2014-09-15, 02:10
Medlem
Vintergrisens avatar
Personligen kan jag tycka att man borde ha väntat med att släppa det här tills man satt på en backup av hela deras mailservrar. Saken är den att det är tämligen ointressant vilka som köper tjänster av picatus jämfört med vilken korrespondens som förekommer mellan exempelvis RG och Expressen.
Citera
2014-09-15, 02:11
Medlem
Rois avatar
Ett handelsbolag i listan

http://www.allabolag.se/befattningshavare/Majoni-Toroghi%252C_Vahid/916190d82b9d1e19f0ed64a4c250405d
Wefind Handelsbolag
Bolaget är inaktivt
Verksamhet: Spanings- & Detektivverksamhet
Saknar registrerad omsättning på allabolag, men det kanske är normalt för handelsbolag?

Här är snubben som drev det hela. https://www.facebook.com/vahid.majoni?fref=ts

Är med i de öppna facebookgrupperna Framtidens Journalister och Palestinanätverket Malmö
Citera
2014-09-15, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Personligen kan jag tycka att man borde ha väntat med att släppa det här tills man satt på en backup av hela deras mailservrar. Saken är den att det är tämligen ointressant vilka som köper tjänster av picatus jämfört med vilken korrespondens som förekommer mellan exempelvis RG och Expressen.

Vad säger att dom inte redan sitter på en backup?
Citera
2014-09-15, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
alla domäner som finns med:

Det blev ett sånt jävla liv när Lexbase kom, men dessa företag (?) samt många andra ska alltså ha tillgång till allt.

http://0702888888.se/
Citat:
Säkerhetschef inom Hennes & Mauritz i drygt 10 år
Polis i Stockholm i 5 år
Egen verksamhet i Dick Malmlund AB sedan 1990

Seccredo
Citat:
Seccredo är ett av Nordens ledande konsultbolag inom underrättelse, risk, säkerhet och kris.

Aktietorget

Citat:
AktieTorget driver sedan 1998 en marknadsplats för handel med aktier och andra finansiella instrument. Legalt sett är marknadsplatsen en s k handelsplattform (även kallad MTF).

Iog-nto

Citat:
På sidorna intill kan du läsa mer om IOGT-NTO, vad vi gör, vilka vi är och vad vi vill. Och så kan du förstås bli medlem också. Du som delar vår syn på alla människors lika värde och som vill leva helnyktert är varmt välkommen som medlem.
Citera
2014-09-15, 02:33
Medlem
I.R.Workss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Vad säger att dom inte redan sitter på en backup?

Precis. Den är värd att sitta på tills de grävt fram mer information. När det gäller kunddatabasen kan man ganska lätt spåra upp adresserna till människor som finns i databasen och samla in information om dessa. Om man nu har ett intresse av det.

Förvånansvärt många "studenter" inom statsvetenskapliga, humaniora, journalistik som finns i listan med sina privata @hotmail/@gmail-konton och med öppen facebook.
Citera
2014-09-15, 02:37
Medlem
sinewaves avatar
Här är ett solklart ämne för Uppdrag Granskning om nu Janne vågar sig på detta eller om han ska fortsätta med sitt "kritisk light".
Citera
2014-09-15, 02:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen

Kollade på datumstämplarna i user dumpen och den får mig att misstänka att den här dumpen kan vara hämtad redan i slutet av augusti. Troligen har de som har hämtat ut det här hela databasen lagrad på sin egna disk.
Citera
2014-09-15, 02:50
Avslutad
Spännande. Ser fram emot att få snoka i de andra tabellerna som förhoppningsvis kommer upp snart. Ser ut att vara en stor och smaskig databas.
Citera
2014-09-15, 03:34
Medlem
k0nsls avatar
Tjusigt med hacket.
Citera
2014-09-15, 04:59
Medlem
Tydligen har de retat upp hackare. Som jag tidigare skrev i en annan tråd gick de rykten om att två grupper på mIRC tävlat om att ta sig in på RG områden. Nu kanske de inte är de som gjort det men de har tydligen retat upp ett antal stora grupper när de gått ut och sagt att de har Flashback databas.
Citera
2014-09-15, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKonto1234
hack hack

user_group
users
users_backup

Oj vilken läcka! Det här är stort!
Någon som har Backup på "users_backup" då den har gått ner och alternativ källa till http://pastie.org som censurerar alla mejladresser?
Citera
2014-09-15, 05:17
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjoelinder
Kollade på datumstämplarna i user dumpen och den får mig att misstänka att den här dumpen kan vara hämtad redan i slutet av augusti. Troligen har de som har hämtat ut det här hela databasen lagrad på sin egna disk.

Det är väl ganska troligt ja. Det är väl Fredrikssons konto som är hackat och han kommer rimligtvis åt allt. Det skulle inte förvåna mig alls om man har hans mail också, om idioten har använt samma lösenord.

Är det svårt förresten för någon med lite kunskap att knäcka saltade MD5-hashar, som lösenorden verkar vara? I annat fall är det ju ganska rimligt att tro att det kan offentliggöras väldigt stora material av privat epost för researchgruppen och en stor mängd journalister. Jag menar hela user-dumpen var ju full av epostadresser och lösenordshashar. Om en hygglig mängd av dessa figurer använder samma lösenord på piscatus och sin email, vilket de lär göra, så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in