2014-09-14, 16:08
Medlem
DEVGRUs avatar
Riksdag: FP
Landsting: M
Kommun: M
Citera
2014-09-14, 16:08
Medlem
Riksdag:
Kommun: Moderaterna
Landsting: Moderaterna
Citera
2014-09-14, 16:09
Medlem
HomoNovuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AshbergSerDig
Piratpartiet i alla 3.

När vet vi det slutgiltiga valresultatet?

Det brukar vara klart vid midnatt, sen blir det smärre justeringar om inte valet är väldigt väldigt jämnt.
Citera
2014-09-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinbeck
Riksdag:
Kommun: Moderaterna
Landsting: Moderaterna
Gråtpariet?
Citera
2014-09-14, 16:10
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Har man inte lärt sig att det heter V numera så tror du kanske att man fortfarande kan rösta på Högerpartiet eller Bondeförbundet.
Ingvar Carlsson pratade om "Hööögern" (med svaj på rösten) så sent som 1996. Personligen tänker jag fortsätta att kalla VPK för VPK så länge de fortfarande har partifunktionärer som var med innan muren föll.
Citera
2014-09-14, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glups
R: SD
L: M
K: SD

Jag röstade enbart på SD pga invandringsfrågan. Jag är varken man eller lågutbildad. Media vill få oss att tro att det bara lågutbildade män som röstar på SD... Så är det verkligen inte. Inatt ska SD firas STORT

"media" påpekade senast idag på tv att SD's väljarbas är långt mycket mer än bara lågutbildade unga män.

Ta av dig offerkoftan.
Citera
2014-09-14, 16:11
Medlem
Jag röstade blankt. Är vänstervriden men kan inte se Löfven som statsminister.
Citera
2014-09-14, 16:12
Medlem
Senapstjuvens avatar
Blev SD här med.
Citera
2014-09-14, 16:12
Medlem
Svt's valprogram fick mig att hajja till.
En utlänning som bara bott här i fyra år skulle rösta i år.
Sedan förra valet har ju hundratusentals utlänningar kommit hit...

Dessutom intervjuade de en utlänning som öppet motverkade och "kämpade" mot de etniska svenskarnas rätt till självbestämmande och ett eget land.

Vore det överdrivet att hävda att vi är under ockupation?
Citera
2014-09-14, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
När jag läser ditt inlägg, är jag glad över att man i Sverige har allmänna, fria, hemliga och direkta val. Bara tanken på att du skulle få bestämma att någon endaste röstberättigad inte skulle ha rätt att rösta på grund av att du tycker att andra röstberättigande än du själv är dumma i huvet, är direkt skrämmande. Förmodligen menar du inte allvar med vad du skrivigt, men säker kan man ju aldrig vara.

Och spänning, jo det behövs i riskdagen. Där behövs kaosspänning anser jag. Är rädd att bara medelst riksdagsintern spänning kan riksdagsledamöterna avledas från sin ovana att pilla i vanligt folks privata angelägenheter, till att bara ägna sig åt sin egen privata situation i riskdagen. Kan man hålla riksdagsmännens tankar borta från allt normalt folk som bor i Sverige, kommer alla normalas liv bara att bli bättre. Det värsta som finns är nämligen folk som lägger sig i hur andra lever sina liv. Extra värst är de som lägger sig vad folk tycker och tänker. Och värre än värst, det är utan tvekan svenska riksdagsmän. Den uppfattningen anser jag allra bestämdast, att det finns empiriskt stöd för.

Tyvärr är du helt tappad.

Jag sa aldrig att jag skulle bestämma över något. Jag tycker resonemanget som fördes var skrämmande korkat och motsägelsefullt. Han röstar F! till riksdagen som står för fri invandring men vill inte beblanda sig med invandrarna när de väl kommit hit.

Jaha, så Gudrun med sin tvångsinkvotering lägger sig inte i folks liv? Har du ens läst vad de vill göra, vad de står för? Uppenbarligen inte, ditt spån. Man kan likväl rösta på något parti från disneyland.
Citera
2014-09-14, 16:13
Medlem
Reddits avatar
tvekat länge på hur jag skall rösta. Lokalerna stänger om några timmar.
Denna tråden får mig att rösta rött. Bittra flashbackare och deras sunkiga värderingar är inget jag vill bidra till. Tack för att ni hjälpt mig hitta rätt.
Citera
2014-09-14, 16:14
Medlem
Pathogenesiss avatar
Riksdag: Direktdemokraterna
Citat:
Ursprungligen postat av Reddit
tvekat länge på hur jag skall rösta. Lokalerna stänger om några timmar.
Denna tråden får mig att rösta rött. Bittra flashbackare och deras sunkiga värderingar är inget jag vill bidra till. Tack för att ni hjälpt mig hitta rätt.
För en bitter redditer som dig så borde direktdemokraterna vara det självklara valet med karma och allt det där. Men om du vill vara en del av flocken och låta flashback och en representativ demokratur göra dina val så röstade du väl rätt..
Senast redigerad av Pathogenesis 2014-09-14 kl. 16:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in