2014-09-21, 13:24
Medlem
Shuffless avatar
Har en granne som kastar in vatten på min balkong när jag röker, varnade han att nästa gång får det konsekvenser. Det var igår, idag fick jag vatten över mig igen. Funderar på att jävlas med hans brevinkast men någon här kanske har någon roligare ide? Kan tyvärr inte kasta in saker på hans balkong då han bor över mig.
Citera
2014-09-21, 13:26
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuffles
Har en granne som kastar in vatten på min balkong när jag röker, varnade han att nästa gång får det konsekvenser. Det var igår, idag fick jag vatten över mig igen. Funderar på att jävlas med hans brevinkast men någon här kanske har någon roligare ide? Kan tyvärr inte kasta in saker på hans balkong då han bor över mig.
Är det någon granne du är kompis med och ni har en "rolig grannfejd" eller är det en idiot som kastar vatten på dig? Om det är det senare tycker jag gott att du kan ringa till farbror polisen och upprätta en anmälan.
Citera
2014-09-21, 13:28
Medlem
pickledonions avatar
Jävlas tillbaka genom att anmäla för ofredande.

Fungerar det för tiggare så fungerar det väl för dig.
Citera
2014-09-21, 13:31
Medlem
franges avatar
Ordna en vattenslang som du "sticker upp" på hans balkong, skruva på kranen med kallvatten, och njut av hans vrål
Citera
2014-09-21, 13:32
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Är det någon granne du är kompis med och ni har en "rolig grannfejd" eller är det en idiot som kastar vatten på dig? Om det är det senare tycker jag gott att du kan ringa till farbror polisen och upprätta en anmälan.
En otrevlig gubbjävel är det. Orkar inte blanda in polisen just nu.
Citera
2014-09-21, 13:41
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Ordna en vattenslang som du "sticker upp" på hans balkong, skruva på kranen med kallvatten, och njut av hans vrål
Skulle skvätta in på andra grannars balkonger då, vill endast att gubbjäveln ska drabbas.
Citera
2014-09-21, 13:42
Bannlyst
vattenbalonger med surströmmings spad brukar va uppskattat , sedan när du möter han i trapphuset så hällsar du vänligt och frågar hur fisken mår i dag ?
Citera
2014-09-21, 13:44
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Fyll en dammsugarslang eller liknande med damm, skräp och löv. Lirka upp på grannens balkong och blås ut skräpet.
(tar inget ansvar för huruvida det fungerar att blåsa ut skräp så eller om man sitter med en obrukbar dammsugarslang).

Eller prata med honom och förklara att du gillar att röka på balkongen och han får stänga sina fönster ifall det stör.
Kanske kan ni hitta en kompromiss på nåt sätt?
Citera
2014-09-21, 13:49
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Fyll en dammsugarslang eller liknande med damm, skräp och löv. Lirka upp på grannens balkong och blås ut skräpet.
(tar inget ansvar för huruvida det fungerar att blåsa ut skräp så eller om man sitter med en obrukbar dammsugarslang).

Eller prata med honom och förklara att du gillar att röka på balkongen och han får stänga sina fönster ifall det stör.
Kanske kan ni hitta en kompromiss på nåt sätt?
Har snackat med han om detta, berättade att han kan använda doftspray ifall det luktar och att han kan be hyresvärden täppa igen där röken åker in. Funkar inte, han kräver att jag ska åka ner till bottenvåningen och röka. Jag har all rätt till att röka på min balkong men han vill att jag ska åka ner och röka medans han inte ens kan använda doftspray.
Citera
2014-09-21, 13:49
Medlem
BattleBuddhas avatar
Jag håller med majoriteten och hade inte heller velat ha cigglukt från grannen under om jag inte rökte själv.

Men för att svara på din fråga så rekomenderar jag den frysta pizzan. Spy i en fryspåse, platta ut den fint och lägg in i frysen.

Antingen kastar du in hela skiten någon gång på natten så den hinner tina fint på dörrmattan, eller så bryter du av mindre bitar och kastar in kontinuerligt.
Citera
2014-09-21, 13:51
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjödalsvägen
Sluta och rök på balkongen,din granne vill nog inte ha in giftet i sin lgh, med allt vad passivrökning drar med sig tex för tidig död mm.
Ifall det var en trevlig granne så skulle jag vara mer tillmötesgående. När jäveln slänger vatten och saker in på andras balkonger och skriker som en dåre så kan jag inte bry mig mindre ifall jag skalar av några år utav hans liv.
Citera
2014-09-21, 13:52
Medlem
Shuffless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBuddha
Jag håller med majoriteten och hade inte heller velat ha cigglukt från grannen under om jag inte rökte själv.

Men för att svara på din fråga så rekomenderar jag den frysta pizzan. Spy i en fryspåse, platta ut den fint och lägg in i frysen.

Antingen kastar du in hela skiten någon gång på natten så den hinner tina fint på dörrmattan, eller så bryter du av mindre bitar och kastar in kontinuerligt.
Gillar iden, spyr dock inte ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in