2014-09-13, 00:43
Medlem
Han har omsatt 500k. Inte spelat bort 500k. Vilka jävla blockmongon ni är. Gå och lägg er snorvalpar!
Citera
2014-09-13, 00:44
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ryktet går ut på att det inte alls skulle vara hans privata pengar som det spelats för utan att det istället skulle handla om fuffens ā la Sahlin. Önsketänkande av vissa, men visst, inget kan väl uteslutas. Däremot finns det ju vissa saker som talar emot det hela. Dels att JÅ understryker att han inte gjort något brottsligt, att det är hans pengar, osv. samt att SR pratar om källskydd. Skulle det handla om offentliga uppgifter så skulle knappast källskydd vara av intresse.

Fast hänvisningen till källskydd kan ju röra de spelbolag som SR verkar ha fått info ifrån (kanske korskört insättningar mot utgiftsposter).
Citera
2014-09-13, 00:46
Medlem
Citat:
Ryktet går ut på att det inte alls skulle vara hans privata pengar som det spelats för utan att det istället skulle handla om fuffens ā la Sahlin. Önsketänkande av vissa, men visst, inget kan väl uteslutas. Däremot finns det ju vissa saker som talar emot det hela. Dels att JÅ understryker att han inte gjort något brottsligt, att det är hans pengar, osv. samt att SR pratar om källskydd. Skulle det handla om offentliga uppgifter så skulle knappast källskydd vara av intresse.

Det känns som att journalisterna då och då håller koll på hur JÅ hanterar sitt riksdagskort. Det skulle jag göra om jag var journalist.

Jag tror personligen inte heller att JÅ spelat för Riksdagens pengar, men en teori skulle ju kunna vara att han slarvat någon gång och tagit en (o)kalkyleras risk vid något enskilt och enstaka litet tillfälle, och använt kortet.

Missbrukare gör för eller senare så..
Senast redigerad av Macke85 2014-09-13 kl. 00:49.
Citera
Medlem
Borde väl gå att kontrollera vem som tagit ut en lista över hans kontohändelser på hans bank.

På Swedbank kostar det pengar om man vill se mer än tre månader, det skall beställas, inget man ser direkt tydligen. (kanske nån bankanställd kon verifiera).

Isåfall lär det synas att någon har printat en sådan lista från nåt arkiverat data.

Den personen borde gå att spåra, jag förutsätter att sådana system har spårbarhet för varje transaktion, samt ordentlig autentisering för varje användare samt ett ordentligt behörighetssystem varje händelse på kontot tror jag nog bankerna har järnkoll på.

Men man kanske inte kan begära en sådan undersökning utan en polisanmälan (mot banken, eller mot en okänd person så startas det en utredning?) för olaga dataintrång eller något. Hur ska de annars ha fått ut dessa uppgifter?

jag måste hålla med kommentarena från SD själva, ruttet att ge sig på kontohändelser och sedan att publicera dessa och hänvisa till att han är en offentlig person, var ska gränsen gå egentligen?
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Det har säkert konstaterats flertalet gånger i tråden, men jag tror det går fortare att fråga än att läsa igenom 100+ sidor:

Hur fan har de fått reda på det här???

Fortfarande lite oklart. Gissningsvis har någon på spelbolaget i fråga läckt, men det finns även vissa saker som gör att man kan ana att även JÅ:s bank har varit inblandad. SR nämner t.ex. kontouppgifter i någon artikel och det är väl knappast så att JÅ själv har gett dem ett saldoutdrag.
Citera
2014-09-13, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Det har säkert konstaterats flertalet gånger i tråden, men jag tror det går fortare att fråga än att läsa igenom 100+ sidor:

Hur fan har de fått reda på det här???

Det vet vi inte än med säkerhet. Förhoppningsvis kommer det att komma fram för det är naturligtvis intressant.
Citera
Medlem
frdks avatar
ser fram emot morgondagens löp: "Jimmie kan vara en yakuza". Har betalat en ansenlig summa för en stor tatuering.
- Betalade för en skiss till min sambo, ursäktar sig åkesson.
Men vi kan från kontokortsuppgifter se att köpet är i storleksordning av en fullgjord tatuering som kan täcka hela kroppen förutom händer, fötter och huvud.
Bör vi vara oroliga? En expertgrupp ger starka indikationer för detta.
Statsvetaren Hönö tror detta kan skada partiet.
Citera
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Det är bara rykten ännu. Men om man vill ha maximal effekt så delar man upp publiceringen på flera dagar. Det skulle också förklara varför nyheten publicerades 16.45, 15 minuter efter att riksdagens förvaltningskontor tagit helg. Men det är alltså obekräftat och jag kan lika gärna vara helt ute och cykla.

Det är ju ett intressant rykte.

Och som vanligt så är det väl så att det är på just FB som sådana här rykten startas.
Fast jag trodde ju inte direkt att det skulle vara just DU som startade sådant här.

Kan du kanske länka till någonstans där dessa rykten florerar? Jag har bara läst det
här i tråden och från dig. Så för mig är du källan.
Citera
2014-09-13, 00:48
Medlem
loxas avatar
Sjukt att folk påstår att detta inte skulle vara relevant eller en icke-nyhet.
En spelmissbrukare ska så klart inte besitta en sådan makt som han har.
Citera
2014-09-13, 00:49
Medlem
senapslamms avatar
500 K låter som en enorm summa för "Hasse i Hallunda" som spelar på Betson när mörkret faller över betongen, men på Nybrogatan Östermalm är det ingen större deal. Känner inte svensken till de skillnader som finns i dag ?

Ett axplock från Nybrogatan, Östermalm.

- vintersemester för familjen seychellerna , Pris: 280.000
- varannan bil kostar mer än 1 miljon.
- genomsnittligt aktieportfölj (betyder besparingar) 10 miljoner och upp.
Citera
2014-09-13, 00:49
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Det känns som att journalisterna då och då håller koll på hur JÅ hanterar sitt riksdagskort. Det skulle jag go!ra om jag var journalist.

Jag tror personligen inte heller att JÅ spelat för Riksdagens pengar, men en teori skulle ju kunna vara att han slarvat någon gång och tagit en (o)kalkyleras risk vid något enskilt enstaka tillfälle och använt kortet. Missbrukare gör för eller senare så..

Jo jo, men de uppgifterna är i sådana fall rimligtvis officiella och man har därför ingen anledning att ens tala om någon "källa". Hade det varit Expressen som släppt denna nyhet så skulle de säkert kunna tramsa om källor bara för att kunna vänta med det "riktiga avslöjandet" till morgondagen, men när det gäller SR så känns det lite väl magstarkt.
Citera
2014-09-13, 00:52
Medlem
Citat:
Jo jo, men de uppgifterna är i sådana fall rimligtvis officiella och man har därför ingen anledning att ens tala om någon "källa". Hade det varit Expressen som släppt denna nyhet så skulle de säkert kunna tramsa om källor bara för att kunna vänta med det "riktiga avslöjandet" till morgondagen, men när det gäller SR så känns det lite väl magstarkt.

Jo jag vet, tycker också att det vore märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in