2014-09-15, 08:06
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
En normal arbetare har jobbat 4 år som svetsare och resterande som fackpamp? Jag hoppas för din egen skull att du inte är så dum som du utger dig för att vara utan att du helt enkelt trollar.

Han har ju arbetat samtidigt som han var fackligt engagerad... Frågan är hur folk kan värdera någon högt som endast gjort partipolitisk karriär utan att någonsin haft kontakt med yrkeslivet...
Citera
2014-09-15, 08:33
Medlem
Tyvärr Svenskarna gjorde bort sig igår som röstade bort en stark fungerande regering.
Citera
2014-09-15, 08:52
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Tyvärr Svenskarna gjorde bort sig igår som röstade bort en stark fungerande regering.

Jo för Socialdemokraterna har ju så dålig erfarenhet av det här med att styra Sverige... Man har ju absolut inte styrt landet betydligt längre än Moderaterna någonsin gjort.

Klubben för inbördes beundran behövde brytas. Sossarna har också länge haft ledare framtagna ur egna ssu-leden och det behövdes nytt blod.
Senast redigerad av Mastodontish 2014-09-15 kl. 09:07.
Citera
2014-09-15, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Kommer bli kul att ha Stefan Löfven som går runt och knuffar folk som bär på papper i Riksdagshuset.
He he

De kommande veckorna kommer att bli intressanta.
Hur ska Löfven bilda en regering?

Med Reinfeldt borta så kanske "Alliansen" som idè faller ihop?
Han är trots allt den som hållit ihop de borgerliga partierna, och har gjort det på en briljant sätt.

Om Alliansen upphör så kanske S kan få med sig FP och/eller C
Och så har vi åter ett splittrat borgerligt block.

Vad händer med jobbskatteavdraget, RUT-avdraget, den sänkta restaurangmomsen osv osv?

Och mitt i alltihopa så sitter ett enfrågeparti som ingen vill samarbeta med.
Tack och lov kom inte Fi in i riksdagen, annars hade det blivit 2st enfrågepartier..

Senast redigerad av Triptolemus 2014-09-15 kl. 09:44.
Citera
2014-09-15, 09:47
Medlem
svulles avatar
Katastrofalt. Å andra sidan kommer det bli oerhört svårt för Löfven att överhuvudtaget bilda en slagkraftig regering i rådande opinionsläge, givet att C, FP och KD inte viker ned sig. Jag förordar i någon mån att Moderaterna, nu när Reinfeldt avgår, återgår till en mer konservativ gammelmoderatinriktad politik och i någon mån då faktiskt närmare sig SD med avseende om hur integrationen kan skötas på ett mer ansvarsfullt sätt.

Jag skulle aldrig rösta på SD, samtidigt tycker jag att det inte är att ta ansvar för Sverige om man inte släpper in 13% av folket i beslutanderummet. Vi måste diskutera med alla.

Summan av kardemumman: katastrof att Löfven (eventuellt) blir ny statschef. Katastrof. Lyckligtvis har jag redan emigrerat över Atlanten, så det påverkar mig marginellt. Men det är inte för intet som jag faktiskt idag (jävligt tidig morgon) kan känna sorg och tröstlöshet.
Citera
2014-09-15, 09:49
Medlem
Overminds avatar
Landsförrädaren är krossad. Jag röstade S! Stefan Löfven är våran befriare! Nu kommer landet må mycket bättre efter Reinfeldts mörka styre. Vi går mot en ljusare tid, mina röda vänner! Det är bara att instämma.

Enda krångliga nu är hur man skall regera. Men det löser vi Socialdemokrater. Vi är vana vid att kompromissa!
Citera
2014-09-15, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Trots att jag inte röstade rött så tycker jag det är bra att ha S vid makten.

Vet inte om du har sett valresultatet men jag kan berätta för dig att S inte är vid makten, långt ifrån. Vi får en ny statsminister men kommer fortfarande styras av alliansen till 60-90%.
Citera
2014-09-15, 10:03
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Landsförrädaren är krossad. Jag röstade S! Stefan Löfven är våran befriare! Nu kommer landet må mycket bättre efter Reinfeldts mörka styre. Vi går mot en ljusare tid, mina röda vänner! Det är bara att instämma.

Enda krångliga nu är hur man skall regera. Men det löser vi Socialdemokrater. Vi är vana vid att kompromissa!
Pinsamt med Löfven tillsammans med internationella statsmän. Hans engelska är sämre än min kusins 5 årings. Finns det inga krav på engelskakunskaper när vi lever i denna globaliserade världen?
Citera
2014-09-15, 10:14
Medlem
svulles avatar
Utan att vi i Sverige har erfarenhet av nyval, så finns ju en påhängande risk att så faktiskt blir fallet om Löfven inte kan bilda en regering som får igenom beslut. Budgeten kommer man ju få igenom då SD rimligtvis lägger en egen och inte röstar för Alliansens. Spontant känns det väl som att valdeltagandet i ett nyval blir förhållandevis lågt medan SD kommer mobilisera sig i vanlig ordning.

Vågar man ens utlysa nyval med rädsla för att SD ska krypa uppåt 20 procent? Jag tror inte det. Man är nog ganska rädda just nu, och vid nyval riskerar ju etablissemanget att sätta sig i en ännu värre sits.
Citera
2014-09-15, 10:32
Medlem
KukKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Pinsamt med Löfven tillsammans med internationella statsmän. Hans engelska är sämre än min kusins 5 årings. Finns det inga krav på engelskakunskaper när vi lever i denna globaliserade världen?
Vafan dålig engelska är ju manligt! Bra utal är för fjollor, tänk tex arnold med bra uttal, ska vara dålig eller ingen alls.
Citera
2014-09-15, 11:45
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triptolemus
He he

Hur ska Löfven bilda en regering?

Med Reinfeldt borta så kanske "Alliansen" som idè faller ihop?
Han är trots allt den som hållit ihop de borgerliga partierna, och har gjort det på en briljant sätt.

Om Alliansen upphör så kanske S kan få med sig FP och/eller C
Och så har vi åter ett splittrat borgerligt block.

Vad händer med jobbskatteavdraget, RUT-avdraget, den sänkta restaurangmomsen osv osv?

Och mitt i alltihopa så sitter ett enfrågeparti som ingen vill samarbeta med.
Tack och lov kom inte Fi in i riksdagen, annars hade det blivit 2st enfrågepartier..

Med Fredrik Reinfeldt borta ur leken kanske alliansens partier blir mindre toppstyrda, och öppnar upp för mer diplomatiska röster inom alliansen. De kanske till och med låter sina medlemmar bestämma.

Den "enfrågan" du nämner kan öppna upp för tusentals andra frågor att komma på tal, så stor är den rent ekonomiskt.

Hade FI kommit in hade vi haft Rosa hundralappar.
Citera
2014-09-15, 12:24
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Med Fredrik Reinfeldt borta ur leken kanske alliansens partier blir mindre toppstyrda, och öppnar upp för mer diplomatiska röster inom alliansen. De kanske till och med låter sina medlemmar bestämma.

Den "enfrågan" du nämner kan öppna upp för tusentals andra frågor att komma på tal, så stor är den rent ekonomiskt.

Hade FI kommit in hade vi haft Rosa hundralappar.
Skulle inte förvåna mig om rövhålen i Alliansen kommer krypande till Löfven med svansen mellan benen och ber om ministerposter i den rödgröna soppan. Så skenheliga är dessa politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in