2014-09-16, 18:39
Medlem
FramAxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misha08
Tawfiq var väl på Morella när Raffa knivhögg urin-ante. Tawfiq finns med i fup som vittne i den händelsen.

Kanske inte var helt fel att lyfta Raffa-teorin tidigare då? Gangland-hangarounds som har hämnats alltså?
Citera
2014-09-16, 19:10
Medlem
JudasIsACarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FramAxel
M*hammed Altart*ri (* = o) drev tidigare sunkpizzerian Diana i Västervik. Tawfiq kom till stan för ett par år sedan via Altart*ri och hjälpte honom även en period på pizzerian. Altart*ri är en ytterst obehaglig typ som är inblandad i en hel del av det som händer här. Det har under ganska lång tid ryktats om både utpressning, beskyddarverksamhet och knark. Spännande också att Dianas tidigare officiella adress var "MIDGÅRD 6F".
Hade praktik på den där skitpizzerian under mellanstadietiden eller något haha, fullt med fulsprit i källaren och en jävla massa skumt folk (brudar som såg ut som prostituerade och pundiga) och cash i handen på folk som dök upp ibland och hängde i "köket" / vid degmixern och i källaren.
Citera
2014-09-16, 19:19
Medlem
Besudlarens avatar
Citat:
M*hammed Altart*ri (* = o) drev tidigare sunkpizzerian Diana i Västervik. Tawfiq kom till stan för ett par år sedan via Altart*ri och hjälpte honom även en period på pizzerian. Altart*ri är en ytterst obehaglig typ som är inblandad i en hel del av det som händer här. Det har under ganska lång tid ryktats om både utpressning, beskyddarverksamhet och knark. Spännande också att Dianas tidigare officiella adress var "MIDGÅRD 6F".

Vet du om MA och TA hade något otalt med varann? Någon som vet vad TA och MA gjorde/gör nu för tiden?

Citat:
Ursprungligen postat av Misha08
Tawfiq var väl på Morella när Raffa knivhögg urin-ante. Tawfiq finns med i fup som vittne i den händelsen.

Stämmer, MA och TA var tredje och fjärde person fram efter resturangpersonalen.

Citat:
Kanske inte var helt fel att lyfta Raffa-teorin tidigare då? Gangland-hangarounds som har hämnats alltså?

Tveksamt att dom vill ge sig på TA, om jag inte minns fel så har TA och MA bara lämnat uppgifter om hur kniven såg ut när Raffa hög Ante. Dock vet jag inte om dom har någon annan fejd. Men att Raffa, Vargas, Joel på karsudden eller någon annan av dom där grabbarna är involverade ser jag som ett långskott.

mvh B
Citera
2014-09-16, 19:53
Medlem
Vet att Mohammed har köpt/sålt bilar, importerat från Tyskland bla.
Han anklagade en av hans anställda för att ha snott 100.000 från hans restaurang under en period han var på besök i hans hemland. Varpå den anställda "försvann", vet dock att det var planerat från Mohammeds håll, och att den anställda inte alls försvann utan flyttade upp till Stockholm och han lever ett relativt bra liv idag. Mohammed har även gjort flera försök till försäkringsbedrägerier.

Tawfiq har med all säkerhet varit en utav hans "partners in crime" och något gick väl uppenbarligen fel.
Citera
2014-09-16, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyanishae
Är det en tillfällighet att om det är tawfiq som blev skjuten och han kom till Västervik via altartori förra året och "jobbade" på hans restaurang. Knappast

Berätta. Är det bekräftat offret är denne Tawfiq?

Citat:
M*hammed Altart*ri (* = o) drev tidigare sunkpizzerian Diana i Västervik.

Citat:
Vet att Mohammed har köpt/sålt bilar, importerat från Tyskland bla.
Mohammed har även gjort flera försök till försäkringsbedrägerier.

Tawfiq har med all säkerhet varit en utav hans "partners in crime" och något gick väl uppenbarligen fel.

Denne mr Altart*ri exporterar snarare bilar och bildelar till andra länder (Afrika?) men som du säger suspekta bilaffärer i skrot-klassen.
Flydde från Västervik efter att ha blåst och lurat de flesta (Är han tillbaka i staden? Och isf hur vågar han det), Han drev även den sk Elgreeco "Elias steakhouse" vars sommaranställda inte fick lön, de som han var skyldig mest pengar tog helt enkelt alla inventarier när han hade flytt till sitt hemland.
Citera
2014-09-17, 00:16
Medlem
Ja mer eller mindre. Han blev iallafall skjuten natten till måndagen och såvitt jag vet har det inte stått om någon annan som blev skjuten samma tid....

Hur var osv hans bilaffärer går till har jag ingen aning om men det verkar som du är insatt i just den biten. Skulle han exportera bilar skulle det vara till hans hemland. Vet att han varje gång han åkt dit köpt stöldgods i form av iPhones för att ta med ner dit.
Mohammed är tillbaka i stan ja, hans vän som han påstod hade snott pengar ifrån hans restaurang under tiden Mohammed var i Gaza flyttade till Stockholm med Mohammeds hjälp, Mohammed påstod att han hade letat reda på denna personen och "fått han att betala" och nej minst troligt att personalen som snodde några pengar hur du får det till de får du gärna förklara. Mohammed är en parasit och jag tror högt att han är inblandad i detta. Han är inte ökänd för några trevliga eller bra saker, det kan du fråga vem som helst i Västervik om.
Senast redigerad av eyanishae 2014-09-17 kl. 00:19.
Citera
2014-09-17, 21:52
Medlem
Citat:
Ja mer eller mindre. Han blev iallafall skjuten natten till måndagen och såvitt jag vet har det inte stått om någon annan som blev skjuten samma tid....

Hur var osv hans bilaffärer går till har jag ingen aning om men det verkar som du är insatt i just den biten. Skulle han exportera bilar skulle det vara till hans hemland.

Mohammed är tillbaka i stan ja, hans vän som han påstod hade snott pengar ifrån hans restaurang

Okej. Tack för din info.

Ja bilar & bildelar förmodligen till hans hemland (?) Egyptien,Afrika...
Okej vilken överraskning, Jag trodde Mohammad har en ganska stor hotbild i Västervik?
vem var denne restaurang-kompanjon då ?

K*** ?
Citera
2014-09-17, 22:17
Medlem
Dirty_Ol_Mans avatar
Hade inte M*hammed affärer med L*cky från gamla Torino?
*=o+U
Citera
2014-09-17, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty_Ol_Man
*=o+U

Ticksögat?

...Officiellt är väl det faktum att M*hammad köpte en verksamhet från L*cky (Restaurangen som sonen drev innan Altartori förvärva det dvs) om jag inte är ute och cyklar? Om de sedan hade mer affärer låter vara osagt.
Citera
2014-09-17, 23:08
Medlem
Dirty_Ol_Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnimalSkribax
Ticksögat?

...Officiellt är väl det faktum att M*hammad köpte en verksamhet från L*cky (Restaurangen som sonen drev innan Altartori förvärva det dvs) om jag inte är ute och cyklar? Om de sedan hade mer affärer låter vara osagt.

Det kan våra så det ligger till, men att jag blandar ihop detaljerna.
Citera
2014-09-18, 05:39
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty_Ol_Man
*=o+U

Och visst jobbade kostas/kände kostas/var släkt med någon på torino?

(FB) Dubbelmordet i västervik
Citera
2014-09-18, 09:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HalvardHalvHuve
Och visst jobbade kostas/kände kostas/var släkt med någon på torino?

(FB) Dubbelmordet i västervik

En slump då att han du nämner syntes i Västervik på söndagen (valdagen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in