2014-09-18, 23:47
Medlem
Efter årsskiftet är kursen ensiffrig.. Glöm inte vart ni läste det.
2014-09-19, 13:42
Medlem
Patiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture
Efter årsskiftet är kursen ensiffrig.. Glöm inte vart ni läste det.

Struntprat utan någon som helst grund.
2014-09-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patience
Önskar att jag sålt då också, sitter med snitt på 38 nu. Hade jag haft mer pengar att riskera hade jag fyllt på asap, har redan 20k inne och det får räcka just nu, ogillar att lägga för stor % i enskilda aktier, även om detta verkar väldigt väldigt lovande.

Ingen vet hur kursen kommer gå i närtid, som föregående inlägg påpekar så ligger det wurrar på 25, så eventuellt ha lite is i magen till dess. Å andra sidan så kommer Mate 7's framgångssaga att bli mer offentlig inom kort - tillsammans med att det troligtvis är ett PM på gång från styrelsemötet som FPC hade igårkväll, då lär folk vilja komma tillbaka in i mixen igen. För att inte tala om när allmänheten får vetskap om att 1) Ascend Mate 7 är nästintill slutsåld och har fått reviews som en av världens bästa mobiler, fingerscannern hyllas i synnerhet 2) Alibaba samarbetar med Huawei för att utveckla Alipay-tjänsten där fingeravtryck har en viktig roll. Gissa vems fingerscanner som behövs då. Samt 3) Tesla samarbetar med Huawei för att kunna starta bilen med telefoner och gissa vad - fingeravtryck. Det ryktas även om fler telefoner som även de skall ha fingerscanner, t.ex. Huawei Glory/Honor 6.

De eventuella skandaler i FPC som uppmärksammats av svensk media nu på senaste bleknar i jämförelse med vad som ligger i pipen för företaget. Det är lite nervigt just nu men allt positivt som omringar företaget får mig någotsånär lugn.

Patience, förstår inte riktigt hur jag ska tolka ditt inlägg. Ska jag vänta tills kursen går ner mot 26-27 :- eller ska jag slå till och köpa lite poster nu? Framtiden verkar lovande, framtiden kommer vara helt digital där sensorer kommer dominera marknaden i alla olika former.
Mvh
Henke
2014-09-19, 13:56
Medlem
Patiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henke90
Patience, förstår inte riktigt hur jag ska tolka ditt inlägg. Ska jag vänta tills kursen går ner mot 26-27 :- eller ska jag slå till och köpa lite poster nu? Framtiden verkar lovande, framtiden kommer vara helt digital där sensorer kommer dominera marknaden i alla olika former.
Mvh
Henke

Som vanligt med värdepapper så kommer du aldrig hitta några klara svar, du får göra så mycket research du kan, hitta egna argument för och emot och därefter försöka ta ett informerat beslut. Massan som tror på bolaget tyckte att den var köpvärd vid 50;-, håller du med dem och ser en framtid för bolaget så har du just nu 40% rabatt.

Vet du att du vill handla men inte exakt när är det vanligaste att dela upp köpet i tre eller fler delar vid olika tidpunkter, minimerar lite risk ifall det droppar men kan snitta upp dig ifall det går norrut.
Senast redigerad av Patience 2014-09-19 kl. 13:59.
2014-09-19, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henke90
Mvh
Henke

Jag har ägt aktien ett bra tag och sitter dagligen och diskuterar bolaget i fråga.

Köp idag, köp imorgon, köp när du vill. Men desto tidigare desto bättre kommer det bli.

FPC sitter idag med världens bästa touchsensor, samarbete med världens tredje största smartphonetillverkare som även har öppnat ett samarbete med Alibaba och Tesla.

Det finns inget mer klockrent case.

Mvh
2014-09-19, 13:59
Medlem
Tack tack! Börjar med att lägga in några tusingar som en bas, jag själv tror på FP:s framtid, låt bara den här jävla röran tyna bort!
2014-09-19, 16:36
Medlem
FakeIdentity.s avatar
På 1 års sikt har den fått -55%, inte illa pinkat.
2014-09-19, 17:05
Medlem
zorb89s avatar
Då är det på tiden att man börjar fördjupa sig i hur vissa instrument fungerar, warrents och sån skit. Hoppas personerna bakom kuppen råkar ut för en allvarlig olycka så de blir sittande i rullstol resten av deras liv så får de väl spendera pengarna på hemtjänst...

Hade jag varit insatt i det här och vetat när de skulle löpa ut hade jag kanske kunnat genomskåda raset i förväg.

Vi sätter en markering här idag 19/9, kurs 27,60kr. Nu får vi se ifall vi går för FA eller om JC slängt sönder bolaget.

Hållit mitt fokus på jobbet sista veckan då jag inte vill kolla depån och har därför inte hängt med speciellt mycket men ryktas lite svagt om att Huawei är på väg ut med fler telefoner men ingen order bör betyda att det inte är så men eftersom policyn säger inga PM för befintliga kunder finns där ändå en chans som kan stämma. Huawei kommer ju som sagt köra all in på FPC och lär nog ha sensor i de flesta modellerna inom 1-2år.

Kan inte förklara med ord hur jobbigt det varit sista 2 veckorna, du får sak efter sak bekräftat och säkerheten bränns in i din hud. Sen kommer Insidermisstankarna, handelstopp, VD anhållen, Media får chansen, warrents och värst av allt tradarna in i bilden Kursen rasar ca 40%(!!!!!) och du sitter där helt utslagen och oförstådd med hur ett sånt ras kan inträffa pga en enskild insiderhandel och om man verkligen analyserat rätt. Inte alls kul att sitta all in och verkligen vara säker på att det här kommer slå in samtidigt som marknaden värderar bolaget efter konkurs, alla tecken skriker "Sälj!!!" men hjärtat och hjärnan vägrar ge upp det som funnits. Säljer jag ut mig är det lika med att jag erkänner att jag kan noll och har bedömt läget helt fel, kan inte se att tusentals timmar analyserat så fel.

Nu får solen ta och resa sig för nu har jag varit ordentligt kylig av mig och är värd utdelning efter all jävla tid jag lagt på caset, har man inte sålt efter det här lär man aldrig sälja..

Helg och nu super vi ner oss och vaknar sen upp med en ny vecka och förhoppningsvis ett trevligare uttalande ifrån bolaget om att Lantoo är tillsatt som ny VD.
2014-09-19, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Då är det på tiden att man börjar fördjupa sig i hur vissa instrument fungerar, warrents och sån skit. Hoppas personerna bakom kuppen råkar ut för en allvarlig olycka så de blir sittande i rullstol resten av deras liv så får de väl spendera pengarna på hemtjänst...

Hade jag varit insatt i det här och vetat när de skulle löpa ut hade jag kanske kunnat genomskåda raset i förväg.

Vi sätter en markering här idag 19/9, kurs 27,60kr. Nu får vi se ifall vi går för FA eller om JC slängt sönder bolaget.

Hållit mitt fokus på jobbet sista veckan då jag inte vill kolla depån och har därför inte hängt med speciellt mycket men ryktas lite svagt om att Huawei är på väg ut med fler telefoner men ingen order bör betyda att det inte är så men eftersom policyn säger inga PM för befintliga kunder finns där ändå en chans som kan stämma. Huawei kommer ju som sagt köra all in på FPC och lär nog ha sensor i de flesta modellerna inom 1-2år.

Kan inte förklara med ord hur jobbigt det varit sista 2 veckorna, du får sak efter sak bekräftat och säkerheten bränns in i din hud. Sen kommer Insidermisstankarna, handelstopp, VD anhållen, Media får chansen, warrents och värst av allt tradarna in i bilden Kursen rasar ca 40%(!!!!!) och du sitter där helt utslagen och oförstådd med hur ett sånt ras kan inträffa pga en enskild insiderhandel och om man verkligen analyserat rätt. Inte alls kul att sitta all in och verkligen vara säker på att det här kommer slå in samtidigt som marknaden värderar bolaget efter konkurs, alla tecken skriker "Sälj!!!" men hjärtat och hjärnan vägrar ge upp det som funnits. Säljer jag ut mig är det lika med att jag erkänner att jag kan noll och har bedömt läget helt fel, kan inte se att tusentals timmar analyserat så fel.

Nu får solen ta och resa sig för nu har jag varit ordentligt kylig av mig och är värd utdelning efter all jävla tid jag lagt på caset, har man inte sålt efter det här lär man aldrig sälja..

Helg och nu super vi ner oss och vaknar sen upp med en ny vecka och förhoppningsvis ett trevligare uttalande ifrån bolaget om att Lantoo är tillsatt som ny VD.

Lugna ner dig mannen, kursraset var obefogat och en överreaktion av marknadens håll.
Men som du säger, vi får tacka de större makterna för det! hoppas de åker dit!

FPC håller på att återhämta sig, +13% upp idag. Bara en tidsfråga med tanke på vilka kunder vi fått.. Huawei->Alibaba->Tesla.

mvh
2014-09-19, 17:30
Medlem
dubbelpost
2014-09-19, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89

Alltså vad fan är felet på er i Fingersekten och er andliga ledare kråkan? Finansiella instrument som warranter är vanligt förekommande i de flesta aktierna och det är inget konstigt med det eller sådana instrument (nej, det är inte kursmanipulation, eller otillbörlig marknadspåverkan som det egentligen heter) men i Fingsekten är man övertygad om att det är någon form av konspiration mot JC och bolaget

Edit: Undra vad JC menade med att det är nu det händer, att han blåser småsparare?
2014-09-19, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinglefitte
Alltså vad fan är felet på er i Fingersekten och er andliga ledare kråkan? Finansiella instrument som warranter är vanligt förekommande i de flesta aktierna och det är inget konstigt med det eller sådana instrument (nej, det är inte kursmanipulation, eller otillbörlig marknadspåverkan som det egentligen heter) men i Fingsekten är man övertygad om att det är någon form av konspiration mot JC och bolaget

Edit: Undra vad JC menade med att det är nu det händer, att han blåser småsparare?

Vad är syftet med ditt inlägg? ett bevis på att du är lika efter som div. skribenter på nyhetssajterna?

Det är nu det händer syftar givetvis på biometrins tid.

Och ja, det är nu det händer. Men du verkar ha missat det, men jag är inte förvånad.

Apple går stenhårt ut med biometri, Samsung och nu Huawei samt massa andra smartphonetillverkare. T.om banker vill ha biometrilösningar.

Synd bara du sitter och läser DI.se och får all din "fakta" därifrån, tragiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in