Citat:
Ursprungligen postat av
fuckuto
Det finns två stormakter när det gäller kärnvapen det är USA och Ryssland. Ingen av dess två stater kommer att tillåta att Ukraina skaffar egna kärnvapen. EU kommer att avsluta allt samarbete med staten Ukraina om den för för sig att utveckla egna kärnvapen,
Ni foliehattar bör kanske fundera om hur t.ex. Polen, Tyskland, Sverige, Frankrike, Storbritannien etc skulle ställa sig till att Ukraina utvecklar nya kärnvapen.
Edit
Finnars åsikt om medlemskap i NATO
"Majority of Finns oppose Finland NATO membership’ "
http://axisoflogic.com/artman/publish/Article_66420.shtml
Survey: Finns wary of following Sweden into NATO
http://yle.fi/uutiset/survey_finns_wary_of_following_sweden_into_nato/6690400
Så du redovisar en opinionsundersökning i från februari i år, och en ifrån 2013!
Du skulle möjligtvis inte kunna tänka dig att Finländarna nu ändrat uppfattning i frågan p.g.a. Putlers fabulösa beteende och "bravader"?
Ukraina kommer nog inte att skaffa egna kärnvapen igen, även om jag kan förstå dem.
Hur som helst: Lavrov har hotat med att förstatliga vissa utländska företag i Ryssland om EU/USA och västvärlden i övrigt fortsätter att trappa upp sanktionerna. Dessa planer på förstatligande betecknar ryssarna som ett "ekonomiskt kärnvapenkrig".
Jag skall berätta exakt hur ett sådant "ekonomiskt kärnvapenkrig" skulle se ut i jämförelse med ett riktigt kärnvapenkrig:
Låt oss säga att Ryssland får spela rollen som väst och Nordkorea får spela rollen som Ryssland.
Nordkorea startar kärnvapenkriget genom att avfyra två missiler emot två stora ryska städer, en av städerna ödeläggs svårt. Ryssland svarar sedan med att förvandla hela Nordkorea till en glasöken.
Så skulle det de ut, om man överför liknelsen till det ekonomiska planet. Väst skulle få utstå en hel del obehag. Rysslands ekonomi skulle krossas fullständigt!
Jag vill också påminna om att USA inledde sin handelsblockad emot Kuba efter att amerikanska företag på Kuba nationaliserats. Denna handelsblockad/sanktioner är i kraft än i dag.......