Citat:
Ursprungligen postat av
HerrBormann
Märks att du har fått ditt "kunnande" från amerikanska filmer. "Stabssergeant" existerar inte som gradbeteckning i den svenska armén, utan är en amerikansk gradbeteckning.
Japp, där avslöjade sig den sk "militärexperten" som dessutom säger sig ha "jobbat på försvarshögskolan". (Låt mig bara säga att jag, absolut inte, skulle vilja ha honom som lärare. Onödig användning av krångliga ord och surriga inlägg skulle ta ifrån mig all studiemotivation).
Vad gäller Ukraina så börjar situationen se lite ljusare ut. Landet får nu stöd av hela den civiliserade världen. Alla länder börjar nu arbeta för att minska sitt energiberoendet av Ryssland. Hela västvärlden, och inte minst de forna öststaterna börjar nu se om sitt hus vad gäller försvaret. Ryssland rykte och förtroendet för Putler är i botten.
USA:s ekonomi går nu riktigt hyfsat. Indiens ekonomi har nu möjlighet att gå som tåget,(iof opassande liknelse i dagen Sverige). euroområdet har börjat hämta sig ifrån finanskrisen, även om återhämtning, än så länge är mycket svag. Grekland räknar med att klara sig utan stödpaket.
Ett frihandelsavtal med USA beräknas ge en procentenhets större tillväxt inom EU.
Under tiden så kommer Ryssland, mycket troligt, att få nolltillväxt, eller värre, i år. Samtidigt så har man en hög inflation, sjunkande valutakurs och höga räntor.