2014-09-16, 09:55
  #685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Här överkommes inget förre HV71 vunnit guldet, till dess gälla knytnäven i luften
Så bara ett guld för HV kan få dig att ta någon i handen? Du borde fan söka hjälp.

Sedan är Salmonella gravt överskattad. Han gör många poäng i powerplay men i övrigt så har han inte så mycket att komma med. Är uppenbart att han längtar tillbaka till Modo.
Citera
2014-09-16, 10:49
  #686
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Så bara ett guld för HV kan få dig att ta någon i handen? Du borde fan söka hjälp.

Sedan är Salmonella gravt överskattad. Han gör många poäng i powerplay men i övrigt så har han inte så mycket att komma med. Är uppenbart att han längtar tillbaka till Modo.
Jomen då kritar han väl snart för MoDo och alla utom du och jag blir nöjda och glada
Citera
2014-09-16, 12:30
  #687
Medlem
Jaha ingen match idag. Tråkigt!

Tippar lite för morgondagens matcher då.

Örebro-Luleå 1-3
Brynäs-Växjö 2-4
Djurgården-Leksand 2-1 efter förlängning eller straffar.
Citera
2014-09-16, 12:36
  #688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Kul att Modo och Luleås introfilmer är väldigt lika varandra...

Kan man se dessa någonstans på nätet?
Citera
2014-09-16, 15:38
  #689
Medlem
Ingen ytterligare avstängning på Taffe i LHC efter tacklingen som renderade i matchstraff mot HV.
Länk med bedömning från diciplinnämnden: http://www.corren.se/sport/lhc/ingen-mer-avstangning-for-taffe-7342677.aspx

Vad tycker ni om bedömningen?
Bra att de tar med den tacklades ansvar i bedömningen tycker jag.
Citera
2014-09-16, 15:48
  #690
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Ingen ytterligare avstängning på Taffe i LHC efter tacklingen som renderade i matchstraff mot HV.
Länk med bedömning från diciplinnämnden: http://www.corren.se/sport/lhc/ingen-mer-avstangning-for-taffe-7342677.aspx

Vad tycker ni om bedömningen?
Bra att de tar med den tacklades ansvar i bedömningen tycker jag.

Korrekt.
Citera
2014-09-16, 16:12
  #691
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Ingen ytterligare avstängning på Taffe i LHC efter tacklingen som renderade i matchstraff mot HV.
Länk med bedömning från diciplinnämnden: http://www.corren.se/sport/lhc/ingen-mer-avstangning-for-taffe-7342677.aspx

Vad tycker ni om bedömningen?
Bra att de tar med den tacklades ansvar i bedömningen tycker jag.
Tycker inte ens det skulle varit avstängning. Matchstraff visst, men Johansson får se upp istället för att åka och beundra sitt pass.
Citera
2014-09-16, 16:35
  #692
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Tycker inte ens det skulle varit avstängning. Matchstraff visst, men Johansson får se upp istället för att åka och beundra sitt pass.

Men nej, tacklingar mot huvudet måste alltid vara avstängning. Spelar ingen roll om den som får smällen tittar ner i isen eller ser den komma.
Citera
2014-09-16, 17:16
  #693
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Men nej, tacklingar mot huvudet måste alltid vara avstängning. Spelar ingen roll om den som får smällen tittar ner i isen eller ser den komma.
Har du ens sett situationen? Man kan inte säga så som du säger att alla tacklingar som råkar träffa huvudet ska vara avstängning, det är fruktansvärt onyanserat och naivt att vara av den åsikten.
Citera
2014-09-16, 18:17
  #694
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Men nej, tacklingar mot huvudet måste alltid vara avstängning. Spelar ingen roll om den som får smällen tittar ner i isen eller ser den komma.
Då är det ju bara att dra ner huvudet i isen i en tacklingssituation...

Självklart har tacklingsmottagaren ett stort ansvar.
Citera
2014-09-16, 18:34
  #695
Moderator
sm910difs avatar
Tycker det verkar ha funkat oerhört bra i år i alla fall med situationsrummet för situationer som domaren missar eller som behöver övervägas anmälan på i efterhand. Kul!
Citera
2014-09-16, 19:10
  #696
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Har du ens sett situationen? Man kan inte säga så som du säger att alla tacklingar som råkar träffa huvudet ska vara avstängning, det är fruktansvärt onyanserat och naivt att vara av den åsikten.

OK, jag inser att det här är en evighetssdiskussionsfråga. I stort sett alltid styrs fansens tyckande av vem som huvudtacklat vem.

Och jag kan ta min åsikt en gång till. Tacklingar mot huvudet ska alltid bestraffas med avstängning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in