Det blev Liberala Partiet (går till val som Klassiskt Liberala Partiet) i riksdagen, kommun och landsting. Håller tummarna på att Alliansen fortsätter regera - men i grund och botten spelar det ingen större roll.
Ser mig själv som socialliberal och röstade C i förra valet. Gillar inte ytterkanterna i politiken helt enkelt och definitivt inte V och Fi...har inte mycket till övers för Mp heller. Men tycker Moderaterna är sönderregerade och idélösa, efter 8 år behövs det lite nya ansikten i regeringen.
Edit; Stefan Löfven har ju flörtat öppet med C och FP också, men möttes av kalla handen, tror inte han är sugen på att regera med V direkt...
Sådär nu har jag gjort min del. De var lite nervöst att rösta. Var bestämd sedan tidigare men har velat hela dagen men bestämde mig att jag inte får tryckas ner utav omgivningen. Men nu har jag förklarat mig själv rasist tydligen i 4 år framöver. De blev SD SD SD.
Känner igen det där. Kan vara så första gången. Det blir lättare nästa, när oskulden är borta.
Det blev Sverigedemokraterna för mig i både riksdag, landsting och kommun. Tragiskt att det är det enda riksdagsalternativet som vill ha minskad invandring. Hade gärna haft fler partier att välja mellan.
Det är det enda rätta att rösta in F! i riksdagen enligt mig, även fast jag står Vänsterpartiet närmast rent åsiktsmässigt. Jag hoppas på en rödgrön regering efter valet!