2014-09-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Denna konvoj hade en last på 2000 ton, enligt din källa. Desamma gällde konvojen ifrån den 22 augusti. Lite märkligt då att den förra konvojen enbart var halvlastad.
Inga rörliga bilder ifrån den massiva utlastningen, inga klipp som visar jublande folkmassor.
Min fråga är främst: Vad skall konvojen ta med tillbaka ifrån Ukraina?
Förra gången snodde ryssarna med sig avancerad industriell utrustning, vad blir det nu?
De är tillbaka nu, det tog 20-30 min att lasta av varje bil.
2014-09-13, 19:29
Medlem
Många här som borde vakna upp. Sluta att bara titta på SVT och TV4, att endast läsa DN, SVD, Aftonbladet, Expressen med mera. Sluta stödja Skillt och hans slödderpolare. Patetiska lilla Sverige som ratar SD men stödjer SVOBODA. Skenhelig skit. Ryssarna tog ingenting från Ukraina förra gången de återvände från Lugansk med sina lastbilar. Vad finns för bevis på det? Bildts twitter? Ja de är lika trovärdiga som NATOS satellitbilder som är sämre än googles bilder. Vad gör dessa bilder från 2014 mer trovärdiga än de som USA använde för att starta ett olagligt krig 2003? Låt östra Ukraina rösta för självständighet som Skottland ska. Man bombade för för fan loss Kosovo. Nu ska man bomba kvar Donbass området. Hyckleri.
2014-09-13, 19:56
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Vapenstilleståndet är kanske över nu.
Enligt Twitter hörs grad raketer över Donetsk.
2014-09-13, 19:58
Medlem
Chrillothekids avatar
Vad har du för bevis att man lämnat av hjälp i lastbilarna? Som sagt, var är bilderna på hyllande folkmassor som tar emot mat och kläder?

Klart man inte litar på Ryssar. Dom förnekar ju att dom ens har hjälpt Pro-ryssarna trots all bevisning som finns.

Ni som är så ryssvänliga, varför bor ni inte i Ryssland? För att det är bättre här...just det!
2014-09-13, 20:31
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Intervju med Strelkov, kommendör för Novorossijas milis. Den näst populäraste personen i Ryssland efter Putin.

Han talar om ukrainska truppers sammansättning. Reguljära armen har massor av etniska ryssar, men moralen är låg. Han talar om de högerextrema specialtruppernas bestraffnings operationer — både mot civilbefolkningen i området och ukrainska Kiev-trupper som inte vill slåss.

https://www.youtube.com/watch?v=spsyRowWmbE
https://www.youtube.com/watch?v=6k3mRB6BN30
2014-09-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Vad har du för bevis att man lämnat av hjälp i lastbilarna? Som sagt, var är bilderna på hyllande folkmassor som tar emot mat och kläder?
http://www.vesti.ru/doc.html?id=1967297&tid=105474#/video/http%3A%2F%2Fplayer.rutv.ru%2Fiframe%2Fvideo%2Fid% 2F871243%2Fstart_zoom%2Ftrue%2FshowZoomBtn%2Ffalse %2Fsid%2Fvesti%2FisPlay%2Ftrue%2F
Det ska delas ut på måndag, begränsad mängd av varje vara, beräknad för 10 dagars behov.
2014-09-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Vapenstilleståndet är kanske över nu.
Enligt Twitter hörs grad raketer över Donetsk.
Det är säkert de som sitter omringade på flygplatsen, de försökte några gånger under veckan.
2014-09-13, 21:02
Medlem
Citat:
Euhm jag stödjer varken ukraina, proryssar eller ryssar. Jag är en världsmedborgare som tycker alla ska kramas å inte kriga. Vi har alla vår åsikt om kriget i ukraina och då det för mig verkar vara ett uland där politiker betér sig illa mot sin befolkning men där även proryssar betér sig illa, så känner jag inte att ryssarna gör nån nytta där alls mer än förvärrar. Om proryssarna lägger ner sina vapen, ryssarna drar därifrån så kan Ukraina får vara Ukraina och folket där i få bestämma. Skulle dom närma sig EU och Nato så kan dom inte hålla på å missköta sig. Lokalbefolkningen i de flesta videor verkar ju inte bry sig om de där med proryssar eller att de ska tillhöra ryssland. Dom vill ha fred och kramar.
Men de e ju ingen lätt sak att lösa å de...jag tror inte ryssarnas inblandning är bra dock. Kanske skulle vi ha en gemensam militär inom EU som kunde hjälpt Ukraina nu när dom vill hellre tillhöra EU?

För vem vill tillhöra u-landet ryssland med alla sina kommunistproblem?

Så opartisk som du påstår dig vara är du trots allt inte. Det finns ingen bevisning på rysk inblandning i konflikten i östra Ukraina, det har tom US officials medgett så jag förstår inte riktigt vad du menar med att "ryssarna drar därifrån". Vilka ryssar? De frivilliga som slåss på milisens sida? Men då måste du medge även svensk inblandning i Ukraina-konflikten isf. Vad sägs om att svenskarna drar därifrån? '

Du tycker att folket ska bestämma men varför vägrar du Donbass folk rätten att bestämma sitt eget öde?

"För vem vill tillhöra u-landet ryssland med alla sina kommunistproblem?"

Läs på.
Senast redigerad av memmo47 2014-09-13 kl. 21:09.
2014-09-13, 21:15
Medlem
Citat:

Klart man inte litar på Ryssar. Dom förnekar ju att dom ens har hjälpt Pro-ryssarna trots all bevisning som finns.

Ni som är så ryssvänliga, varför bor ni inte i Ryssland? För att det är bättre här...just det!

Vilken bevisning? Källa, tack.
Senast redigerad av memmo47 2014-09-13 kl. 21:18.
2014-09-13, 21:18
Medlem
Det känns bra:
Spokeswoman of the Russell Tribunal (Italian): "We condemn as war criminals the president of the Ukrainian Republic Petro Poroschenko, the president of the United States Barack Obama, the president of the European Commission Manuel Barrosso and the NATO Secretary General Andreas Rasmussen for their direct responsibilities in the war crimes against the population from Donbass."
2014-09-13, 21:31
Medlem
trodomintes avatar
Citat:

Här är en kort video från urlastningen av lastbilarna i den humanitära konvojen:
https://www.youtube.com/watch?v=IfdE3kd3G_I&list=UU5aeU5hk31cLzq_sAExLVWg

Angående de "ryssvänliga", jag tror att många av dessa även gillar vanliga amerikaner, däremot tror jag inte att de känner någon större kärlek till US Gov. Även om "ryssvänliga" gillar många ryssar, är det inte säkert att de älskar Rysslands regering eller Putin.

Men egentligen är det mer intressant att analysera rysshatarnas psykologi.
Ryssland/Sovjetunionen har fört krig mot länder i Europa i historisk tid, men är detta verkligen ett skäl att hata dagens ryssar/dagens Ryssland?
2014-09-13, 21:33
Medlem
SvenskMuslimahs avatar
Citat:
http://ukraineatwar.blogspot.nl/2014/09/russian-moves-huge-convoy-of-armor-into.html

Ryssar lämnar Ukraina:

http://ukraineatwar.blogspot.nl/2014/09/another-27-russian-armor-on-way-back.html

Blogg.... Fint "bevis". Kanske ska du söka jobb i underättelsetjänsten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in