Citat:
Ursprungligen postat av
Raglefant
Men jisses. Tror du på fullaste allvar att när den liberale, sionistiske juden Jonas Bonnier utnämnde den liberale, sionistiske juden Peter Wolodarski till politisk chefredaktör, senare chefredaktör, på DN, så hade detta ingenting med upplevd åsikts- och intressegemenskap att göra?
Detta är dessvärre OT i tråden, så det får bli mitt sista inlägg i den diskussionen. Som slutord vidhåller jag alltså att det inte är någon avgörande, reell skillnad mellan Ryssland och väst vad gäller möjligheten att ta del av avvikande uppfattningar.
Ungdomars möjlighet att ta del av bögpropaganda i skolorna är dock begränsad i Ryssland, ska erkännas. I Sverige kan de däremot få
tips om var de kan ha anonymt bögsex, finansierat med dina och mina skattepengar, medan deras möjlighet att ta del av kritisk information om homosexualitet å andra sidan är extremt begränsad och de utsätts för en ändlös indoktrinering om de vidhåller en avvikande uppfattning i den frågan.
Vilket man föredrar är förvisso upp till var och en.
Läste det här på Fria Tider tidigare idag. Står i twitterlistan eller vad jag ska kalla den. Det syns nästan högst upp just nu.
Citat:
Rebecca Lago @Laagooo13
@linneacortes Usch, var samma för mig på gymnasiet. 😫 Vi får hålla oss neutrala när det egentligen är läraren som ska vara det...
Expand
Citat:
8h
Linnéa Cortés @linneacortes
När läraren beskriver SD som "odemokratiska" och "smått rasistiska".. *tyst Linnéa, du måste få bra betyg i den här kursen* men ahajhc&!?*^%
Expand
Åsikts och yttrandefrihet är relativt var min poäng.
På många sätt så är rysk media idag friare än vår. Dessutom så kan man i och med internet hitta den info som man vill och detta oberoende av i vilket land man bor. Mer eller mindre.
Ukrainakonflikten är ett bra exempel.
Jag följer olika media för att få ta del av de olika sidornas bild av läget. Även rysk. Därför så ser jag också att en del rysk media skriver kritiskt om det hela och ger inte alls den bild av konflikten som jag antar att Kreml vill sprida.
Detta är en skillnad mot svensk media. Här är det mesta (allt?) pro Ukraina och antiryskt. Mycket av det som jag vet om konflikten är
helt obekant för medelsvensson som bara följer svensk msm. En väldigt ensidig bild ges om man enbart följer pk-media. Svensk media är extrem på det sättet. I rysk men också i t.ex. fransk, tysk m.fl. länders så är det inte så.
http://www.nbcnews.com/storyline/ukraine-crisis/german-tv-shows-nazi-symbols-helmets-ukraine-soldiers-n198961