2014-09-16, 08:39
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Löfven total ignorerar och hånar Jonas Sjöstedt. Tror dock inte Jonas låter sig hunsas på det viset.

Nej, han säger ju klart och tydligt det i presskonferensen.
Men frågan är om han har något val? Kan Sossarna finna stöd från andra håll så har ju V inte ett skit att säga till om. Det lär bli fyra år till av högerpolitik.
Citera
2014-09-16, 08:50
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Gör de? Jag undrar vad det är för "resten av världen" du har kontakt med. Vad jag kan läsa av normalländers syn på Sverige är det snarare funderingar på varför svenskar inte reagerar hårdare på alla dumheter.

Räcker the economist, Wirtschaftswoche, new york times, och till och med vänsterriktade the Guardian?

http://mobil.dn.se/ledare/signerat/en-forvanad-varld-forklarar/
Citera
2014-09-16, 08:53
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Släpp limtuben och andas lite frisk luft ett tag. Reinfeldt kommer gå till historien som en rabiat folkförrädare. Att Sveriges ekonomi inte rasat tidigare beror på aktiva mörkningar. Och dessa "hundratusentals nya jobb" är de facto stöd jobb finansierade med dina och mina skattemedel. Således en arbetsmarknadsbubbla som kommer spricka som en infekterad finne.
Håll dig till fakta.

Han har ökat välfärden, höjt BNP, sänkt statsskulden samtidigt som han har lyckats sänka skatterna. Allt detta under den värsta finansiella kris i mannaminne. Det är fakta din lilla insnöade vänstermupp
Citera
2014-09-16, 08:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Så klockrent inlägg! Resten av världen ser nu konfunderat på Sverige och tycker givetvis att svenskar måste vara de otacksammaste människorna på jorden
Hur menar du då? De har levt gott på de pengar som Göran Persson och Pär Nuder sparat ihop. De har sålt ut hela jävla Sverige för en liten grindslant åt rövarbaroner. De har totalt slaktat vårt försvar. Näe du åk hem till Finland med dig och skäms!
Citera
2014-09-16, 08:59
Medlem
MeMajks avatar

Löfvens stenhårda taktik för att tvinga fram samarbete

Stefan Löfven (S) kör en stenhård taktik och stänger alla dörrar till ministerposter för Vänsterpartiet.

Syftet är att tvinga ut Folkpartiet och Centern på banan – enligt ett pussel han lagt under en längre tid.

Hur villiga är FP, C att bli de felanda bitarna i Löfvens pussel ?
Citera
2014-09-16, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Vilken jävla skit!
Jag känner mig lurad av Löfvén! Jag röstade för att jag INTE ville ha ett borgerligt styre!
Han uttryckte sig ju hela tiden att han absolut inte ville samarbeta med de ju!?

Har han tänkt så här hela tiden eller var det en impulsgrej tror ni?

Förlåt men vad trodde du skulle ske? Har du inte läst på något om partierna överhuvudtaget? Det känns som om alla rödgröna väljare tror att allt kommer att ändras på en natt, men så funkar det icke. Det har suttit en väldigt framgångsrik och stark regering under 8 år och det kommer garanterat ta mer än 4 år om ens det sker något "positivt" ur eran synvinkel. Helt stört att vänsterpartiet är "chockade" över lövets beslut, det var ju helt uppenbart att det inte skulle bli något.

Som tur är har vi val igen om 4 år och jag tror definitivt alliansen har en stor chans att få tillbaka makten när alla får se hur dåligt det kommer att gå för denna svaga rödgröna regering vars ledare ej har tillräckligt stor erfarenhet för att leda en regering (i mina och många andras ögon, vi ser ju hur omvärlden reagerar).

Enda anledningen till att Alliansen förlorade detta val var för att dem inte satsade ordentligt på en stor fråga som en tredjedel av deras väljare tyckte var viktigt, nämligen invandringspolitiken. Fredriks tal om att "vi ska öppna våra hjärtan" var hans sista "nödrop", att be sina väljare att följa med honom genom denna svåra tid och hålla ut. Tyvärr räckte det inte i längden och dem flesta väljer den enkla vägen ut, att rösta på SD - ett så kallat missnöjesparti.

Det är absolut inget konstigt eller fel att så många röstade på SD, däremot känner jag som lojal Moderat att jag varken stöttar deras ekonomiska politiska mål samt att jag ej vill beblandas med många av deras väljare samt högt uppsatta inom partiet då jag är emot all form av rasism och tycker det ser otroligt korkat ut när man läser vad några av dem skrivit av sig på nätet.
Citera
2014-09-16, 09:06
Medlem
Karmans avatar
Vart tog vänsterblocket vägen?

Vänsterfalangen är valets mest blåsta och de största förlorarna.
Citera
2014-09-16, 09:13
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Han har ökat välfärden, höjt BNP, sänkt statsskulden samtidigt som han har lyckats sänka skatterna. Allt detta under den värsta finansiella kris i mannaminne. Det är fakta din lilla insnöade vänstermupp
Statsskulden är lägre nu än 2006, men högre än 2010. Fyra år till och den hade varit högre än 2006. Det lär den visserligen bli nu också.
Citera
2014-09-16, 09:18
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

Löfvens stenhårda taktik för att tvinga fram samarbete

Stefan Löfven (S) kör en stenhård taktik och stänger alla dörrar till ministerposter för Vänsterpartiet.

Syftet är att tvinga ut Folkpartiet och Centern på banan – enligt ett pussel han lagt under en längre tid.

Hur villiga är FP, C att bli de felanda bitarna i Löfvens pussel ?

Det måste väl vara ganska tunga röster inom i alla fall folkpartiet att lämna alliansen?

Man går till val på redan färdig politik och Fredrik Reinfeldt står i TV och säger "Det här är vad ni får om ni röstar på OSS" d.v.s. ingen skillnad oavsett vilket parti tänker de mer obestämda rösterna. Vilka lägger dessa sina röster på då? Självklart M om man ska rösta på Alliansen.

Sverige behöver inga allianser och inga stora förutbestämda uppgörelser. Folket ska rösta och regeringen ska bildas efter det. Låt C, FP, KD och M alla gå till val på sina egna frågor. Sen kan man göra upp och förhandla om samarbeten osv.
Citera
2014-09-16, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Det måste väl vara ganska tunga röster inom i alla fall folkpartiet att lämna alliansen?

Man går till val på redan färdig politik och Fredrik Reinfeldt står i TV och säger "Det här är vad ni får om ni röstar på OSS" d.v.s. ingen skillnad oavsett vilket parti tänker de mer obestämda rösterna. Vilka lägger dessa sina röster på då? Självklart M om man ska rösta på Alliansen.

Sverige behöver inga allianser och inga stora förutbestämda uppgörelser. Folket ska rösta och regeringen ska bildas efter det. Låt C, FP, KD och M alla gå till val på sina egna frågor. Sen kan man göra upp och förhandla om samarbeten osv.

Han behöver inte regera med C och FP för att samarbeta med dem i riksdagen. Detta underlättas om han dissar V i regeringsfrågan.
Citera
2014-09-16, 09:55
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Så vad angår dig Sveriges affärer?

Nåja, Fridolin och Romson är inte värre än Reinfeldts äckliga luder.

Nordens största ekonomi berör givetvis hela norden och speciellt Åland med turism, sjöfart osv.. För övrigt jobbar jag på svenskflaggat fartyg, en utrotningshotad art tyvärr då den forna stolta svenska handelsflottan snart är ett minne blott
Citera
2014-09-16, 10:15
Medlem
Planritnings avatar
Det gör han rätt i. Tycker det finns positivt hos både blå och röd. Får se nu hur detta går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in