Citat:
Jag håller inte alls med. Ge gärna exempel på artiklar du syftar på.Anser du alltså att media inte har gått extra hårt åt FCP? Att de inte har varit selektiva i sin presentation? Att de inte försöker porträttera situationen på ett visst sätt? För mig är det uppenbart att de kryddar både ord och innehåll för att få mer pull. Det är förstås ingenting nytt för journalistkåren och exakt vad man kan förvänta sig- men det är inte mindre skamligt för det. Blunda för det bra och lyft fram det dåliga.
Den enda sakliga publikationen jag sett från Sverige har varit från GP, utöver det har det bara varit de utländska byråerna som verkar klara av sig att hålla sig objektiva, i utlandet höjer man nu t.o.m. på ögonbrynen åt hur svensk media väljer att fokusera på svartmålning av individer och helt ignorerar företagets värde, uppskattning och position - man ger inte en nyanserad bild vilket skrämmer upp bl.a. småsparare som nu sålt aktier i panik och förlorat hundratals miljoner kr. Jag vill inte försvara eventuella olagliga handlingar, anklagelserna mot VD är förkastliga ifall de är sanna och han kanske bör avgå oavsett för att ge fri väg åt företaget framöver - men genom att manipulativt fylla läsarens synfält med gegga genom att smaklöst zooma in på skit och lämna ute positiva aspekter kring företaget leder man taktlöst fårskocken utför ett stup som kanske inte ens existerar. Placera och DI har varit sämst i den här rapporteringen.
Det går inte att ge media ansvaret för privatpersoners handlingar, men man får inte ignorera dess påverkan, när de bara har svart målarfärg i burken blir bilden inte nyanserad för fem öre.
Den enda sakliga publikationen jag sett från Sverige har varit från GP, utöver det har det bara varit de utländska byråerna som verkar klara av sig att hålla sig objektiva, i utlandet höjer man nu t.o.m. på ögonbrynen åt hur svensk media väljer att fokusera på svartmålning av individer och helt ignorerar företagets värde, uppskattning och position - man ger inte en nyanserad bild vilket skrämmer upp bl.a. småsparare som nu sålt aktier i panik och förlorat hundratals miljoner kr. Jag vill inte försvara eventuella olagliga handlingar, anklagelserna mot VD är förkastliga ifall de är sanna och han kanske bör avgå oavsett för att ge fri väg åt företaget framöver - men genom att manipulativt fylla läsarens synfält med gegga genom att smaklöst zooma in på skit och lämna ute positiva aspekter kring företaget leder man taktlöst fårskocken utför ett stup som kanske inte ens existerar. Placera och DI har varit sämst i den här rapporteringen.
Det går inte att ge media ansvaret för privatpersoners handlingar, men man får inte ignorera dess påverkan, när de bara har svart målarfärg i burken blir bilden inte nyanserad för fem öre.
Att Placera och DI ofta använder sig av sensationsrubriker är ju inget nytt under solen och är knappast något som man bara applicerar på FPC. Innehållet i alla artiklar jag läst ser jag som sakliga och korrekta.
Det är ju svårt att porträttera de senaste nyheterna från något annat perspektiv än negativt.
Hur menar du att man är varit selektiv - vad har man lämnat ute i den senaste härvan med JC?
På vilket sätt anser du att media porträtterat denna härva felaktigt?
Så jag känner helt klart igen mig i vad du skriver! Kommer varken att sälja av eller tanka på. Instämmer till fullo med att det är skit samma vad ledningen gör om produkten är bra, isåfall kommer företaget alltid att repa sig även om det sannolikt kommer att ta längre tid att nå upp till samma värdering igen om det visar sig att VD vad inblandad i det hela.
Vi slåss emot en okänd fiende, en grupp eller insider. Patience's länk bekräftar delvis det här fast de vill inte gå på så hårt vilket är smartast men vi har ingen rygg att skydda.