2014-09-14, 16:49
Medlem
Kafferastens avatar
Har haft rösträtt sedan valet 1991 och har valt soffan varenda gång. Ingenting har ändrats utan jag väljer fortsatt att inte rösta.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flairr
Riksdag: PP, kryssade Falkvinge.
Landsting: -
Kommun: Kommunistiska Partiet

Haha, va? Kan du motivera dessa val? Hur kan du rösta på två partier som är totalt olika varandra?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Centerpartiet
Centerpartiet
Centerpartiet

Helt rätt.
Citera
2014-09-14, 16:52
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Jag skulle kunna gå igång på det där. Men det får jag nog göra i humorforat. Går jag igång här för fulla muggar, så vet jag av erfarenhet, att mitt inlägg kommer att raders. Men jag glömmer inte det du skrivigt. Jag låter det bara gro.

Sanna mina ord, ett sanningsministerium kommer att inrättas för att leda de förlorade mot ljuset.

Stöttar dig den dagen du tar tjuren vid hornen.
Citera
2014-09-14, 16:52
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Har haft rösträtt sedan valet 1991 och har valt soffan varenda gång. Ingenting har ändrats utan jag väljer fortsatt att inte rösta.

Kom inte och gnäll bara nästa gång du inte blir beviljad socialbidraget.
Citera
2014-09-14, 16:53
Medlem
Riksdag: SD, kryssade Åkesson.
Kommun: M.
Landsting: S.

Skön mix.
Citera
2014-09-14, 16:56
Medlem
Flairrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Haha, va? Kan du motivera dessa val? Hur kan du rösta på två partier som är totalt olika varandra?

Bor i Lund där högern många gånger har varit stark så tänkte att lite kommunism bland dessa kunde vara bra för debattklimatet
Citera
2014-09-14, 16:57
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Tyvärr är du helt tappad.

Jag sa aldrig att jag skulle bestämma över något. Jag tycker resonemanget som fördes var skrämmande korkat och motsägelsefullt. Han röstar F! till riksdagen som står för fri invandring men vill inte beblanda sig med invandrarna när de väl kommit hit.

Jaha, så Gudrun med sin tvångsinkvotering lägger sig inte i folks liv? Har du ens läst vad de vill göra, vad de står för? Uppenbarligen inte, ditt spån. Man kan likväl rösta på något parti från disneyland.

Du skrev ”Synd att vissa har rösträtt.” vilket tyder på att du har åsikten, att det är tråkigt att alla vi som har rösträtt i Sverige, har just den rösträtten. Du tycker att det är synd att jag och andra har rösträtt. Det är ju vad du skrivigt. Men jag böjer mig å det ödmjukaste för ditt sätt att argumentera, utifrån att jag är ett spån och tappad. Vilket i och för sig förmodligen bevisar att jag är ett borttappat sågspån.

Men det kan jag säga, att även om jag är tappad bakom en vagn, så växer din vilja i skogen, Gud ske pris!, när det gäller vad jag och vem som helst annan röstar på. Och bara att kommentera vad folk röstat på, på det som du gör, är för mig osympatiskt. Nu tror jag inte att du är osympatisk. Tror bara att du är svensk. Därtill hycklare. Vilket förmodligen i dagens Sverige går hand i hand. Tillsammans med en total befrielse av minsta lilla gnutta humor.

F! i alla tre valen. Endast så kan önskvärt kaos bli verklighet i riskdagen. Endast så, kan riksdagsmännen fås att glömma bort mig och andra vanliga människor, bara koncentrera sig på sig själva. Och då glömma mig och andra, som inte är intresserade av vare sig att bestämma över andra, eller att bli bestämda över.

F! för kaos i riksdagen. F! för lugn och ro för vanligt folk.
Citera
2014-09-14, 16:59
Medlem
kalibergotts avatar
Riksdag: S.
Kommun: S.
Landsting: S.
Citera
2014-09-14, 17:00
Medlem
StefanAJs avatar
Centerpartiet rakt genom. Kändes rätt.