2014-09-21, 00:08
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Självklart är det ingen kris efter 4 omgångar men det finns INGET lag i Leksand situation som kan vänta för länge innan man agerar.
Brynäs borde agera. Ser jävligt tamt ut rent offensivt.
Citera
2014-09-21, 00:12
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Brynäs borde agera. Ser jävligt tamt ut rent offensivt.
Får vi tillbaka Ollas kan vi åtminstone ha en stark kedja. Bara inte Brodin blir borta länge också...

Till nästa match lär något göras.

Sweatt - Enterfeldt - Scott i en första kanske.

Kändes som att Scott spelade själv i sin kedja. Enterfeldt skulle nog vara perfekt mellan dem. Tommy verkar ju dock vara övertygad om att Scott är vår bäste center. Jag är inte lika övertygad.
Senast redigerad av Illusioner 2014-09-21 kl. 00:15.
Citera
2014-09-21, 00:19
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Får vi tillbaka Ollas kan vi åtminstone ha en stark kedja. Bara inte Brodin blir borta länge också...

Till nästa match lär något göras.

Sweatt - Enterfeldt - Scott i en första kanske.

Kändes som att Scott spelade själv i sin kedja. Enterfeldt skulle nog vara perfekt mellan dem. Tommy verkar ju dock vara övertygad om att Scott är vår bäste center. Jag är inte lika övertygad.
Mm. Vad har hänt med Westerholmarna och Blomqvist? Imponerade stort på försäsongen men gör inte mycket rätt alls nu. Westerholms agerande vid 2 mot 1 i boxplay var dessutom sjukt amatörmässigt.
Citera
2014-09-21, 00:23
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Mm. Vad har hänt med Westerholmarna och Blomqvist? Imponerade stort på försäsongen men gör inte mycket rätt alls nu. Westerholms agerande vid 2 mot 1 i boxplay var dessutom sjukt amatörmässigt.
Det jag förväntade mig. Iallafall från Westerholmarna. Att man är bra i träningsmatcher brukar inte betyda ett skit.

Om våra tänka första linor producerar har vi en mycket bättre situation. En situation där de kan komma in och spela utan press och försöka få det att lossna. Som det är nu är de en vital del i vårat spel.

Blomqvist är osynlig. Ser stor och seg ut. Hoppas att han höjer sig ett snäpp. Men jag tror nog det kommer när laget hittat sitt spel lite mer.
Citera
2014-09-21, 00:27
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Men jag tror nog det kommer när laget hittat sitt spel lite mer.
För att inte tala om vilka kedjor som ska användas mer konsekvent. Just nu är det mycket experimentering känns det som. Ollas verkar inte vara nära än, och vi får hoppas att det inte är alltför illa med Olden och Brodin.

Redan så många skador är rent åt helvete uselt.
Citera
2014-09-21, 06:46
Medlem
Draedons avatar
Tack och god natt! Jag byter sport och börjar följa IBF Falun istället. Leksand är verkligen sämst, samma skit som förra året fast med sämre försvarsspel och ingen Hersley. Det kan bara sluta i katastrof.
Citera
2014-09-21, 09:00
Medlem
Embas avatar
Just nu kryllar det av vinnarskallar, attityd och känslor i HV71. I många, kanske dem flesta fallen så är det enkom positivt. Men jag bävar för att det kan komma att bita oss i röva om vi hamnar i en sämre period.

Här har verkligen AJ som själv är av den sorten mycket att jobba med. Lyckas han balansera dessa spelare så kommer vi att vara där uppe och nosa likväl som det kan kuka ur fullständigt.
Citera
2014-09-21, 12:54
Medlem
Leksingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Tack och god natt! Jag byter sport och börjar följa IBF Falun istället. Leksand är verkligen sämst, samma skit som förra året fast med sämre försvarsspel och ingen Hersley. Det kan bara sluta i katastrof.
du är ingen leksing sluta va så negativ, snälla lämna denna tråd.
Citera
2014-09-21, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leksingen
du är ingen leksing sluta va så negativ, snälla lämna denna tråd.
Håller visserligen med om att det är jävligt larvigt att ge upp säsongen efter endast 4 matcher, men var det inte du som var lika uppgiven för ett tag sen? Snyggt klavertramp måste jag säga
Senast redigerad av Azdz 2014-09-21 kl. 13:14.
Citera
2014-09-21, 13:12
Medlem
Trodde aldrig Skellefteå skulle lyckas såhär bra de har gjort de första matcherna. Hur fan lyckas tränarna få igång spelarna som Lundberg, Heed och Norman. De 3 var alla osynliga förra året. Jag tror de tar guld iår igen.
Citera
2014-09-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spritochweed
Trodde aldrig Skellefteå skulle lyckas såhär bra de har gjort de första matcherna. Hur fan lyckas tränarna få igång spelarna som Lundberg, Heed och Norman. De 3 var alla osynliga förra året. Jag tror de tar guld iår igen.
Är väl bara dom största Skellefteåhatarna och dom enögda typerna som dömde ut Skellefteå inför säsongen. Nog för att dom tappade ett halvt lag i våras, men deras värvningar för att täcka upp dessa är inte kattpiss. Jag kan inte lova att dom vinner ett tredje raka guld, men det vore korkat räkna ut dom. Skellefteå är så pass bra att dom skulle kunna ställa upp en hel samling möss och anställa Ove Sundberg som coach och ändå vara lika bra.
Citera
2014-09-21, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Är väl bara dom största Skellefteåhatarna och dom enögda typerna som dömde ut Skellefteå inför säsongen. Nog för att dom tappade ett halvt lag i våras, men deras värvningar för att täcka upp dessa är inte kattpiss. Jag kan inte lova att dom vinner ett tredje raka guld, men det vore korkat räkna ut dom. Skellefteå är så pass bra att dom skulle kunna ställa upp en hel samling möss och anställa Ove Sundberg som coach och ändå vara lika bra.

Jag är verkligen ingen Skellefteåhatare, alltid tyckt de spelar en rolig ishockey och Bert Robertsson må ju vara den skönaste tränaren någonsin! Det är lite som du säger, Skellefteås spel sitter som en smäck vem som än kommer och spelar för dem. Tror Kabanov eller P.Lindholm vinner poängligan i laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in