2014-09-12, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Jag förstår inte riktigt summan 500.000.

Är det från bankkortsuppgifter borde det väl vara antalet kronor han satt in/förlorat?

Men på vissa ställen framgår det som om det är omsättningen? Vilket ju isåfall är fullständigt ointressant..

Vad säger siffran?

Det är omsättningen. I snitt omsätter man pengarna 15 ggr. så 500.000/15 = 33.000 under ett halvårs tid, för en mångmiljonär.

Nu hade Jimmie även en större vinst, så han kanske till och med har vunnit pengar på kuppen.
Citera
2014-09-12, 19:05
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Nej. Då har du spelat för 1000

I så fall har heller inte Åkesson spelat för 500k eftersom det var pengar från en gammal vinst som han gamblat med.
Citera
2014-09-12, 19:05
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Hur många av väljarna som röstar på J.Åkesson har spelat för en halv miljon på ett halvår?
En del får det låta som det är oerhört vanligt.
Det är anmärkningsvärt och ansvarslöst av en person som aspirerar på ett förtroendeuppdrag. Att det skall vara så svårt att fatta. Ni försvarar det med näbbar och klor men i allmänhetens ögon är det ingen skitsak. Framförallt inte för den som inte tjänar den summan om året och det är inte särskilt många av SD väljarna. Han har skitit i det blå skåpet.

Summan är i sammanhanget skitsamma.
Du får ju se till förmögenhet och inkomst.
Finns många som tjänar under 30k som spelar bort 10k i månaden.
Sådant verkar du inte kunna tänka ut eller förstå.
Citera
2014-09-12, 19:06
Medlem
RemeronDreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Nej. Då har du spelat för 1000

Men står hos spelbolaget registrerad som att du satsat 11000SEK. Det är ju just detta som är pudelns kärna i detta fall.
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickla
"- visar att han bara i år satsat över en halv miljon kronor på spelsajter"

Från ekot.

En sådan rubrik är vinklad. Det lilla ordet bara, vill förstärka att han spelat. Inte neutralt för fem öre.
Citera
Medlem
T.H.F.C.s avatar
PK-paniken inför valet är total...
Senast redigerad av T.H.F.C. 2014-09-12 kl. 19:15.
Citera
2014-09-12, 19:07
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Skandal!

Spela bort sina egna pengar - nästan värre än att vara rasist..
Citera
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
I så fall har heller inte Åkesson spelat för 500k eftersom det var pengar från en gammal vinst som han gamblat med.

Förstår vad du menar. Men det är ju inte otänkbart att Jimmie har 500k liggandes, han tjänar ju pengar som en rockstjärna. Och spelar upp 50k då och då.. hur som helst skiter jag i vilket. Alla gör vad de vill med sina egna pengar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Varför oroar det dig? Du hatar ju JÅ och SD? Du borde väl vara glad?

Jag hatar inte Åkesson, jag önskar honom ett gott liv precis som alla andra. Spelberoende är inget att skratta åt (om, jag säger om, det stämmer vill säga).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Conny
Som sagt , det handlar om att välja den politiker som gör av med minst av folkets pengar och frihet.

Vad dom gör med sina egna pengar är inte viktigt.

"Den politiker"? Du röstar väl först och främst på ett parti och dess partiprogram som i detta fall tilltalar dig?
Hade Annie Lööf kommit ut som spelmissbrukare hade inte alla centerpartister per automatik ratat partiet. Däremot hade man omgående uteslutit Lööf. Naturligtvis.
Det är fullständigt omdömeslöst, korkat, idiotiskt och verklighetsbefriat att inte inse problematiken med att stödja en partiledare i en betydande maktposition med spelmissbruk.

Du diskuterar äpplen och päron.
Varför kan inte någon annan ta Åkessons position? Det förändrar inte deras åsiktsprogram och ditt stöd till dem förmodar jag.

Är du efterbliven?
Citera
2014-09-12, 19:08
Medlem
o-asen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anaujiram
Det finns en kille som garanterar vinst på varje bet. Ord som bombsäker var frekvent förekommande.
Det kan vara möjligt att detta är Jimmy Åkessons konto på FB. Har glömt vad han hette.

För övrigt så spelar det väl fan ingen roll om han spelare eller inte. Det står ju spelat för 500 000. Vem fan bryr sig.

Jag bryr mig
skulle aldrig rösta på en partiledare som satt o gamblade för såna summor på sin fritid oavsett om det var Schyman, Fridolin eller Reinfeldt
Citera
2014-09-12, 19:08
Medlem
IMBILDENs avatar
För mig är det en himla skillnad på att ha "spelat bort" och att ha omsatt 500 tkr.

Det vet alla som har spelat eller sysslat med daytrading. De som sysslat med det senare omsätter lätt 10-tals mkr om inte ännu mera. Dessutom är väl detta Åkessons ensak?

Den stora frågan är väl snarare HUR media kommer åt uppgifter från Åkessons kontokort. Det känns som att sekretessen brustit enormt här.

Media är verkligen desperata när det gäller att lyfta fram all "skit" de bara kan om SD nu strax innan valet. Tror aldrig jag varit med om maken vilken osaklig sörja och svartmålning svensk media ägnar sig åt. Detta saknar motstycke i svensk historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in