2014-09-16, 07:50
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unnis
Söker efter råd: Klev av en ganska lång testo kur för 3 veckor sen. Har senaste tiden blivit riktigt mjuk i kroppen, framförallt magen å över pattarna. Är detta typiskt när man kliver av testo eller beror det på att jag legat på för stort överskott under pct? Inbillade mig att jag skulle få en hårdare look eftersom vätskan från testot rinner av men icke. Ni med erfarenhet får hemskt gärna guida mig.
Ja detta är rätt så typiskt. Du är nollad lr har väldigt låg egen produktion av testo. Bristen på testosteron gör att fettinlagrngen ökar och att fettet lagras in på ett oestetiskt sätt. Man säga att man blir gubbfet.
Försök att ligg på ett så litet kaloriöverskott som möjligt. Eftersom testobristen även gör dig katabol så är det ingen bra ide att ligga på kaloriunderskott heller.
Överskottet du samlar på dig nu får du deffa bort när du är återställd.
Citera
2014-09-16, 07:58
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolverine6
jämnare nivåer snabbare. visst, men är det så viktigt på en 250kur?!! snabbare/bättre reusltat kommer han inte få heller
Är det viktigare på en 2g kur? Varför skulle han inte vilja ha så jämna nivåer så snabbt som möjligt?
Jo, han kommer få både snabbare och bättre resultat av att fronta. Förmodligen så små att dom inte märks men han tjänar absolut ingenting på att låta bli heller...
Citera
2014-09-16, 08:00
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolverine6
3dje gången nu.får du bättre resultat av att fronta?
Ja. Jag tyckte han svarade dig i förra inlägget.
Citera
2014-09-16, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xforce8
Hur skulle ni rekommendera ett dboll intag då man tränar direkt när man vaknar? Låt säga 40/50. De egna testonivåerna är som bäst vid den tiden men det kanske är en obetydlig tanke då dom ändå nollas efter ett tag?

Citat:
Ursprungligen postat av GlennyQ
Dosering per tablett? Eller kanske är kapslar? Jag brukar dela upp till två ggr per dag. Men vet att det är olika hur folk gör. Är väl det du anser fungera fint för dig!
Mvh

Ja alltså per tabbe, var ett par år sedan jag körde sist, då en 40/50 vill jag minnas, och delade upp intaget 20 + 20 var 8:e timma på dagen. funkade bra men då tränade jag kvällar. Tänkte bara höra om det fann anledning att ändra på intaget när man tränar morgon?
Citera
2014-09-16, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xforce8
Ja alltså per tabbe, var ett par år sedan jag körde sist, då en 40/50 vill jag minnas, och delade upp intaget 20 + 20 var 8:e timma på dagen. funkade bra men då tränade jag kvällar. Tänkte bara höra om det fann anledning att ändra på intaget när man tränar morgon?

Nä det tycker jag inte. Kört både morgon och kväll träning, märkte ingen som helst skillnad.
Kör hårt
Citera
2014-09-16, 10:58
Medlem
Tänker gå på en Diamond Pharma cut-stack 150mg, 300mg eod i 8 veckor, vad ska jag ha för pct? Hittar inte något bra svar.
Citera
2014-09-16, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulken93
Tänker gå på en Diamond Pharma cut-stack 150mg, 300mg eod i 8 veckor, vad ska jag ha för pct? Hittar inte något bra svar.

Vad har du kört för PCT tidigare kurer och hur har du upplevt dem??
Citera
2014-09-16, 14:07
Medlem
Tjena!

Satte första sticket någonsin igår, 500 mg testo e och allt gick bra såvitt jag vet. Kände ingen smärta alls när nålen gick in FÖRUTOM när hela nålen nästan var inne. Då gjorde det ganska rejält ont helt plötsligt, men benet hoppade inte till eller något. Jag tog dock beslutet att trycka in hela nålen ändå trots smärtan och körde på. Nu idag ser allt jättefint ut, injektionsbenet ser exakt ut som det andra benet, ingen som helst värme, svullnad, ingenting FÖRUTOM att jag fått den värsta lårkakan någonsin. Kan knappt stödja på det, det har dock inte blivit värre sedan igår kväll.

Är detta (den ganska extrema lårkakan) någorlunda normalt vid första injektionen?
Kan det ha varit en nerv jag pressade igenom eller var väldigt nära när smärtan bara uppkom helt plötsligt? Ska man kanske sätta om nästa gång det händer? För denna smärta kan jag inte fungera med i vardagen

Tack på förhand!
Citera
2014-09-16, 14:16
Medlem
zaaph1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viskas
Är det nödvändigt att fronta en 250mg e5d testo e kur?
Kanske inte gör jättestor skillnad men av vilken anledning borde jag låtit bli att fronta?
Har ändå ampuller över så frontade två första sticken för att snabbare komma upp i nivå, även om skillnaden är marginell.
Citera
2014-09-16, 14:28
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle 12345
Tjena!

Satte första sticket någonsin igår, 500 mg testo e och allt gick bra såvitt jag vet. Kände ingen smärta alls när nålen gick in FÖRUTOM när hela nålen nästan var inne. Då gjorde det ganska rejält ont helt plötsligt, men benet hoppade inte till eller något. Jag tog dock beslutet att trycka in hela nålen ändå trots smärtan och körde på. Nu idag ser allt jättefint ut, injektionsbenet ser exakt ut som det andra benet, ingen som helst värme, svullnad, ingenting FÖRUTOM att jag fått den värsta lårkakan någonsin. Kan knappt stödja på det, det har dock inte blivit värre sedan igår kväll.

Är detta (den ganska extrema lårkakan) någorlunda normalt vid första injektionen?
Kan det ha varit en nerv jag pressade igenom eller var väldigt nära när smärtan bara uppkom helt plötsligt? Ska man kanske sätta om nästa gång det händer? För denna smärta kan jag inte fungera med i vardagen

Tack på förhand!
Sånt händer. Du kanske gick igenom en liten nerv eller injicerade precis brevid en. Första sticken brukar ömma mer sen vänjer sig kroppen. Nästa stick kommer gå bättre. När jag stöter på en nerv lr om det gör ont så drar jag ut nålen 1/2cm och vinklar den lite innan jag trycker in den igen så missar du vad det nu är som inte vill bli penetrerat.
Citera
2014-09-16, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Frank
Sånt händer. Du kanske gick igenom en liten nerv eller injicerade precis brevid en. Första sticken brukar ömma mer sen vänjer sig kroppen. Nästa stick kommer gå bättre. När jag stöter på en nerv lr om det gör ont så drar jag ut nålen 1/2cm och vinklar den lite innan jag trycker in den igen så missar du vad det nu är som inte vill bli penetrerat.
Prövar detta nästa gång det händer, om det gör det. Tack!

Angående det du sa med att kroppen vänjer sig, gäller det även om jag nästa gång sticker i andra låret? Eller är den där vänjingen specifik för just den muskel man injicerar i?
Citera
2014-09-16, 15:09
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle 12345
Prövar detta nästa gång det händer, om det gör det. Tack!

Angående det du sa med att kroppen vänjer sig, gäller det även om jag nästa gång sticker i andra låret? Eller är den där vänjingen specifik för just den muskel man injicerar i?
Muskeln måste vänja sig. Men att du har en skottskada av din första inject beror nog mest på en nerv.
SÅ ont ska det inte göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in