2014-09-02, 21:37
Medlem
Jaggermeisters avatar
Vad tror ni jag får för straff?
Ålder: nyss fyllt 20.
Kön: Man
Tidigare dommar: Narkotikabrott, Ringa narkotikax2, Våldsamt motstånd, Våld mot tjänsteman, snatteri x2, medhjälp till rån..
Straff som jag fått: Böter, Ungdomsvård 1år/så länge som SOC anser.

Allt detta hände typ från 15-17års åldern...

Okej. Vad tror ni jag skulle få för grovt bedrägeri samt urkundsförfalskning? Max summa är 100.000kr
Citera
2014-09-08, 15:11
Medlem
Tjena!

Stod på plattan när en gammal gubbe kom fram och drog fram brickan, frågade vad jag gör osv.

Han ville att jag skulle ta urinprov vilket jag gick med på - hade bråttom. Det var ingen sticka utan koppen skall skickas på analys.

Jag gick med på strafföreläggande ifall det kmr fram positivt, vad tror ni följden blir?

Jag är tidigare ostraffad och en inkomst på 4000/mån (CSN). Har en liten skuld till fogden.

Blir det en faktura hem eller allvarligare pga alla medel som kmr synas?

Tack
/N
Citera
2014-09-08, 18:49
Medlem
byte av advokat vid överklagan av dom

Min dom: medhjälp rån:fängelse 3 månader och skyddstillsyn och skadestånd 23,000. Tjej 21 år, ej straffad sen tidigare . Och oskyldig nu med.

Nu ska jag byta advokat och sista dagen för överklagan var idag och idag fick jag veta av min gamla advokat att jag inte fick byta advokat till den jag angav pågrund av att han vart insatt i mitt mål i början (mitt ex hade han första förhöret). Nu vill jag byta ännu en gång o skickat in skriftligt till tingsrätten fort som fan eftersom överklagan va idag senast och den är inne iaf. Hade ej förtroende för min tidigare advokat och hon tänkte bara på pengar o dålig kontakt. Offentlig försvare. Nu har jag valt En från Falun och han ville hjälpa mig men hur stor chans är de att jag får byta?? Står annars utan advokat. Då jag och min gamla nu är "osams" pågrund av anmälningen. Jag har ingen inkomst! Är de jag som får bekosta den nya advokaten eller är de staten??
Tacksam för svar!!
Citera
2014-09-08, 19:28
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kontakt305
Tjena!

Stod på plattan när en gammal gubbe kom fram och drog fram brickan, frågade vad jag gör osv.

Han ville att jag skulle ta urinprov vilket jag gick med på - hade bråttom. Det var ingen sticka utan koppen skall skickas på analys.

Jag gick med på strafföreläggande ifall det kmr fram positivt, vad tror ni följden blir?

Jag är tidigare ostraffad och en inkomst på 4000/mån (CSN). Har en liten skuld till fogden.

Blir det en faktura hem eller allvarligare pga alla medel som kmr synas?

Tack
/N
Normala fall mellan 30-50 dagsböter. Dvs i runda slängar 2000-4000 kronor, avgift till brottsofferfond inkluderat.

Du lär få ett strafföreläggande hem i brevlådan om provet är positivt. Om du skriver under eller betalar så anses det som att du erkänner brott och det hela går inte till rättegång men det antecknas i belastningsregistret (brottsregistret).

Du bör överväga om mannen var riktig polis och inte bara en snuskgubbe som ville se lite pojkpenis och lura av dig lite kroppsvätskor.
Citera
2014-09-08, 21:07
Medlem
StenSaxPauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannahie
byte av advokat vid överklagan av dom

Min dom: medhjälp rån:fängelse 3 månader och skyddstillsyn och skadestånd 23,000. Tjej 21 år, ej straffad sen tidigare . Och oskyldig nu med.

Nu ska jag byta advokat och sista dagen för överklagan var idag och idag fick jag veta av min gamla advokat att jag inte fick byta advokat till den jag angav pågrund av att han vart insatt i mitt mål i början (mitt ex hade han första förhöret). Nu vill jag byta ännu en gång o skickat in skriftligt till tingsrätten fort som fan eftersom överklagan va idag senast och den är inne iaf. Hade ej förtroende för min tidigare advokat och hon tänkte bara på pengar o dålig kontakt. Offentlig försvare. Nu har jag valt En från Falun och han ville hjälpa mig men hur stor chans är de att jag får byta?? Står annars utan advokat. Då jag och min gamla nu är "osams" pågrund av anmälningen. Jag har ingen inkomst! Är de jag som får bekosta den nya advokaten eller är de staten??
Tacksam för svar!!

Om du inte har anfört några riktigt bra skäl till att få byta (betydligt bättre än de du angett här) så tror jag dina chanser att få en ny offentlig försvarare är små. Du kan alltid skaffa en privat försvarare, men då får du betala ur egen ficka.
Citera
2014-09-11, 00:12
Medlem
Kedoslavs avatar
Hej alla flashbackare, har ett någorlunda problem som jag verkligen oroar mig över så jag tänkte att vi leker med tanken om detta här skulle gå igenom och det blir rättegång m.m. Det är så att jag under 2 månaders tid har lurat folk på pengar över nätet det klassas som grovt bedrägeri om nu alla som jag blåst anmäler mig men kan komma undan med "bara" bedrägeri. Nu är frågan om alla anmäler mig och polisen gör utredning och hela det kalaset och det blir rättegång, jag erkänner allt,tidigare ostraffad och kan även poängtera att jag är under 20 men myndig, vad skulle jag kunna få för straff? Ångrar verkligen detta här och ska aldrig mer göra om något sånt. Snälla flashback hjälp mig.
Citera
2014-09-11, 18:34
Medlem
LaFawnduhs avatar
Vad kan pojkvännen få för straff?

Killen sitter anhållen för narkotika brott. Han är misstänkt för att ta emot brev med tabletter (amphetamin eller ecstasy) och skicka vidare. Han säljer inget själv, hade inget hemma vid husrannsakan utan är misstänkt för att agera målvakt.

Mängden är lite osäkert, men säg att det ligger ca 100 st i varje, så mellan 300-400 tabletter

Tullen kan ha hittat ett/två paket vid gränsen+ två paket via avier som låg hemma hos oss (paketen ej uthämtade).

De hittade mykt. Rökatteraljer i vårt hem (till hasch), men hade inget hemma.

De beslagtog våra datorer där krypterade mail +tillhörande program är det enda som finns.

Han är 29 år, har tidigare innehav men de är preskriberade. Har jobb och sköter sig allmänt annars.

Tacksam för svar.
Citera
2014-09-12, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaFawnduh
Vad kan pojkvännen få för straff?

Killen sitter anhållen för narkotika brott. Han är misstänkt för att ta emot brev med tabletter (amphetamin eller ecstasy) och skicka vidare. Han säljer inget själv, hade inget hemma vid husrannsakan utan är misstänkt för att agera målvakt.

Mängden är lite osäkert, men säg att det ligger ca 100 st i varje, så mellan 300-400 tabletter

Tullen kan ha hittat ett/två paket vid gränsen+ två paket via avier som låg hemma hos oss (paketen ej uthämtade).

De hittade mykt. Rökatteraljer i vårt hem (till hasch), men hade inget hemma.

De beslagtog våra datorer där krypterade mail +tillhörande program är det enda som finns.

Han är 29 år, har tidigare innehav men de är preskriberade. Har jobb och sköter sig allmänt annars.

Tacksam för svar.

Om vi endast utgår från de mängder du pratar om så ligger praxis på 4 månader när det gäller 40 gr om man endast utgår från narkotika och mängd. Men då ska man ha i åtanke om att det är försvårande omständigheter inblandade iom att det är en del av organiserat smuggelnätverk och det är mycket möjligt att man kan binda honom till betydligt större kvantiteter.
Citera
2014-09-13, 04:11
Bannlyst
Misstanke om att beställt runt 40 gram mdma från utomlands , hade 1 gram amfetamin hemma och lite testosteron till ett ringa värde.

tidigare dom : ringa dopingbrott innehav
Citera
2014-09-13, 11:51
Medlem
LaFawnduhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lardest
Om vi endast utgår från de mängder du pratar om så ligger praxis på 4 månader när det gäller 40 gr om man endast utgår från narkotika och mängd. Men då ska man ha i åtanke om att det är försvårande omständigheter inblandade iom att det är en del av organiserat smuggelnätverk och det är mycket möjligt att man kan binda honom till betydligt större kvantiteter.

Går säkert att binda honom till en organiserad drogverksamhet, tror det är därför de är måna om att han inte får ringa eller komma ut under häktningstiden. Men kommer han dömmas till samma grad ansvar som han som tar emot drogerna och distribuerar ut skiten? Pojkvännen bor på annan ort så jag tror de förstår att han inte säljer något själv, utan bara skickar vidare. De frågade mig om han skickade mycket brev och om nån "skum typ" va här ofta
Citera
2014-09-14, 00:21
Medlem
LaFawnduhs avatar
Oh shit nu är han misstänkt för grovt narkotikabrott, för smuggling av 4 sånna paket.

dom spårar en org från tyskland typ men pojkvännen har inte varit med länge i bilden isf.
Han nekar till brotten men borde då ha bevis på minst de fyra paketen.

Är han riktigt i skiten eller? typ 2 eller 6 år??
Citera
2014-09-15, 20:46
Medlem
Ålder : 24
Brott : Ringa narkotikabrott x2, (Positivt pissprov samt innehav av 2,80gram cannabis.)
Bruttoinkomst/år : Ca 250 000kr.
Tidigare straff : Inte minsta anmärkning.

"PÅFÖLJD

Dagsböter 50 á 200kr = 10 000kronor."

"Avgift till Brottsofferfonden

500kronor"

+ avgift för provanalys á 615kr.

Är det verkligen rimligt att jag som tidigare ostraffad ska behöva betala 10 000kr för detta?

Värt att notera är att när jag blev plockad så frågade jag om innehav skulle ge några ytterligare rättsliga påföljder ifall mitt pissprov ändå skulle vara positivt. Svaret jag fått både då och när jag pratat med någon som ringt från polisen är i stil med "Det kommer inte vara mer än en extra rad i domen."

Hur lång tid brukar man ha på sig att betala dessa summor? >> Det är ju mer än jag har kvar en månad efter hyra/el/mat etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in