2014-09-19, 11:25
Medlem
ja om jag ljuger eller inte och om jag är en väldigt sjuk liten pojke får ni väl avgöra själva. Min syster är iaf död. delade infon för jag inte riktigt orkade med era trötta spekulationer om samband isv.
men för all del spekulera vidare.
Citera
2014-09-19, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Bara två inlägg, och det första editerade du, är du seriös eller en väldigt sjuk liten pojke? Familjen verkar inte så himla sörjande, kollade genom hennes/er farmor/mormor och hon går på helt som vanligt på fejjan och ingen annan har något rip eller annat. Hon du länkar hade även fått ett jobb på akuten över sommaren, låter inte som någon som springer och drogar i parti och minut.

Varför måste det finnas R.I.P på fb ? Kan vara så enkelt som att det är spärrat för icke vänner på dessa inlägg .
Citera
2014-09-19, 11:38
Medlem
Lasse-fars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Varför? Folk dör på fotbollsplanen i hjärtfel ingen visste om. Varför kan det inte ske i arresten?

Nu vet jag inte om det var hjärtat, men det finns mycket som kan komma plötsligt.
Hade personen inte varit inlåst så hade det kanske funnits möjlighet för personen i fråga att informera någon att något var fel, eller att någon annan märkt något. Vem vet, hon kanske låg döende i timmar och det kanske hade funnits möjlighet att rädda henne.
Citera
2014-09-19, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laserpanda
ja om jag ljuger eller inte och om jag är en väldigt sjuk liten pojke får ni väl avgöra själva. Min syster är iaf död. delade infon för jag inte riktigt orkade med era trötta spekulationer om samband isv.

Ursäkta mig, men HUR kan man få jobb inom sjukvården och HUR kan man studera ämnet om man nu samtidigt har så grova drogproblem - utan att någon reagerar på det och anmäler en?

Hade du själv inga tveksamheter till att hon som själv brottades med missbruksproblematik skulle samtidigt ta hand om patienter? Plus tänkte du och din familj/er släkt inte på att hon dagligen kom i kontakt med smärtstillande etc. som kanske, kanske skulle göra det svårt för henne att hålla sig ren?

Varför skulle en alkoholist arbeta på en krog när det finns andra jobb. Typ så..
Citera
2014-09-19, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-far
Hade personen inte varit inlåst så hade det kanske funnits möjlighet för personen i fråga att informera någon att något var fel, eller att någon annan märkt något. Vem vet, hon kanske låg döende i timmar och det kanske hade funnits möjlighet att rädda henne.

Nu har de invigda förklarat i tråden att man tittar till de inlåsta minst en gång i timmen. Men visst, det kanske är svårt att se skillnaden mellan en död och en sovande person som dessutom är påverkad. Man kanske ändå inte väcker den personen en gång i timmen bara för att se att hon lever..
Citera
2014-09-19, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ursäkta mig, men HUR kan man få jobb inom sjukvården och HUR kan man studera ämnet om man nu samtidigt har så grova drogproblem - utan att någon reagerar på det och anmäler en?

Hade du själv inga tveksamheter till att hon som själv brottades med missbruksproblematik skulle samtidigt ta hand om patienter? Plus tänkte du och din familj/er släkt inte på att hon dagligen kom i kontakt med smärtstillande etc. som kanske, kanske skulle göra det svårt för henne att hålla sig ren?

Varför skulle en alkoholist arbeta på en krog när det finns andra jobb. Typ så..

Vet du om att dom flesta som håller på med droger syns det inte på o det är ju inte så att man talar om på jobbet . Vad säger att denna tjej hade svåra drogproblem när hon fick jobbet ?
Citera
2014-09-19, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
16 september 2012 till och med.

Men hur som helst är det lite tveksamheter här. Tjejen förefaller ju enligt sin Facebook vara en högst normal tjej.

Hur många med drogproblem går ut med det på fb ? vad säger att du kommer åt alla inlägg utan att vara vän med henne ?
Citera
2014-09-19, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
vidriga myndigheter som ska "hjälpa" men i själva verket stjälpa, med sin sk skyddslagstiftning.

finns en orsak varför det dör fler personer av droger i Sverige än i Holland.

Det är en vandringsmyt att det dör fler personer i Sverige än i Holland på grund av narkotikamissbruk.

Länderna ifråga använder inte samma beräkningsgrunder i sin statistik.

I Holland dör det betydligt fler av narkotikabruk än vad det gör i Sverige.
Citera
2014-09-19, 12:08
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Hur många med drogproblem går ut med det på fb ? vad säger att du kommer åt alla inlägg utan att vara vän med henne ?
Jag säger varken bu eller bä. Jag påtalar bara att det finns lite tveksamheter. Givetvis kan uppgifterna stämma, men jag väljer att förhålla mig något skeptisk.
Citera
2014-09-19, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag säger varken bu eller bä. Jag påtalar bara att det finns lite tveksamheter. Givetvis kan uppgifterna stämma, men jag väljer att förhålla mig något skeptisk.

Tror du på allvar att nån skulle länka till en fb sida om att denna inte är i livet om det inte var så ? Hur sjukt är inte det ?
Citera
2014-09-19, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laserpanda

Mina tankar finns hos dig idag. Hoppas att du har människor som finns för dig nu. Ord saknas.
Citera
2014-09-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Vet du om att dom flesta som håller på med droger syns det inte på o det är ju inte så att man talar om på jobbet . Vad säger att denna tjej hade svåra drogproblem när hon fick jobbet ?

Men hon har ju precis klarat av studierna i våras. Fick sommarjobb på akuten. Jag kan inte tänka mig att drogproblemen dök upp från det tomma intet hux flux i september..

Eftersom den här sortens problematik inte syns ovanpå undrade jag just varför man inte drogtestar folk. Förr i tiden var det inte nödvändigt för då fanns det knappt några droger. Men nu när folk tycks tycka att det hör till normaliteten..

Att låta en drogmissbrukare dela ut mediciner till sjuka. Låter ingen vidare.

Undrar om hon gjorde inbrott i medicinskåpet på det sjukhuset hon jobbade på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in