Citat:
Elegant koordinerat av statsägda SR och den privatägda gammelmedia.
MSM har ju haft "ett scoop om dagen" om SD och idag uteblev deras gängse scoop för att de redan visste att SR skulle köra detta.
Diaboliskt men elegant.
Naturligtvis kan man tycka det är dumt av Åkesson att som partiledare för landets mest förföljda parti omsätta såna här summor på nätspel.
Inget olagligt men dumt. Trodde han att ingen skulle få reda på det till slut?
Personligen struntar jag i detta. Men händelsen är av sådan karaktär att jag tror att Åkesson på sikt kan komma att avgå som partiledare.
Den ofelbara, slätkammade svärmorsdrömmen är en spelgalning.
Ja, jag vet att det i vissa kretsar inte anses som något ögonbrynshöjande att omsätta en halv miljon på nätspel men den vanliga Svensson ser det kanske inte så. Den vanliga Svensson lämnar in tips för en hundring i veckan och kan inte relatera till en halv miljon på samma vis.
För Åkessons och SDs skull vore det bäst om det visade sig att det är Louise som suttit och spelat.
MSM har ju haft "ett scoop om dagen" om SD och idag uteblev deras gängse scoop för att de redan visste att SR skulle köra detta.
Diaboliskt men elegant.
Naturligtvis kan man tycka det är dumt av Åkesson att som partiledare för landets mest förföljda parti omsätta såna här summor på nätspel.
Inget olagligt men dumt. Trodde han att ingen skulle få reda på det till slut?
Personligen struntar jag i detta. Men händelsen är av sådan karaktär att jag tror att Åkesson på sikt kan komma att avgå som partiledare.
Den ofelbara, slätkammade svärmorsdrömmen är en spelgalning.
Ja, jag vet att det i vissa kretsar inte anses som något ögonbrynshöjande att omsätta en halv miljon på nätspel men den vanliga Svensson ser det kanske inte så. Den vanliga Svensson lämnar in tips för en hundring i veckan och kan inte relatera till en halv miljon på samma vis.
För Åkessons och SDs skull vore det bäst om det visade sig att det är Louise som suttit och spelat.
Även om han vore en 'spelgalning', vilken åsikt jag inte delar, så kan den uppenbart kriminella läcka som möjliggjort publiceringen, inte duga som ett skäl att kräva hans avgång. Om han köpt aktier för motsvarande belopp, och kurserna störtdykt, innebärande en rejäl förlust, hade någon reagerat då? Knappast, men att 'spela' tycks uppenbarligen vara en klandervärd åtgärd i mellanmjölklandet Sverige. Var anser du att gränsen går? Är det ok att spela för 500, 1000, 10000 osv, var går din moralgräns?
Sen tycker jag att JÅ varit mer än lovligt naiv. Eftersom han 'urskuldar' sig med att fästmön vunnit en ansenlig summa, och att spelandet fått en bas via denna vinst, borde han givetvis ha spelat via fästmöns kort. Undrar hur han skulle regga sig här på Flaschback, vid risk att Researchgruppen skulle spåra honom? Som jimmie.akesson@naiv-gosse.se ? Man måste han en 'konspirationsådra', en räv bakom varje öra, och se till att man bevakar och bevarar sin privatitet, alldeles särskilt om man som offentlig figur samtidigt är ute och rör sig i nätmiljöer -om än i "privat" skepnad - som är rena mumman för moral- och etikbefriade slaskjournalister m fl.
Bra att tunga offentliga namn som Carl Bildt, Maria Wetterstrand m fl reagerat starkt mot SR:s djupvattensintrång. Kan man hoppas att Pk-polisen tar en anmälan på allvar, eller avskriver snabbt via 'utredningsuppslag saknas'?
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2014-09-13 kl. 13:04.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2014-09-13 kl. 13:04.