Citat:
Ursprungligen postat av
horsea
Varför är du så elak?
Ayn är isolerad och Assad stödjer inte kurderna, om du fick välja mellan islamister eller kurderna. Vem hade du valt? PKK som är dagens PYD styr i kurdiska delarna av Syrien. Visste du att armenier va med och grundade gruppen? Assad kommer inte att överleva så att sitta och vänta på hans seger kommer att ödelägga Syrien mer och mer..
Ryssland är ett bra land, men de väljer att inte hjälpa Assad för att de är muslimer. Sen är det skillnad på kristen och kristen, ryssar hjälper slaver och de som har varit med i deras krets i århundraden. Man kan inte vänta på att Isis dödar alla eller att muslimer som Hizbollah eller Saudiarabien hjälper syriska islamister mer än de redan gör.
Det är inte min avsikt att vara elak. Jag blir bara frustrerad över hur vissa vill kriga mot allt och alla samtidigt som terrorister slaktar det egna folket. Ber om ursäkt om du tog illa vid dig. Du inser väl själv att det inte är läge att diskutera offensiver mot den syriska regeringen och andra miliser i Qamishli?
Jag väljer YPG alla dagar i veckan i deras krig mot IS, men för att lyckas vinna mot dem krävs samarbete vilket förekommer i både al-Hassake och Qamishli. Anser du fortfarande att det vore bra att anfalla SAA/NDF och kristna miliser i detta läge? Kan du förklara på vilket sätt det hade gynnat YPG? Ha i åtanke att IS tagit över 60 kurdiska byar under 48 timmar.
Sedan har du fel i att Ryssland inte har hjälpt Assad, det har dem gjort.