2014-09-15, 17:01
  #673
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Backsidan är ju på pappret inte bra, det är bara att konstatera. Dock är forwardssidan av riktigt hög klass, och förhoppningsvis kan den väga över. Då gäller det också att hoppas på Ersberg för att det ska hålla i längden, det lär det inte göra med Wesslau.

Tror vi kommer få se ett HV som ligger i toppen både vad gäller antal mål gjorda och antal mål insläppta.

Ja det lär ju inte vara någon högoddsare. Sen snackar man ju om Salmela fortfarande och även om det är en grym förstärkning så har han ju inte sina kvaliteter i defensiven. Helst hade jag sett att man hade tagit en skridskoskicklig defensiv back också men inte ens HV har så mycket pengar. Eller?
Citera
2014-09-15, 17:04
  #674
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Ja det lär ju inte vara någon högoddsare. Sen snackar man ju om Salmela fortfarande och även om det är en grym förstärkning så har han ju inte sina kvaliteter i defensiven. Helst hade jag sett att man hade tagit en skridskoskicklig defensiv back också men inte ens HV har så mycket pengar. Eller?
Salmela är mycket bra i båda ändar av planen.
Citera
2014-09-15, 19:00
  #675
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Salmela är mycket bra i båda ändar av planen.

Helt klart. Salmela proppar gärna likväl som han dominerar blå.
Citera
2014-09-15, 19:15
  #676
Medlem
Kul att Modo och Luleås introfilmer är väldigt lika varandra...
Citera
2014-09-15, 20:10
  #677
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Helt klart. Salmela proppar gärna likväl som han dominerar blå.

Och om vi sen återgår till SHL-verkligheten så proppade och dominerade Salmela blå så pass effektivt att HV 71 blev tia och inbjuden med armbågen till SM-slutspelet.

Hur det gick sen minns jag inte. Men ut åkte dom fort. Troligen mot Skellefteå
Citera
2014-09-15, 20:16
  #678
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Och om vi sen återgår till SHL-verkligheten så proppade och dominerade Salmela blå så pass effektivt att HV 71 blev tia och inbjuden med armbågen till SM-slutspelet.

Hur det gick sen minns jag inte. Men ut åkte dom fort. Troligen mutad domare mot Skellefteå
Asså han var ju med om att hämta upp det till tiondeplats. Vi låg typ 20 poäng efter de som låg på elfteplatsen så det du skriver är ju ovanligt korkat.
Citera
2014-09-15, 20:17
  #679
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Backsidan är ju på pappret inte bra, det är bara att konstatera. Dock är forwardssidan av riktigt hög klass, och förhoppningsvis kan den väga över. Då gäller det också att hoppas på Ersberg för att det ska hålla i längden, det lär det inte göra med Wesslau.

Tror vi kommer få se ett HV som ligger i toppen både vad gäller antal mål gjorda och antal mål insläppta.

Haha precis så kommer det nog bli. Har en känsla av att HV71 alltid har varit vassa framåt men dåliga bakåt på senare år. Måste fixa försvaret innan man köper dyra forwards!
Citera
2014-09-15, 20:35
  #680
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Och om vi sen återgår till SHL-verkligheten så proppade och dominerade Salmela blå så pass effektivt att HV 71 blev tia och inbjuden med armbågen till SM-slutspelet.

Hur det gick sen minns jag inte. Men ut åkte dom fort. Troligen mot Skellefteå

Äh! Varför förminska Salmelas prestation? Han var en stor faktor till att HV avslutade säsongen som dem gjorde.

Vill du vara dryg så spy galla på folk som förtjänar det.
Citera
2014-09-15, 21:04
  #681
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Äh! Varför förminska Salmelas prestation? Han var en stor faktor till att HV avslutade säsongen som dem gjorde.

Vill du vara dryg så spy galla på folk som förtjänar det.

Men jag spyr ingen galla. Varför skulle jag det? Salmela inköptes från Modo för att göra skillnad i HV,som sen blev tia i SHL. Ingen större succé om du ska vara ärlig.

Men ok Laine och han kan vara vägen till SM-bucklan. Andra kan tycka att dom är Yesterdays News. Vi får väl se
Citera
2014-09-15, 21:09
  #682
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Men jag spyr ingen galla. Varför skulle jag det? Salmela inköptes från Modo för att göra skillnad i HV,som sen blev tia i SHL. Ingen större succé om du ska vara ärlig.

Men ok Laine och han kan vara vägen till SM-bucklan. Andra kan tycka att dom är Yesterdays News. Vi får väl se
Varför denna Ardz-nivå på dig nu? Det är väl klart det är skillnad på en sistaplats och en tiondeplats där man jagat ikapp ett över tjugopoängsunderläge.

Så sluta göra dig till fån nu för fan! Vi vet att alla du är seriösare än så.
Citera
2014-09-15, 21:31
  #683
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Varför denna Ardz-nivå på dig nu? Det är väl klart det är skillnad på en sistaplats och en tiondeplats där man jagat ikapp ett över tjugopoängsunderläge.

Så sluta göra dig till fån nu för fan! Vi vet att alla du är seriösare än så.

OK, vi ska inte jaga upp oss i onödan på en meningslös septembermåndag. Nu tar vi alla varandra i händerna och sjunger We shall overcome...
Citera
2014-09-15, 22:18
  #684
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
OK, vi ska inte jaga upp oss i onödan på en meningslös septembermåndag. Nu tar vi alla varandra i händerna och sjunger We shall overcome...
Här överkommes inget förre HV71 vunnit guldet, till dess gälla knytnäven i luften
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in