2014-09-19, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Efter årsskiftet är kursen ensiffrig.. Glöm inte vart ni läste det.

Och det baserar du på exakt vad?
2014-09-19, 19:12
Medlem
Inte fått fram något nytt men det är nog bara glömma och blicka vidare på utvecklingen, så länge biometrin tickar på är det här en bra investering.

Alibaba börsnoterades idag och kan vara det största börsnoterade bolaget någonsin?

Det här är ett nytt bevis på var vi är påväg, say goodbye to password and hello to Fingerprint solution:

http://www.internetretailer.com/2014/09/18/alipay-allows-mobile-consumers-pay-their-fingers

Börsvärde:
Fingerprint Card - 1,6Miljarder
Idex - 1,8Miljarder

Fingerprint Card - Över 40DW och säljer nu löpande till Huawei som är Nummer 3.
Idex - Vad har de?

Behöver man tänka på saken
2014-09-19, 19:58
Medlem
njekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henke90
Tack tack! Börjar med att lägga in några tusingar som en bas, jag själv tror på FP:s framtid, låt bara den här jävla röran tyna bort!

Att söka konkreta köp/sälj råd utåt är att sätta sig själv i en fälla, gör en egen bedömning av situationen. Själv tror jag inte på det, främst inte när zorb89 som var så säker på detta just nu super bort sin ångest.

Men givetvis finns det potential, men samtidigt en stor risk.
2014-09-19, 21:35
Avslutad
Tror ni att de senaste turerna med Fingerprint ökar chanserna att seriösa aktörer vill göra affärer med detta bolag?

Om anklagelserna mot VD:n visar sig vara befogade kommer inget seriöst bolag vilja ha med Fingerprint att göra.
2014-09-19, 22:10
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinglefitte
Alltså vad fan är felet på er i Fingersekten och er andliga ledare kråkan? Finansiella instrument som warranter är vanligt förekommande i de flesta aktierna och det är inget konstigt med det eller sådana instrument (nej, det är inte kursmanipulation, eller otillbörlig marknadspåverkan som det egentligen heter) men i Fingsekten är man övertygad om att det är någon form av konspiration mot JC och bolaget

Edit: Undra vad JC menade med att det är nu det händer, att han blåser småsparare?
Källa
TFIN4I 20OHC Fingerprint Cards AB Ser. B Köp 20 25 0.1 2014-09-19
TFIN4I 22OHC Fingerprint Cards AB Ser. B Köp 22 27 0.1 2014-09-19
TFIN4I 24OHC Fingerprint Cards AB Ser. B Köp 24 29 0.1 2014-09-19
TFIN4I 26OHC Fingerprint Cards AB Ser. B Köp 26 31 0.1 2014-09-19

1,5 vecka innan de löper ut plockas VD in för misstanke om brott och sen är resten ett faktum. EBM har utrett det här under 1års tid och plötsligt hittar de något så tätt inpå trots att JC och bolaget hjälpt till i utredningen. Under Aug månad fram till dagen innan skiten hände säljer BBB ut 600k aktier. Självklart är det något olagligt bakom det hela men om det är utomstående personer eller ifall JC själv är inblandad i detta är något jag inte kan svara på men du kan gärna motbevisa mig. Glöm heller inte bort att några/någon satte ditt bolaget med Samsung budet och det var väl planerat, jag har länge sagt att något inte stämmer men att det här var målet missade jag helt.

Var han ute efter snabba cash eller skada bolaget?
Samsungbluffaren

Kan även säga att vissa användare på Placera är insynspersoner eller med kontakter i bolaget. Både TT och Glomgoldlover bör ni kolla igenom noga, TT har varit grym med fakta och Glomgoldlover har känt till saker JC gjort utan att någon annan vetat det. TT försvann ifrån forumet dagen JC och den andre blev inkallad och har inte synts till sedan dess vilket han annars hade gjort. Glomgoldlover har spytt gala över bolaget sedan vet när och han skriver aldrig i andra aktier så han har endast haft sikte på FPC, svaret kanske kan vara så lätt att han bara tradat fram och tillbaks men det svarar ju om så på bolagets misstanke att det handlar om traders som attackerat.

Risken som finns nu är om det är en härva eller ej, men de har en personal på ca 150pers så jag ställer mig tveksam till att det är något bolaget sysslar med och allra helst då de vet vad som händer på marknaden.

Jag är helt säker på bolaget som produkt men eftersom jag missade skandaler på riskfaktorn är det nu personerna jag är ute efter, det här är för jävligt om det stämmer och då får personerna inte komma undan ostraffade. Jag äger bara aktier och kommer inte förlora pengar men de med Warrents HAR torskat.

Läste det här på placera nyss och det är anledningen till att jag ser rött:
"Detta kostade mig 400,000 besparade kr. Hade pengarna i en warrant som gick under 27 kr och tog allt. Ny bliven pappa.".

Tillfälligheter?
2014-09-19, 22:32
Medlem
Nu följer jag inte fingerprint längre av flera skäl.

Men sälj och spring.
Om någon lyckas rädda skiten, är det bara att lyfta på hatten.

Är man vass kan man alltid tjäna pengar på detta företag.
Men långsiktigt känns dom lite dödsdömda i dag.

Möjligen en uppköpskandidat men det märks väl en stund innan.
2014-09-20, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89

Läste det här på placera nyss och det är anledningen till att jag ser rött:
"Detta kostade mig 400,000 besparade kr. Hade pengarna i en warrant som gick under 27 kr och tog allt. Ny bliven pappa.".

Tillfälligheter?

Man ska aldrig placera alla ägg i samma korg!
Man ska aldrig investa pengar man inte har råd att förlora!
Han torska 400k, men vilken människa förutom nån fullt utvecklingsstörd investerar 100% av sitt innehåll i nått osäkert företag? Han sitter väl på flera miljoner än trots smällen, annars har jag en bra ide till Lyxfällan, börsfällan! Folk som inte kan nått om aktier och leker att dom är WB.
Senast redigerad av Travbana 2014-09-20 kl. 06:28.
2014-09-20, 14:23
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Han torska 400k, men vilken människa förutom nån fullt utvecklingsstörd investerar 100% av sitt innehåll i nått osäkert företag? Han sitter väl på flera miljoner än trots smällen, annars har jag en bra ide till Lyxfällan, börsfällan! Folk som inte kan nått om aktier och leker att dom är WB.
Så du påstår alltså att det är lagligt med kursmanipulation på börsen och att folk får skylla sig själv? Då har du lite att läsa på.

Skulle det här nu vara en ren tillfällighet säger jag inget men är det fusk bakom kan du väl inte sitta och skratta åt andras förluster som inte varit motiverat?

Hur kan någon veta att kursen skulle rasa pga en sån här sak om man inte varit inblandad?

Kanske slutas det handla med warrents nu så vi slipper få fler skumma händelser kommande år.

Känns som veckan som kommer kan ge lite positivt ryck med order eller ny VD bekräftat.
2014-09-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
"Det bästa som händer oss är när ett stort företag hamnar i tillfälliga problem ... Vi vill köpa dem när de är på operationsbordet . "

Read more: http://www.businessinsider.com/warren-buffetts-investing-quotes-2014-8?op=1#ixzz3DrltI5s3

Eller så följer man Warren Buffetts råd Företaget ligger på operationsbordet just nu och nu får vi se om WBs råd är rätt eller fel.
2014-09-20, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farlig850
"Det bästa som händer oss är när ett stort företag hamnar i tillfälliga problem ... Vi vill köpa dem när de är på operationsbordet . "

Read more: http://www.businessinsider.com/warren-buffetts-investing-quotes-2014-8?op=1#ixzz3DrltI5s3

Eller så följer man Warren Buffetts råd Företaget ligger på operationsbordet just nu och nu får vi se om WBs råd är rätt eller fel.
Då syftar ju WB faktiskt på bolag som har en hållbar affärsmodell och har ett track record med fina vinster. Det enda Fingerprint har att erbjuda är fina löften...
2014-09-20, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Då syftar ju WB faktiskt på bolag som har en hållbar affärsmodell och har ett track record med fina vinster. Det enda Fingerprint har att erbjuda är fina löften...

Du har missat att man precis gett ut huaweis nya mate7 med FPCs sensor i, som blir hyllad av så gott som alla?
Håller med dig om att företaget fortfarande inte är stabilt och går med vinst. Men att det enda dom har att erbjuda är fina löften är helt inkorrekt.
2014-09-20, 17:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Som jag skrivit tidigare: sälj skiten innan det är försent. Köp aktier i nåt riktigt bolag istället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in