Lugna och fina nu Flashback.
Löven faller nu när det blir höst och mörkt - men Löfven faller inte med dom!
Glöm det. För så är det ju bara.
För hösten hade varit fan så mycket dystrare och mörkare om Moderaterna och deras bihang hade vunnit valet.
Och jag tackar: Gud, Satan, Hare Krishna och till och med självaste Belzebub i nu nämnd ordning att dom inte gjorde det!
Thank ya, the lot! ... tja, förutom dom där då givetvis Sveriges alla sunda väljare då, förstås!
För allt annat än en Moderat-styrd ledning för Sverige är ett så jävla fett hurra! - så att det finns inte ens på den politiska skalan.
Och allt annat än Alliansen är mer än bra.
Don't worry - be happy Sverige från och med nu är ett tips.
Whatever the problem is Clint Eastwood ... eh, Stefan Löfven will fix it!
För den politiska verkligheten av idag är att göra det bästa av en dålig situation. Och det är ingen större överraskning att det blev som det blev efter valet. Och absolut inte för Socialdemokraterna. Visst, dom satsade säkert på att spräcka 35%-strecket i det här valet; men dom anade nog innerst inne att det inte skulle gå.
Så deras plan-B är redan färdigskriven och uttänkt. Tro mig.
Sverige är i trygga stabila Socialdemokratiska arbetarhänder efter det här valet.
Som en avslutande clou vill jag avsluta det här politiska jivet med en punklåt med svenska punkbandet Arabens Anus.
Inte för att jag ens tycker om punk direkt (förutom då kanske möjligen Patti Smiths "Because The Night/Rock 'n' Roll Nigger"), men 'ere we go anyway, för lyssna och lär Moderater och Sverigedemokrater; det här jävla samhället vill vi väl ändå inte ha, va?:
http://www.youtube.com/watch?v=5vW8LivPbao