Citat:
Ursprungligen postat av
Chrillothekid
Euhm jag stödjer varken ukraina, proryssar eller ryssar. Jag är en världsmedborgare som tycker alla ska kramas å inte kriga. Vi har alla vår åsikt om kriget i ukraina och då det för mig verkar vara ett uland där politiker betér sig illa mot sin befolkning men där även proryssar betér sig illa, så känner jag inte att ryssarna gör nån nytta där alls mer än förvärrar. Om proryssarna lägger ner sina vapen, ryssarna drar därifrån så kan Ukraina får vara Ukraina och folket där i få bestämma. Skulle dom närma sig EU och Nato så kan dom inte hålla på å missköta sig. Lokalbefolkningen i de flesta videor verkar ju inte bry sig om de där med proryssar eller att de ska tillhöra ryssland. Dom vill ha fred och kramar.
Men de e ju ingen lätt sak att lösa å de...jag tror inte ryssarnas inblandning är bra dock. Kanske skulle vi ha en gemensam militär inom EU som kunde hjälpt Ukraina nu när dom vill hellre tillhöra EU?
För vem vill tillhöra u-landet ryssland med alla sina kommunistproblem?
Så opartisk som du påstår dig vara är du trots allt inte. Det finns ingen bevisning på rysk inblandning i konflikten i östra Ukraina, det har tom
US officials medgett så jag förstår inte riktigt vad du menar med att
"ryssarna drar därifrån". Vilka ryssar? De frivilliga som slåss på milisens sida? Men då måste du medge även svensk inblandning i Ukraina-konflikten isf. Vad sägs om att
svenskarna drar därifrån? '
Du tycker att f
olket ska bestämma men varför vägrar du Donbass folk rätten att bestämma sitt eget öde?
"För vem vill tillhöra u-landet ryssland med alla sina kommunistproblem?"
Läs på.