Citat:
Ursprungligen postat av
HmmVadSkaJagHeta
Vilken jävla skit!
Jag känner mig lurad av Löfvén! Jag röstade för att jag INTE ville ha ett borgerligt styre!
Han uttryckte sig ju hela tiden att han absolut inte ville samarbeta med de ju!?
Har han tänkt så här hela tiden eller var det en impulsgrej tror ni?
Förlåt men vad trodde du skulle ske? Har du inte läst på något om partierna överhuvudtaget? Det känns som om alla rödgröna väljare tror att allt kommer att ändras på en natt, men så funkar det icke. Det har suttit en väldigt framgångsrik och stark regering under 8 år och det kommer garanterat ta mer än 4 år om ens det sker något "positivt" ur eran synvinkel. Helt stört att vänsterpartiet är "chockade" över lövets beslut, det var ju helt uppenbart att det inte skulle bli något.
Som tur är har vi val igen om 4 år och jag tror definitivt alliansen har en stor chans att få tillbaka makten när alla får se hur dåligt det kommer att gå för denna svaga rödgröna regering vars ledare ej har tillräckligt stor erfarenhet för att leda en regering (i mina och många andras ögon, vi ser ju hur omvärlden reagerar).
Enda anledningen till att Alliansen förlorade detta val var för att dem inte satsade ordentligt på en stor fråga som en tredjedel av deras väljare tyckte var viktigt, nämligen invandringspolitiken. Fredriks tal om att "vi ska öppna våra hjärtan" var hans sista "nödrop", att be sina väljare att följa med honom genom denna svåra tid och hålla ut. Tyvärr räckte det inte i längden och dem flesta väljer den enkla vägen ut, att rösta på SD - ett så kallat missnöjesparti.
Det är absolut inget konstigt eller fel att så många röstade på SD, däremot känner jag som lojal Moderat att jag varken stöttar deras ekonomiska politiska mål samt att jag ej vill beblandas med många av deras väljare samt högt uppsatta inom partiet då jag är emot all form av rasism och tycker det ser otroligt korkat ut när man läser vad
några av dem skrivit av sig på nätet.