Citat:
Ursprungligen postat av
Naranbaatarkhan
När jag läser ditt inlägg, är jag glad över att man i Sverige har allmänna, fria, hemliga och direkta val. Bara tanken på att du skulle få bestämma att någon endaste röstberättigad inte skulle ha rätt att rösta på grund av att du tycker att andra röstberättigande än du själv är dumma i huvet, är direkt skrämmande. Förmodligen menar du inte allvar med vad du skrivigt, men säker kan man ju aldrig vara.
Och spänning, jo det behövs i riskdagen. Där behövs kaosspänning anser jag. Är rädd att bara medelst riksdagsintern spänning kan riksdagsledamöterna avledas från sin ovana att pilla i vanligt folks privata angelägenheter, till att bara ägna sig åt sin egen privata situation i riskdagen. Kan man hålla riksdagsmännens tankar borta från allt normalt folk som bor i Sverige, kommer alla normalas liv bara att bli bättre. Det värsta som finns är nämligen folk som lägger sig i hur andra lever sina liv. Extra värst är de som lägger sig vad folk tycker och tänker. Och värre än värst, det är utan tvekan svenska riksdagsmän. Den uppfattningen anser jag allra bestämdast, att det finns empiriskt stöd för.
Tyvärr är du helt tappad.
Jag sa aldrig att jag skulle bestämma över något. Jag tycker resonemanget som fördes var skrämmande korkat och motsägelsefullt. Han röstar F! till riksdagen som står för fri invandring men vill inte beblanda sig med invandrarna när de väl kommit hit.
Jaha, så Gudrun med sin tvångsinkvotering lägger sig inte i folks liv? Har du ens läst vad de vill göra, vad de står för? Uppenbarligen inte, ditt spån. Man kan likväl rösta på något parti från disneyland.