjd att se dom spela.
Citera
2014-09-21, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek

Och om ungdomarna slutar producera och är ojämna som ungdomar oftast är, vem ska då producera? Tror/hoppas fortfarande att det blir runt en 6:e plats.
Enda som är säkert är att Widing varken simmar eller går på vatten. #kämpawiding
Citera
2014-09-21, 14:28
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Näkyvä årets värvning? Tämligen okänd när han kom men spelar som en veteran trots ålder. Han har ju som inga svagheter. Bra offensivt och defensivt. Just nu en fullgod ersättare till Frallan. Kul också att spelare som Kukan och Wallmark tagit kliv framåt. Vi har en större potential än laget visade ifjol. Däremot måste Dixon och Petrell komma igång.
Citera
2014-09-21, 14:34
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Och om ungdomarna slutar producera och är ojämna som ungdomar oftast är, vem ska då producera? Tror/hoppas fortfarande att det blir runt en 6:e plats.
Enda som är säkert är att Widing varken simmar eller går på vatten. #kämpawiding
Det får vi se. Det är rätt självklart att de inte kommer att kunna hålla ~1 PPG resten av säsongen. Men å andra sidan ser försvaret bra ut. Om Svensson håller nollan så räcker det med att mål per match.
Citera
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Näkyvä årets värvning? Tämligen okänd när han kom men spelar som en veteran trots ålder. Han har ju som inga svagheter. Bra offensivt och defensivt. Just nu en fullgod ersättare till Frallan. Kul också att spelare som Kukan och Wallmark tagit kliv framåt. Vi har en större potential än laget visade ifjol. Däremot måste Dixon och Petrell komma igång.
Han imponerade riktigt stort igår. Om han varit så bra alla matcher(och fortsätter så) är det definitivt en utav de bästa värvningarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ni har fakriskt sett bättre ut än vad jag trodde innan säsongen. Ni verkar bygga vidare väldigt effektivt på Rönnqvists spelide. Jag tycker inte ni spelar särskilt rolig hockey men man måste ju erkänna att ni blir att räkna med även i år. Defensiven äer helt klart eran starkaste sida, endast max 2 insläppta mål per match säger allt. Nu är det ju för tidigt att att börja prata om tabellplaceringar och hur bra ni kommer vara fortsättningsvis, men ni blir att räkna med även i år. Det är jag den förste att erkänna.
Citera
2014-09-21, 14:38
Medlem
När vi ändå pratar värvningar så tycker jag att både Roche och Flanagan våra 2 transatlanter visat i ett tidigt skede av säsongen att dom kommer bli en stor tillgång i Modo. Visst ingen av dom har gjort något mål än, men det sägs att bägge två föredrar att passa istället för att skjuta själva. Hur som helst är det kul att se att vi äntligen tycks ha lyckats med våra utländska värvningar. Nättinen hade jag dock väntat mig mer av, men han skötte sig bättre igår och hade även en assist och var även nära att göra mål. Svartvadet om någon vet hur bär sig åt när det gäller värvningar
Citera
2014-09-21, 14:40
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Näkyvä absolut årets bästa Lulevärvning. Mycket duktig. Skulle vara stjärna i de flesta SHL-lagen. Dixon och hans forna Brynäskompis Widing i Skellefteå känns just nu som mer dyra än dyrbara.

Late bloomers som kommer till slutspelet?
Citera
2014-09-21, 15:13
Medlem
Har inte Brynäs bytt fystränare?
Citera
2014-09-21, 15:18
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister.
Har inte Brynäs bytt fystränare?
Jo, hurså?