2014-09-15, 01:41
Medlem
EnSomKans avatar
Saxxat från ABs livechatt där folk får förfära sig över SDs framgångar!

Citat:
Kommentar från Guest
Som småbarnsföräldrar med invandrarbakgrund är det kanske dags att fundera på en andra emigration, trots att vi och våra föräldrar har arbetat för och i Sverige...varit stolta över och älskat det vi hittills tänkt på som vår hemland...men vem vill leva i ett land där man inte är välkommen...och framförallt vem vill låta sina barn växa upp bland människor som ser ner på dem?

Citat:
Kommentar från Ahmed
Jag är djupt sårad, på personlig plan. Att efter att ha levt hela mitt liv i Sverige och försökt anpassa mig och integrera och ändå se hur ett part som begrundar sig att oliktänkande/olikutseende/olikbeteende inte accepteras. Att gå runt på gatan i min stad och någonstans bak i hjärna känna och tänka på att en av tio i mitt synfält inte välkomnar mig i det som jag alltid har ansett mitt land. Det får mig att känna mig ovälkommen, icke-behövd, oduglig. Trots att man försöker vara en god medborgare och bidra till samhället. Kanske till och med bidra mer än andra, kanske mindre. Men det kommer aldrig vara ett etniskt eller en racistisk fråga så som SD vill ha det. Det är och kommer alltid att vara en samhällsfråga.

Snacka om överdramatisk
Citera
2014-09-15, 01:43
Medlem
ant's avatar
"Röstade du på SD kan du dra åt helvete. Fuck off och godnatt från mig."
"Att se att Sverige röstar för främlingsfientlighet framför jämställdhet gör mig ledsen, förbannad och illamående."
"13%??? Så skrämmande och vidrigt!!"
"Spyr i min egna mun när jag ser hur många som röstar på SD och inte vet bättre."

Humor från Facebook
Citera
2014-09-15, 01:46
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Politikerförakt, främlingsfientlighet, nationalism ... spyfärdig.

Du spyr åt många saker du. Kan du inte köra en Jimi Hendrix någon gång och kväva dig själv i dina egna spyor?

.
Citera
2014-09-15, 01:55
Medlem
Vintergrisens avatar
Kul även att Dilsa Demirbag-Sten tydligen anser att demokrati är överskattat. Så mycket var det styrelseskicket värt när folk röstar "fel".

https://twitter.com/DilsaDSten/status/511235352104022016
Citera
2014-09-15, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Saxxat från ABs livechatt där folk får förfära sig över SDs framgångar!

Snacka om överdramatisk

Klassiska dramaqueen blattar, som när de filmar i fotboll och de kör döende svanen, när någon dör så kastar de sig och rullar på golvet och sliter sitt hår trots att de påstår sig tro att släktingarna kommit till himlen dvs. de borde vara nöjda med tillvaron.

Blattarna är en stor källa till humor ibland, gräv fram mer.

Här en sköning som är hårt bitter:
@Tigerkatten
"Swedish Democats" makes both words seem pretty worthless. Now I'm on
non-speaking terms with 13% of the Swedish population. #valvaka
Senast redigerad av GraevlingenNeymar 2014-09-15 kl. 02:01.
Citera
2014-09-15, 01:57
Medlem
StraightToHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrookiKrumbles
Tänkte att det här kanske någon kunde ha lite kul åt.

http://imgur.com/Q4Sto9M

Kommentar nummer 3.

"Ska välkomna alla utom dom som värderar folk olika"

Men då är det ju ni som värderar folk?

Är dom så pantade?
Citera
2014-09-15, 01:59
Medlem
EnSomKans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraevlingenNeymar
Klassiska dramaqueen blattar, som när de filmar i fotboll och de kör döende svanen, när någon ör så kastar de sig och rullar på golvet och sliter sitt hår trots att de påstår sig tro att släktingarna kommit till himlen dvs. de borde vara nöjda med tillvaron.

Blattarna är en stor källa till humor ibland, gräv fram mer.

Här en sköning som är hårt bitter:
@Tigerkatten
"Swedish Democats" makes both words seem pretty worthless. Now I'm on
non-speaking terms with 13% of the Swedish population. #valvaka

Jag skulle faktiskt påstå att de största dramaqueensen är svenskar. Och bland folk som är PK så är svenskar faktiskt grovt överrepresenterade. Tror du mig inte? Kolla bara på alla PK-nissar som syntes i valvakan.
Citera
2014-09-15, 01:59
Medlem
Det var smått underhållande hur hela valvakan i SVT verkade handla om SD. SD diskuterades konstant. Sen finner jag det smått komiskt hur aftonbladet håller på med #87procent, visa på att "87 procent fortfarande gillar olika" (undrar vad AB:s redaktion ställer sig...)
Citera
2014-09-15, 02:03
Medlem
Mustands avatar
Bajspressen skrev om någon fårskalle som satt och storgrät över resultatet. Riktig humor.
Citera
2014-09-15, 02:05
Medlem
zeepaxs avatar
Citat:
Jag skulle faktiskt påstå att de största dramaqueensen är svenskar. Och bland folk som är PK så är svenskar faktiskt grovt överrepresenterade. Tror du mig inte? Kolla bara på alla PK-nissar som syntes i valvakan.

Håller med mina vänner mest från serbien skiter i SD fick högt vi trodde på mer än 13% tyckte vi kan oroa oss när dom har majoritet. en fråga vad står PK för?
Citera
2014-09-15, 02:07
Medlem
Citat:

Det kan nog stämma, dock så hade du grävt fram två klassiska dramaqueen blattar som verkar vara precis så yviga i gesterna.

Men i vilket fall så gräver vi fram mer humor, tråden kan bli episk.

Här en annan:
FyrtiotusenMiljarder @J_JOOOOO
Vad som skrämmer mig mest är att det inte finns en enda kommun där SD inte
har mandat... #svpol #val2014 pic.twitter.com/zl6sYd2DDZ
Senast redigerad av GraevlingenNeymar 2014-09-15 kl. 02:10.
Citera
2014-09-15, 02:07
Medlem
Ett tips inför nästa val, anmäl er som "röstmottagare" i er hemkommun.

Jag har haft många sköna timmar nu.
Känslan av att se, höra och känna de andras ångest när SD's hög med valsedlar växer på bordet i samband med räkningen kommer jag leva lääääänge på!

Underbart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in