2014-09-14, 13:36
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Tror faktiskt att Sd tjänat på avslöjandet om Jimmies spelberoende, eftersom det väckte så stor indignation bland andra politiker att gå ut med ett sånt avslöjande om en politikers privatliv. Han har ju fått stöd av så väl Bildt som Wetterstrand och alla som var med i debatten i fredags var noga med att poängtera att de inte ville kommentera Åkessons privatekonomi.

Så jag tror att just det försöket att sabba Åkessons trovärdighet, om det nu var ett planerat försök, har misslyckats rejält.
Även min hustru, som inte har mycket till övers för SD, tycker att det är förskräckligt att media gick ut om Åkessons spelvanor. Så, det är mycket möjligt att SD tjänar någon procent på spelavslöjandet.
2014-09-14, 13:40
Moderator
-Info-s avatar
Jag tror att SD:s valresultat blir 11,64%.

Men jag hoppas att det blir högre.
2014-09-14, 13:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Själv har jag sagt att 9,5 till 13,5% men inte något mer precist än så.
Gissar på 11,15% (Tävlingsbidrag)
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2014-09-14 kl. 14:41.
2014-09-14, 13:51
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Med tanke på att det bor färre än 10 miljoner människor i Sverige och att långt ifrån alla har rösträtt är den precisionen rätt mycket högre än vad som är möjligt i praktiken...

Själv har jag sagt att 9,5 till 13,5% men inte något mer precist än så.
Gissar på 11,15% (Tävlingsbidrag)

Outbildad wt SD-are?
Du kan ha oändlig precision med 3 röstande. 1/3
Iofs har nog programmen som räknar rösterna double precision och det innebär väl Max 16 decimaler om jag inte minns fel.
Senast redigerad av AussieRedMan 2014-09-14 kl. 13:56.
2014-09-14, 13:56
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Tävlingsbidrag: 12.61

PS: SVT varnar nu väljarna från att ge SD en vågmästarposition. Statsvetare uttalar sig och berättar att landet kan bli svårt att regera.

Dom har ju redan varit vågmästare i 4 år och det har inte påverkat landet speciellt mycket.
Nu är dom livrädda för att SD skall bli ännu större.
2014-09-14, 13:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Outbildad wt SD-are?
Du kan ha oändlig precision med 3 röstande. 1/3

Jo det är förstås sant men jag räknade snabbt ut att just det där decimaltalet inte matchar ett bråk som kan bli aktuellt!
2014-09-14, 14:00
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistavagnen
Jag är riktigt orolig att Fi tar sig förbi spärren.
Var och röstade nyss. Framför mig i kön till båsen stod ett lesbiskt par i 19-årsåldern med pojkfrisyrer med Fi-valsedlar i händerna.
2014-09-14, 14:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Var och röstade nyss. Framför mig i kön till båsen stod ett lesbiskt par i 19-årsåldern med pojkfrisyrer med Fi-valsedlar i händerna.

Det är utmärkt, hade de inte röstat på Fi hade de lagt rösten på V vilket är värre eftersom V's röster leder till mandat i riksdagen.
2014-09-14, 14:04
Bannlyst
Citat:

Tror du de gick hem och hade flicksex sedan?
2014-09-14, 14:06
Medlem
Citat:

Tror inte Fi-ttalibanerna kommer in....de får nog runt 2,5-3% som de tagit främst från V och MP
2014-09-14, 14:07
Medlem
Månsans avatar
Inte heller SVT-Rapport nu kl 14 kunde hålla sig från att låta en av de vanliga "statsvetarna" uttala sig om det politiska kaos som väntar om SD blir vågmästare.

Hoppas verkligen att SD-röstarna står pall idag.

.
Senast redigerad av Månsan 2014-09-14 kl. 14:17.
2014-09-14, 14:08
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Det var knappast en högoddsare. Tyvärr såg jag flera mer svenssonlika personer snappa åt sig FI röstsedlar när jag röstade. Inte en käft tog SD, men jag misstänker starkt att många redan hade sådana i bakfickan redo att stoppa i kuvertet bakom skärmen. Det är ett starkt tryck från PK-maffian att inte rösta SD. Denna valrörelse´har i sanning varit en skam för den svenska demokratin. Högen med SD-valsedlar var för övrigt väldigt liten, så antingen hade många plockat dem, eller hade de blivit borttrollade av vänsterligisterna som hängde utanför vallokalen och såg hotfulla ut. Inget SD-folk fanns på plats...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in