2014-09-14, 22:26
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Var mest Rajala och Christensen som lyfte HV. Salmonella var bara där typ.

Du snackar dynga som vanligt.

Salmela var vansinnigt bra förra året och inget annat. Lägg ner nu, snälla.
2014-09-14, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Om de återigen vill ikläda sig rollen som ett topplag behöver man ju dock förstärka backsidan ytterligare, en bra början på detta blir väl om Anssi Salmela faktiskt väljer att stanna trots allt.
Ahh, tycker backfrågan överdrivs a de grövsta. Hockeyn går ju trots allt ut på att göra fler mål än motståndaren och det gör ju HV71 lätt med sin offensiv, såg ju vi prov på igår
2014-09-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Du snackar dynga som vanligt.

Salmela var vansinnigt bra förra året och inget annat. Lägg ner nu, snälla.
I Modo var han bra men när han kom till HV såg han amatörmässig ut.
2014-09-14, 22:50
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
I Modo var han bra men när han kom till HV såg han amatörmässig ut.
Dina hockeykunskaper är vad som är amatörmässiga. Salmela var klart bästa back i HV och då spelade han inte ens hela säsongen där.
2014-09-14, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Dina hockeykunskaper är vad som är amatörmässiga. Salmela var klart bästa back i HV och då spelade han inte ens hela säsongen där.
Ok, han höjde sig i slutet när hela laget spelade som bäst men någon betydande roll hade han inte. Det var i Modo han presterade som bäst.
2014-09-15, 00:34
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Ahh, tycker backfrågan överdrivs a de grövsta. Hockeyn går ju trots allt ut på att göra fler mål än motståndaren och det gör ju HV71 lätt med sin offensiv, såg ju vi prov på igår
Full fart framåt, individuella misstag bakåt. Det gillar jag.

Då behöver man dock någon jämnare än Wesslau i mål. Återstår att se hur mycket bättre Ersberg har blivit efter några år i Amerikat.

OT: Är azdz alltid så korkad som han är idag så ni tycker jag borde sätta honom på ignore eller kan det finnas någon anledning att ha kvar honom i flödet?
2014-09-15, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Full fart framåt, individuella misstag bakåt. Det gillar jag.

Då behöver man dock någon jämnare än Wesslau i mål. Återstår att se hur mycket bättre Ersberg har blivit efter några år i Amerikat.
Precis!

Och med Teemu har vi fått in en grinig jävel till som kan dra på sig lite extra med onödiga utvisningar. Fast som sagt det gör inget så länge vi petar in några kassar mer än motståndet.

Åhh, gud vad roligt det har blivit med hockeyn nu igen!
2014-09-16, 19:52
Medlem
Allehanda.se skriver att William Nylander kommer lånas ut till Modo. Uggifterna dementeras dock av Per Svartvadet som hänvisar till att " Nyllet" ska vara med på Torontos camp.

Nu vet man ju inte hur mycket sanning det ligger i det här ryktet och Modos ledning brukar vara förtegna om såna här saker, men skulle det vara så att han återvänder så skulle det vara en perfekt förstärkning för våran del. Oavsett om han kommer eller ej så MÅSTE vi förstärka och agera så fort som möjligt. Så det är bara att hoppas på det bästa.
2014-09-16, 20:17
Medlem
m4tt145s avatar
William Nylander kommer givetvis inte tillbaka till Sverige.
2014-09-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
William Nylander kommer givetvis inte tillbaka till Sverige.
Nu har ju inte jag påstått detta och Sportbladet brukar ju vara rejält ute och cyklar ibland, och jag hoppas inte för mycket, men antagligen är Nylander medveten om Modos situation och vill troligtvis komma in och hjälpa till. Och ska han slå sig in i NHL behöver han ju extra mycket speltid och då är Modo ett väldigt bra alternativ. Med tanke på vår svårt sargade ekonomiska situation så tror jag att detta är det bästa för våran del. Eftersom vi gick bet om Kabanov och troligtvis även Salmela så får vi hoppas på att Nyllet är lojal.
2014-09-16, 20:39
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Eftersom vi gick bet om Kabanov och troligtvis även Salmela så får vi hoppas på att Nyllet är lojal.
Lojal mot vilka? En klubb han spelade en halv säsong i? Varför skulle han vara det?

Han kommer mest troligt att spela i AHL, vilket är ett bra mycket bättre alternativ än SHL för hans del.
2014-09-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Lojal mot vilka? En klubb han spelade en halv säsong i? Varför skulle han vara det?

Han kommer mest troligt att spela i AHL, vilket är ett bra mycket bättre alternativ än SHL för hans del.
Ursäkta mig men exakt hur vet du vad som är mest troligt vart han kommer spela? Visst, han flyttade runt en hel del förra säsongen och lär säkert bli jagad av många klubbar OM han återvänder till SHL. Men sedan måste det ju vara under förutsättning att han används också. Och varför skulle AHL vara ett bättre alternativ? Är ju hur vanligt som helst nu för tiden att såväl lagen från SHL och Allsvenskan värvar från AHL. Som sagt jag har inte påstått att han är klar än och det är inte säkert att han blir det heller, men nog anser jag att jag som modoit har bättre koll på vart han platsar bäst.

Tids nog kommer han slå sig in i NHL men rent konkret borde han ha stannat i Sverige ytterligare en säsong.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in