2014-09-13, 21:35
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Ni som är så ryssvänliga, varför bor ni inte i Ryssland? För att det är bättre här...just det!
Ständigt samma idiotkommentar från den propagandatroende massan.

Du som är så Poroshenko-Ukrainavänlig. Varför bor du inte Kiev? För att det är bättre här...just det!

Enligt din logik kan man inte ta ställning för nåt eller någon i världen utan att flytta dit
2014-09-13, 21:35
Medlem
Tyska pansarvagnar inne i Ukraina:
http://ukraina.ru/news/20140913/1010462229.html
2014-09-13, 21:39
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Euhm jag stödjer varken ukraina, proryssar eller ryssar. Jag är en världsmedborgare som tycker alla ska kramas å inte kriga. Vi har alla vår åsikt om kriget i ukraina och då det för mig verkar vara ett uland där politiker betér sig illa mot sin befolkning men där även proryssar betér sig illa, så känner jag inte att ryssarna gör nån nytta där alls mer än förvärrar. Om proryssarna lägger ner sina vapen, ryssarna drar därifrån så kan Ukraina får vara Ukraina och folket där i få bestämma. Skulle dom närma sig EU och Nato så kan dom inte hålla på å missköta sig. Lokalbefolkningen i de flesta videor verkar ju inte bry sig om de där med proryssar eller att de ska tillhöra ryssland. Dom vill ha fred och kramar.
Men de e ju ingen lätt sak att lösa å de...jag tror inte ryssarnas inblandning är bra dock. Kanske skulle vi ha en gemensam militär inom EU som kunde hjälpt Ukraina nu när dom vill hellre tillhöra EU?

För vem vill tillhöra u-landet ryssland med alla sina kommunistproblem?

Ukraina hade en folkvald president, ett folkvalt parlament etc, det är borta tack vare EU/NATO. Man har gjort allt för att förtrycka minoriteterna, speciellt rysktalande. Varför skulle de som sitter i nazisternas sikten sluta värja sig? Vill du att dom ska dö? Juntan har ju sagt att alla som befattar sig med utbrytarrepublikerna är terrorister. Du har tydligen missat mycket....
2014-09-13, 21:54
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriga
Tyska pansarvagnar inne i Ukraina:
http://ukraina.ru/news/20140913/1010462229.html
Oj då, Ja nu är nog vapenvilan strax slut!
Invånare i västra Ukraina kunde ta bilder av de pansarvagnar som hade korsat den polsk-ukrainska gränsen

Bilder av ovanliga pansarfordon togs den 12 september på ringvägen i staden Lviv. Den 13 September var tank kolonnen redan nära Ternopil. Lokala bloggare, kommenterar vad de såg, det antas det att tyska "Leopard" är på väg mot Novorossija.

Totalt har användare av sociala nätverk räknat 34 stridsvagnar. 15-26 September planeras gemensamma militära övningar "Rapid Trident 2014" med Ukraina och Nato på Ukrainas territorium. I närheten av stadens Sycamores deltar trupper från 15 länder inräknat Ukraina, i manövrer.

Men vägen där förekomsten av tyska pansarfordon noterades, är långt öster om platsen för övningen.

Senast redigerad av DetVarTypisktJu 2014-09-13 kl. 21:57.
2014-09-13, 22:02
Medlem
vad är det som gör att extremisterna har en sådan schmooze-fest i ukraina-frågan? är det hatet till USA och den materiellt framgångsrika västerländska kulturen? eller har ni någonting annat som gör att det är så jävla viktigt att ukraina inte ska få vara fritt?

seriöst, hur jävla dum i huvudet är man som "muslim" (förmodligen troll) - som bor i sverige och förmodligen har muslimska vänner och familj här - om man sitter och gullar med de nassar (de som tycker ukraina är en judisk konspiration) som garantrerat vill kasta ut dig och alla du känner ur sverige? eller om man som nasse sitter och runkar av sovjet-nostalgiker?

nog för att - med en handfull undantag - dumheten och indoktrinationen är påtaglig, men ändå...
2014-09-13, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trodominte
Här är en kort video från urlastningen av lastbilarna i den humanitära konvojen:
https://www.youtube.com/watch?v=IfdE3kd3G_I&list=UU5aeU5hk31cLzq_sAExLVWg

Angående de "ryssvänliga", jag tror att många av dessa även gillar vanliga amerikaner, däremot tror jag inte att de känner någon större kärlek till US Gov. Även om "ryssvänliga" gillar många ryssar, är det inte säkert att de älskar Rysslands regering eller Putin.

Men egentligen är det mer intressant att analysera rysshatarnas psykologi.
Ryssland/Sovjetunionen har fört krig mot länder i Europa i historisk tid, men är detta verkligen ett skäl att hata dagens ryssar/dagens Ryssland?

Vilka krig har Ryssland (som bildades 1991) fört mot länder i Europa? Sovjet hör till historiken och här diskuteras väl nuläget? Håller med att det vore intressant ta reda på rysshatets psykologi dock.
Senast redigerad av memmo47 2014-09-13 kl. 22:11.
2014-09-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskMuslimah
Upprörande också med tanke på det läckta samtalet, med var det Litauens utrikesminister?
Estlands,
http://edition.cnn.com/2014/03/05/world/europe/ukraine-leaked-audio-recording/
2014-09-13, 22:07
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memmo47
Vilka krig har Ryssland (som bildades 1991) fört mot länder i Europa? Sovjet hör till historiken och här diskuteras väl nuläget? Håller med att det vore intressant ta reda på rysshatets psykologi dock.

Inga, hur många har dess allierade varit inblandade i? Hur många har NATO medlemmar och USA med andra allierade varit inblandade i? Ska vi gissa att väst är värst igen?

Hur många NATO länder har varit aktiva innan och under inbördeskriget i Urinia?
Sorgligt att väst tycker sig behöva ljuga och bedra så mycket....
2014-09-13, 22:09
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putlerthesmall
vad är det som gör att extremisterna har en sådan schmooze-fest i ukraina-frågan? är det hatet till USA och den materiellt framgångsrika västerländska kulturen? eller har ni någonting annat som gör att det är så jävla viktigt att ukraina inte ska få vara fritt?
Du tror alltså att nassarna i Kiev står för frihet. Det är ju folket i Donetsk och resten av Novorossija som vill vara fria. Inte är Poroshenko så populär bland Ukrainare som du tror heller.

Visa dina fördomar igen då du sett t.ex. denna intervju med Strelkov.

https://www.youtube.com/watch?v=spsyRowWmbE
https://www.youtube.com/watch?v=6k3mRB6BN30
2014-09-13, 22:09
Medlem
Chrillothekids avatar
Nä jag e ilsk ikväll för alla tjötar om Zlatan å han gör så många mål varje match men när jag väl tittar på skiten så händer ju såklart ingenting. Jag har pms idag så just idag e Ryssland ett U-land

Vad gäller bevis på stora trupper i Ukraina så har jag länkat till tillräckligt. Det är straffbart av förklarliga skäl att ta med sig militär utrustning till ett annat land och kriga om man är med i militären. Det gäller även i Ryssland så självklart är inte alla dessa förband inne i Ukraina och krigar på eget bevåg. Att nån nazzesvensk är där nere och krigar är väl lika beklagligt som att vi har över 70 svenskar som är nere och slåss för IS(ISIS). Som nån skrev får vi la hoppas att dom aldrig kommer hem igen. Men jag tror inte dom fick med sig svenska stridsvagnar ner.

Vad gäller hjälpkonvojen så är det också ett skämt. Filmen ovanför visar hur man lastar av ett 10-20tal pallar med säd(?). Är det vad 200 lastbilar har fört med sig? Nä jag tror dom där lastbilarna bara är bluff för att propagera med och det finns ju många som går på det.
2014-09-13, 22:16
Medlem
Citat:
Vad gäller hjälpkonvojen så är det också ett skämt. Filmen ovanför visar hur man lastar av ett 10-20tal pallar med säd(?). Är det vad 200 lastbilar har fört med sig? Nä jag tror dom där lastbilarna bara är bluff för att propagera med och det finns ju många som går på det.
Hur som helst men folket får mat och det från Ryssland, motsats kan du se:
- No one in Europe wants to die for Ukraine, no one even wants to give money. You are in this battle for yourselves - Dominique Strauss-Kahn said at the economic forum «YES», held these days in Kiev.
Read more at http://www.liveleak.com/view?i=272_1410555357#E6LZeFWs1IXeOvgk.99
https://mobile.twitter.com/ChristopherJM/status/510350442690514944/photo/1
2014-09-13, 22:23
Medlem
Citat:
Vad har du för bevis att man lämnat av hjälp i lastbilarna? Som sagt, var är bilderna på hyllande folkmassor som tar emot mat och kläder?

Klart man inte litar på Ryssar. Dom förnekar ju att dom ens har hjälpt Pro-ryssarna trots all bevisning som finns.

Ni som är så ryssvänliga, varför bor ni inte i Ryssland? För att det är bättre här...just det!

Konspirationsteorier får du ta i konspirationsforumet.
Hjälpsändningarna lär vara de mest mediebevakade i världen vid det här laget.
Var är Ukrainas hjälpsändningar förresten? Eller EU's?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in