2014-09-13, 23:27
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitIess
Du är väl medveten om att pensionärer har fått lägre skatt tack vare alliansen. Något som aldrig hade hänt från vänstersidan.
Arrogansen införde skilda skattesatser mellan pensionärer/sjuka/arbetslösa och de som har arbete.
Ska bli spännande att se vad Löfvén kommer göra åt det; en riktigt bra indikator på exakt hur mycket sosse han är och hur vänster regeringen kommer vara. Allt snack om att det är jättedyrt att rätta till kan de köra upp i stolgången.

En kvalificerad gissning från undertecknad är att det kommer ta en evärdelig tid och att det endast blir en tummetott, dvs en halvmesyr. Hoppas Löfvén bevisar att jag har fel.

Edit:typo
Citera
2014-09-13, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Hur som helst.
Om den rödgröna röran vinner så lär det bli nyval inom ett år.
Fy satan för att försöka skapa något fungerande i den helt vansinniga sammansättningen, dvs den rödgröna röran.
I det nyvalet så kommer SD att sno åt sig 5-10% till och landa runt 20-25%.

Därefter så kanske vi kan påbörja arbetet med att få in någon djäkla rim och reson i riksdagen.

Det här blir ett spännande om inte det mest spännande året i svensk politik överhuvudtaget. 2015 alltså.

Jag tror äntligen att folk kommer att börja fatta att socialkonservativt är det som funkar och håll borta MP och kommunister ifrån allt som har att göra med styrelseskick.
Tyvärr "svetsarn" vinner du så får du ett helvete och kastar in handduken efter 6-12 månader pga interna samarbetsproblem.

innan du lämnar landet, kan du ta med dig din PK också? ha det! =D
Citera
2014-09-13, 23:35
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
En sak skall alla veta och det är: Att vinner Alliansen så tar jag mitt pick o pack o drar. Det tar visserligen minst ett år men sedan slipper jag att betala ett enda öre till en oduglig regering, Jag vet att det är egoistiskt men jag tänker stanna borta i fyra år och får bra mycket lägre skatt men dels så slipper Borg och hans krav på mig att betala skatt och dels slipper jag att betala högre skatt än de som arbetar. Pensionär som jag är. Jag lovar att komma hem när det blir en annan regering och även att betala mellanskillnaden mellan jobbskatten och min pensionärsskatt till de som flyr till krig och fattigdom i världen.
Nu tror jag dock att jag slipper dra från mitt älskade Sverige, tack vare att vi får en ny regering på Måndag.
Du gör som Kamprad alltså, ja förutom att du i princip inte bidrar med ett öre i skattemedel utan vill ha mer i pension och inte nöjer dig med de skattesänkningar du fått utan tyckt det varit bättre om du fått skattehöjningar om alla andra fått skattehöjningar.

Snälla stanna, vi kan inte vara utan dig!
Citera
2014-09-13, 23:47
Medlem
vattenpipskamelens avatar
Så här tror jag att landet kommer förändras.

Är det på någon av punkterna jag har gjort en tankevurpa? Har jag missat något?
Senast redigerad av vattenpipskamelen 2014-09-13 kl. 23:49. Anledning: ändrade stavfel
Citera
2014-09-13, 23:58
Medlem
johanjosefssons avatar
Löfven är ett skämt. Och vem fan ska bli finansminister? Vem ska bli skolminister? Bara sånna saker...

Kommer bli ett jävla skämt med den nya regeringen. Speciellt med tanke på att de hade så mycket sopor i sina led att de var tvungna att plocka en fackpamp utanför riksdagen (Löfven). Så mycket sopor det finns inom S-leden gör att man blir extremt rädd för att de ska få egen majoritet, så att de kan få förstöra Sverige totalt obehindrat.
Citera
2014-09-14, 00:09
Medlem
Elaka tungor har gjort gällande att Magdalena Andersson har mycket stort inflytande på Löfvén. Att det är hon som verkligen kommer att bestämma åtminstone den ekonomiska politiken i en s-ledd regering. Den upprördhet hon själv uppvisat när hon fått såna frågor säger mig att det finns ett korn av sanning bakom, om än överdrivet. Finansministrar har redan i utgångsläget ganska stort inflytande, som Göran Persson en gång sa, och detta kommer förmodligen att förstärkas med denna duo.
Citera
2014-09-14, 00:22
Medlem
Kommer fortsätta vara massa babbar överallt.
Citera
2014-09-14, 00:26
Medlem
Split-eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Hur som helst.
Om den rödgröna röran vinner så lär det bli nyval inom ett år.
Fy satan för att försöka skapa något fungerande i den helt vansinniga sammansättningen, dvs den rödgröna röran.
I det nyvalet så kommer SD att sno åt sig 5-10% till och landa runt 20-25%.

Därefter så kanske vi kan påbörja arbetet med att få in någon djäkla rim och reson i riksdagen.

Det här blir ett spännande om inte det mest spännande året i svensk politik överhuvudtaget. 2015 alltså.

Jag tror äntligen att folk kommer att börja fatta att socialkonservativt är det som funkar och håll borta MP och kommunister ifrån allt som har att göra med styrelseskick.
Tyvärr "svetsarn" vinner du så får du ett helvete och kastar in handduken efter 6-12 månader pga interna samarbetsproblem.

Tror du veekligen på nyval? Är det någon annan som tror det här? Jag misstänker att det är något av det absolut sista jag kommer få se innan jag dör. Håller tummarna för alliansen, känns skönt att det är värt att arbeta
Citera
2014-09-14, 00:31
Medlem
Fizzbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Tveksamt om fler blir arbetslösa,företagarna brukar gilla socialdemokratiska regeringar.
man brukar säga att när det blir sossestyre faller börsen en dag och går upp övriga mandatperioden ,och tvärtom när borgarna styr..

Visst, många får jobb. Men tänk alla ungdomar som kommer bli av med sina jobb när sossarna höjer restaurangmomsen och arbetsgivaravgiften för unga. Det var kanske inte det bästa rent ekonomiskt av alliansen att genomföra, men nu är det genomfört och att höja tillbaka nu är bara idiotiskt. Bättre att låta det vara som det, och satsa på nya åtgärder istället. Skatteintäkterna har ju knappast sjunkit förövrigt.
Citera
2014-09-14, 00:38
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitIess
Du är väl medveten om att pensionärer har fått lägre skatt tack vare alliansen. Något som aldrig hade hänt från vänstersidan.
Av humanistiska skäl kan jag hålla med om att pensionärer borde ha lägre skatt. Av logiska skäl tycker jag att pensionärerna har den inkomst de förtjänar. Under sin storhetstid valde de ett styre som lånade och drog ner landet i skiten men åsikten "någon annan betalar våra rättigheter". Nu får de ta konsekvenserna.
Citera
2014-09-14, 01:02
Medlem
Jag gillar på något sätt Steffo.
Han påminner mig om någon slags gammeldags boxare.
Sådär härligt punchig och hjärndöd.

Dock fattar jag inte hur han kan få runt 30% av rösterna.
Men med tanke på hur galen våran nuvarande statschef har blivit, är jag tacksam.
Även om jag fortfarande är frågande.
Senast redigerad av UltraMind 2014-09-14 kl. 01:24.
Citera
2014-09-14, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Löfven är ett skämt. Och vem fan ska bli finansminister? Vem ska bli skolminister? Bara sånna saker...

Kommer bli ett jävla skämt med den nya regeringen. Speciellt med tanke på att de hade så mycket sopor i sina led att de var tvungna att plocka en fackpamp utanför riksdagen (Löfven). Så mycket sopor det finns inom S-leden gör att man blir extremt rädd för att de ska få egen majoritet, så att de kan få förstöra Sverige totalt obehindrat.

Känns helt klart att sossarna inte har adekvata kandidater till viktiga ministerpostar, t.ex Borg har visat sig vara ett säkert kort för moderaterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in