2014-09-12, 18:07
Medlem
Drullknulls avatar
Vem skulle låta Åkesson förvalta sina pengar hos honom? Sätt hans omdöme i en kontext d.v.s. 9 miljoner invånares pengar, ingen trygg förvaltare m.a.o.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Hoppas att i kvällens partiledardebatt Jimmie säger några "kloka ord" till journalizterna..
Citera
Medlem
Ticklas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Anledning till att jag antar att han är en missbrukare är hans egna ord till ekot

Jag antar att han tog en titt bakåt i tiden och förmodligen insåg han att han har ett problem.

Men tänk själv om sätter in ett par tusen under pappa månaderna och drar hem en stor vinst, sen sitter man där och spelar under ett års tid till och från med sin sambo som nöje.

Sen ringer SR två dagar innan valet och säger att du har spelat för en halv miljon, vilket låter initialt väldigt mycket, klart reaktionen blir oroväckande. Men det blir ju inte ett spelberoende för det.

Kan vara ett spelberoende, ja! Men att omsätta en 500k är inte så mycket för någon som drar en hem en stor vinst och tjänar 150k, speciellt om han ligger på +- 0, eller till och med plus.

Kan vara minst lika intressant då och se vilka personer som äger aktier i lite mindre bolag, minst lika mycket spel där.
Citera
2014-09-12, 18:08
Medlem
Skogaholmslimpans avatar
Otroligt korkat gjort... vem som helst fattar väl att det kommer ut förr eller senare...

Men tror inte det gör allt för mycket skada.
Citera
Medlem
kaerakels avatar
Verkar som att er gullgosse är spelberoende, det är självklart invandrarnas, PK-medias och stasi-sveriges fel! Förmodar att JÅ skulle kunna förgripa sig på barn och ni hade ändå ropat er hesa över att hans integritet kränks om medierna ställde frågor.
Citera
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Nu måste den absoluta botten vara nådd när media gör nyheter av detta. Hur många toppolitiker har inte varit gravt alkoholiserade, kända torskar eller på annat sätt agerat klandervärt med medias goda minne utan att det har knystats om det?

Både Lars Werner och Gudrun Schyman var/är alkoholister. Detta är väl spritt och känt.
Citera
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Vem skulle låta Åkesson förvalta sina pengar hos honom? Sätt hans omdöme i en kontext d.v.s. 9 miljoner invånares pengar, ingen trygg förvaltare m.a.o.

Har han spelat med andras pengar?
Citera
2014-09-12, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummerhielm
Oerhört dumt av JÅ att gå ut och påstå att det är en "väckarklocka". Det är inget problem att omsätta 500tkr för fan Jimmie, skärp dig. Särskilt inte om man använder pengar man tidigare vunnit. Det hade varit en annan sak om han förlorat 500tkr, tagna ifrån familjens matkonton/räkningskonton.

Nu finns väckarklocka-citatet samt en expert som uttalat sig om att han borde "söka hjälp". Folk läser rubriker och kommer tänka att han spelat bort 500 000 kr oavsett vad som egentligen har hänt. Och det kommer mera, var så säkra.

Citat från SVT:
Har ni granskat andra partiledares kontouppgifter?
– Vi har gjort en betydande research och ställt frågor till inblandade personer om alla partiledare men inte funnit några tecken på problematiskt spelande hos någon annan.
Citera
Medlem
Cleburnes avatar
Svenska spel (statsägt) erbjuder nätspel åt allmänheten. SVT (statsägt) hänger ut folk som spelar på nätet. Bara jag som får en något trist smak i munnen av detta?

Jag vet inget om JÅ:s spelande, men om det är så att han omsatt 500k ser jag inget anmärkningsvärt i det. Gudarna vet hur många miljoner jag omsatte när jag drog nytta av pokerboomen för ett gäng år sen... Kul var det också.
Citera
Medlem
Fortfarande bättre spenderade pengar än de rödgrönas planer för framtiden.
Citera
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Den dagen vi börjar skjuta journalister är en jävligt fin dag. Hoppas jag får ta del i det då.
Smutsiga jävla svin är vad dom är.
Hej, vi kommer ifrån åsiktspolisen. Vi ser här på våra skärmar att du är kritiskt inställd till regimen. Hur ställer du dig till det?
Citera
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Verkar som att er gullgosse är spelberoende, det är självklart invandrarnas, PK-medias och stasi-sveriges fel! Förmodar att JÅ skulle kunna förgripa sig på barn och ni hade ändå ropat er hesa över att hans integritet kränks om medierna ställde frågor.

OMSÄTTER 500.000kr, snälla människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in