2014-09-12, 20:11
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Kanske inte så konstigt, Alsenfelt och Hersley räddade er förra året, den förstnämnda är kvar men det kommer inte att räcka. Tyvärr, eftersom Leksand hör hemma i eliten men årets lag är för svagt, kanske kan man kvala sig kvar.?

Att Hersley slog rekordet var ju för att man byggde PP:t på en spelare. Om han varit kvar hade han nog inte lyckats göra samma sak i år igen. Mot lite bättre motstånd så hänger han inte heller med bakåt, vilket märktes i landslaget. Nä, jag tror inte att Hersleys bortfall gör någon större skillnad faktiskt.
Citera
2014-09-12, 22:32
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Att Hersley slog rekordet var ju för att man byggde PP:t på en spelare. Om han varit kvar hade han nog inte lyckats göra samma sak i år igen. Mot lite bättre motstånd så hänger han inte heller med bakåt, vilket märktes i landslaget. Nä, jag tror inte att Hersleys bortfall gör någon större skillnad faktiskt.
Vilken värld lever du i? Nej bakåt och mot Ryssland kommer nog inte avsaknaden av Hersley att märkas men vem ska göra målen (i SHL)?
Förstår om ni vill vara positiva men tappet är tungt för LIF.
Citera
2014-09-12, 23:26
Medlem
Undrar om det ens kommer 4500 till ladan imorgon. Så lite som folk snackar om den känns hockeyn nästan död i schtan.
Kämpa schellefte, raset är här!
Citera
2014-09-12, 23:26
Medlem
Biancocelestes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Vilken värld lever du i? Nej bakåt och mot Ryssland kommer nog inte avsaknaden av Hersley att märkas men vem ska göra målen (i SHL)?
Förstår om ni vill vara positiva men tappet är tungt för LIF.

Det han, mycket riktigt, påpekar är att Hersley knappast skulle gjort i närheten av 25 mål i år. Det var honom man satte upp i alla möjliga (och omöjliga) lägen. Han kom in i ett sanslöst stim som sloknade en aning mot slutet.

Från uppehållet kring jul och fram till sista play in-matchen gjorde han sju mål. Detta på 22 matcher. Ett mycket bra facit för en back, men likväl en stor skillnad.

Han har definitivt en riktigt bra bössa, men han skulle ALDRIG få samma möjligheter i år igen som han bjöds på under hösten.

Hersley var fantastisk ifjol och gjorde något som få andra kommer klara av inom den närmsta tiden - han själv inräknad. Han är dock en underbar kille som verkligen tagit den långa vägen, så jag önskar honom all, all lycka och framgång!
Citera
2014-09-13, 07:16
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Undrar om det ens kommer 4500 till ladan imorgon. Så lite som folk snackar om den känns hockeyn nästan död i schtan.

Visst ni har tappat en jävla massa show men vad fan? Bör inte er obygd gå man ur huse? Dubbla sm-guld och finalspel fyra år i rad..
Citera
2014-09-13, 07:37
Medlem
Embas avatar
Hemmapremiär mot Cluben, räkna med en härlig inramning. Ska vi även ta poäng så måste ALLT bli bättre. Fördjävla pissigt att se ens lag gå på halvfart i en seriepremiär!
Senast redigerad av Emba 2014-09-13 kl. 07:41.
Citera
2014-09-13, 09:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Antagligen under 1500. Vad säger detta om dig att du bara sitter och skriver så som du gör om ditt lag? Vad säger det om staden Skellefteå om det kommer så lite folk?

I Jönköping hade det i alla fall varit omöjligt att nått sånt skett.
Citera
2014-09-13, 10:12
Medlem
Damacys avatar
Jag vet att både ni och jag räknat dagarna sedan Midsommar, men nu är det äntligen dags! Sveriges enda relevanta hockeylag premiärar ikväll inför ett fullsatt Hovet!

Tänkte väl dela med mig lite om mina tankar kring årets DIF. Efter den korta (tack gud) sejouren i Hockeyallsvenskan är det äntligen dags att få spela i serien vi hör hemma i igen. Det känns lite konstigt som djurgårdare att säga att man är nykomling i SHL, men jag tycker att man blir påmind om det faktumet om man kikar i truppen, för nog ser det ganska tunnt ut. Lagbygget är dock ganska intressant, många unga riktigt duktiga killar i laget kryddat med lite äldre, tyngre pjäser.

Men såhär på förhand så har jag svårt att placera DIF annat än på de två sista platserna i tabellen, även om det är tufft för djurgårdshjärtat att göra det. Även om vi har mycket talang i laget så känns det som att det är för mycket som måste klaffa samtidigt för att det ska bli något vettigt av det här. Det finns frågetecken kring den fysiska statusen hos Samuelsson och Lauritzen, något som även visat sig på försäsongen då båda varit borta en del. Unga spelare som Nicklas Heinerö, Robin Norell och Linus Arnesson som visade på en fantastisk utveckling i fjol måste fortsätta ta stora kliv in i SHL. Men håll ett öga på dessa herrar, de kan bli något riktigt bra av dom i framtiden, särskilt Arnesson. Framåt så måste Mattias Guter och Robin Alvarez visa att de hör hemma på den här nivån.

På målvaktssidan känns det dock riktigt tryggt, Tellqvist har visat på försäsongen att han fortfarande håller riktigt hög klass och Armalis är en bra backup, så där är jag inte särskilt orolig bara Tellan får vara hel.

Så på det stora hela så känns det som att vi har en väldigt lång och tuff säsong framför oss. Men man får finna hopp i vad som står på pappret inte alltid kommer spegla verkligheten, det finns ju många lag de senaste åren som åtminstone jag tyckt har haft väldigt svaga trupper men som lyckats ta sig till oanade höjder. Tänker de senaste åren på lag som Leksand och aik. Dessutom så tror jag att vi har helt rätt man i båset för jobbet, Särkijärvi är riktigt duktig när det gäller att bygga ett bra kollektiv och han har ju jobbat med många av de unga killarna sedan hans tid som J20-tränare, detta samtidigt som han är otroligt erfaren. Även om man kan förvänta sig att vi spelar ganska tråkig gnethockey med Säcken vid rodret så tycker jag ändå att vi har visat på ett väldigt frejdigt och finurligt anfallspel i CHL och i träningsmatcherna, detta trots att många bra pjäser varit borta. Det ska bli intressant att se hur vi kan stå upp mot en guldkandidat ikväll.

Efter vår lilla visit i HA så måste jag erkänna att jag haft allt för dålig koll på SHL, så det är svårt att komma med ett kvalificerat tips. Men magkänslan säger att det blir huggsexa i botten mellan oss, Leksand, Örebro och Modo. Brynäs trupp imponerar inte heller, de kan nog få det tufft, men allt annat än kval neråt ser jag som en bonus.

Väl mött!
Citera
2014-09-13, 10:23
Medlem
m4tt145s avatar
"– Jesper Ollas, Lukas Kihlström och Greg Scott kommer inte att spela. Vi väntar tills efter värmningen imorgon innan vi tar ut laget."

Vilka mer är borta för Brynäs idag? Djoos är väl inte hemma än?

Missar tyvärr dagens match men vore gott med vinst.
Citera
2014-09-13, 10:54
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
"– Jesper Ollas, Lukas Kihlström och Greg Scott kommer inte att spela. Vi väntar tills efter värmningen imorgon innan vi tar ut laget."

Vilka mer är borta för Brynäs idag? Djoos är väl inte hemma än?

Missar tyvärr dagens match men vore gott med vinst.
Korrekt. Djoos är också borta.
Citera
2014-09-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Visst ni har tappat en jävla massa show men vad fan? Bör inte er obygd gå man ur huse? Dubbla sm-guld och finalspel fyra år i rad..
Det är ju just det, folk är mätta och bortskämda på framgång. Lägg till att vi tappat halva laget inklusive alla publikfavoriter, tagit in en hatspelare samt hjälpt löven så får du kanske 1k mindre än vanligt. Nästan positivt om det går dåligt i år - då kanske vi inte blir lika bortskämda åren efter. Värt att komma ihåg att vi hade bättre publiksnitt när vi kom sexa i serien än när vi kom etta...
Citera
2014-09-13, 11:24
Medlem
tcfmogs avatar
Borde bli en ganska klar seger mot Modo tycker jag, 5-1 kanske. Tror det blir en publiksiffra över 5000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in