2014-09-12, 19:47
Medlem
anteri17s avatar
Låt er hållas. Sista ordet får SD ändå. På söndag kommer MSM, sjuklövern, våldsvänstern och resten av landets begåvningsreserv skita i brallan. Det kommer bli tårar, frustration och panikskrik. Inte ens Sveriges svartaste svartmålning kunde sänka SD.

Efter söndagens valresultat är det läge för SD att lägga i femmans växel. Svinga vilt. Mot sjuklövern, mot Frigolit, Reinfelt, svetsaren - och mot media. Bojkotta all gammelmedia. Det ska vara fyra år av revansch.
2014-09-12, 19:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Det handlar om negativt kampanjande, fast inte från politiska motståndare utan istället media. Det måste vara unikt.
Inte bara media, utan Public Service. Objektivitet i allmänhetens tjänst.
2014-09-12, 19:54
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Sista Ipsos innan valet släpptes nyss:

S: 28,6% ( -1,1 )
V: 7,4% ( -0,7 )
MP: 10,3% ( + 0,9 )

M: 21,7 ( 0 )
KD: 5,7% ( + 1,2 )
C: 5,7% ( + 1,3 )
FP: 6,4% ( - 0,1 )

SD: 9,4% ( - 0,3 )
F!: 3,6% ( - 0,4 )

Kan aldrig tänka mig att MP är större än SD.

9,4% i Ipsos är ju rätt bra! Mp är som allra mest överskattat i just Ipsos mätningar, så även alliansen. 9,4% i Ipsos är säkert runt 12% i valresultat i verkligheten!!
2014-09-12, 19:59
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inte bara media, utan Public Service. Objektivitet i allmänhetens tjänst.

Det är nästintill obegripligt, och det jävligaste är, som jag skrivit tidigare, att den här sortens karaktärsmord kan fungera väldigt bra när det görs tätt inpå ett val.

Jag tror att man är väl medvetna om att det är pressetiskt tveksamt, men de anser sig göra det för en god sak. Men det är skönt att se att även etablissemangstwittare har kritiserat förloppet.

Efter valet måste alla goda krafter samlas för motattacker. Kanske en stenhård kampanj från Avpixlat, Fria Tider och Exponerat för avanmälan av TV-avgiften. Gärna med tekniska lösningar för hur det kan hanteras lagligt.
2014-09-12, 20:00
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Saknar Fula Gubben, han brukar alltid ingjuta förnuft i forumet när medias värsta dumheter uppdagas.

I alla fall fortsätter jag att omsätta min ilska i handling. Ringde precis och pratade min mamma och lyckades övertala henne att rösta på SD. Bara för några dagar sedan sa hon att hon skulle rösta på Centerpartiet.

Har ni två eller tre personer som ni kan ringa och prata med? Ge allt för Sverige nu!

Kul. Då ringde vi våra mödrar samtidigt och av samma skäl.
2014-09-12, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Media gräver sin egna grav just nu- många på SDs Motståndarsida börjar nog inse vad som håller på att ske, med medias fullkomligt vidriga och maktfullkomliga sätt att bedriva hatkampanjer med hackade privata konton osv...-vad och vem står på tur- som R.Herrey skrev....

Många börjar nog att inse att demokratin och även din personliga integritet är hotad!!

Detta gynnar bara en sida i slutändan....
Medias blinda raseri mot SD och längtan efter att bli hjältarna som krossade dem har gjort att de helt tappat omdömet vad gäller etik och integritet. De hänger ut småtjejer för 3 år gamla grejer men döljer identiteten för politiker i andra partier, de samarbetar med brottsbelastade vänsteraktivister, de ställer psykdiagnoser i radio... när dammet lagt sig efter valet borde de ägna sig åt självrannsakan. Man kan inte göra Sverige till bananrepublik för att sänka ett parti.
2014-09-12, 20:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Man kan inte göra Sverige till bananrepublik för att sänka ett parti.
Det tåget har nog redan gått.
2014-09-12, 20:04
Medlem
Svinriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinrik
Jag skänker en månadslön till SD om de slår M.
Någon mer som är på?

Inte omöjligt att SR:s avslöjande tvingar mig att fullfölja detta.
Åkesson såg förbannad ut i Rapport.
Ser bra ut
2014-09-12, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Det är nästintill obegripligt, och det jävligaste är, som jag skrivit tidigare, att den här sortens karaktärsmord kan fungera väldigt bra när det görs tätt inpå ett val.

Jag tror att man är väl medvetna om att det är pressetiskt tveksamt, men de anser sig göra det för en god sak. Men det är skönt att se att även etablissemangstwittare har kritiserat förloppet.
Det kan tyda på att deras kompasser säger att det kan gynna Åkesson, och de borde veta.
2014-09-12, 20:19
Medlem
mina3grabbars avatar
Heja Jimmie!

Han går hårt ut i debatten på Tv1!
2014-09-12, 20:31
Medlem
Månsans avatar
Rapport från lokala sunkbaren:
Cirka 15-18 pers. Cirka hälften invandrare av olika slag. Många topp tunnor rasande (gammalt uttryck) över eftermiddagens attack mot Åkesson. Folket vid spelautomaterna menade att en halv mille var väl inget att bråka om. En medelålders tant, alltid med ett glas vitt, sannolikt moderat, ansåg att trakasserierna gått över gränsen. Chilenaren, juggen och tysken deklarerade att det blir SD oavsett -- gillar inte tiggare. Nigerianen frågade mig om nyheten gällde "rasistpartiet". Nej, bara propaganda replikerade flera.

Slutsats: ingen stor skandal hos i väljarkåren.
.
2014-09-12, 20:57
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Hur vet du att det är Bertil.com som det handlar om?
Kommer från sjunneson på samtiden

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in