2014-09-12, 17:17
Medlem
javlahelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dies Irae
Rätt säker på att olyckslambon är köpt i Luleå i början av juni 2013. Har åkt i just den bilen innan.

http://vonbraun.com/index.php?page=nyhet&id=33&f%C3%A4rgglad-kille-k%C3%B6per-en-f%C3%A4rgglad-bil

Boden.
Citera
2014-09-12, 17:22
Medlem
jag är ju ingen bilexpert, men var det in så att denna bil :
initialt iaf delade bottenplatta med DKW TT, samt var då entrylevel modell ??
Citera
2014-09-12, 17:22
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrAndersson
Är det samma bil som på bilden från Båstad i somras?

http://hd.se/bastad/2014/07/14/fler-batar-an-nagonsin-i-bastad/

Den har andra framlysen!
Citera
2014-09-12, 17:23
Medlem
Dies Iraes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javlahelvete
http://vonbraun.com/index.php?page=nyhet&id=33&f%C3%A4rgglad-kille-k%C3%B6per-en-f%C3%A4rgglad-bil

Boden.

Ja, från början men firman (husvagnscenter) flyttade till Luleå under ägartiden så den levererades från nya lokalen på Storheden utanför Luleå. Tragiskt hur som helst och känns lite konstigt att åkt med i just den bilen. Den användes bl a som evenemangsbil och kördes en del på isbana med yrkesförare.
Citera
2014-09-12, 17:43
Medlem
Dammigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Den där grejen beror absolut inte på att de fick sladd utan helt enkelt hur en normal 4hjulsdriven bil beter sig. Föraren i filmen har inte en enda aning om hur en fyrhjulsdriven bil fungerar.

Denna dödsolycka kan mycket väl bero på att man fick punktering, föraren blev rädd och försökte bromsa och det för fort och för hårt. Bilen viker ned sig och går av vägen. Och i det lägen slår man i med fälgen och bilen slår runt och kaoset är ett faktum. Annars är just denna bil extremt kursstabil och en av dessa superbilar som nästan är självkörande.

Min fetning.

Uppenbart att den föraren (i klippet) inte hade koll på hur det fungerar med 4-hjulsdrift.

Helt enkelt så är det mer bil än chauffören klarar av som ställer till det.
Det är inte lätt att hantera 4-hjulsdrift kombinerat med mycket effekt.

Framhjulen rakt och gasa så går det i den riktningen.
Fega och slå av när det sladdar: det är bäddat för trubbel.

Det är uppenbart i klippet.

Har ifs bara erfarenhet av rally (mest på grus och en del på asfalt) men principen är densamma.
Det är ju trots allt, väldigt mycket svårare på asfalt jämfört med grus men med halvtaskiga standarddäck så är det inte så stor skillnad.
Citera
2014-09-12, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Det ar inte vad jag har last. Har du tittat pa sajten lambounfall forresten?

Nja! Inte tittat på ngn site, talar av egen erfarenhet gällande Porsche 996 och gallardon. Känns liksom som om erfarenheten av bilarna är lite bättre än nåt man läst
Citera
2014-09-12, 18:02
Medlem
Draifoss avatar
Det har blivit mycket bildiskussioner här. Är det inte rimligt att tänka sig att det där hade gått åt skogen vilken bil de än hade åkt i. Killen hade ju nyss fått körkort. Kommer man bara upp i tillräckligt hög hastighet så går det väl åt helsike, oavsett vilken bil man har.
Citera
2014-09-12, 18:04
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrblund
Nja! Inte tittat på ngn site, talar av egen erfarenhet gällande Porsche 996 och gallardon. Känns liksom som om erfarenheten av bilarna är lite bättre än nåt man läst

En bil kan ju ge intrycket av att vara lattkord fast den inte ar det om man pressar den lite. Har valdigt svart att se att en ovan forare i en M3 hade rakat ut for samma sak vid en enkel vanstersvang.
Citera
2014-09-12, 18:05
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det har blivit mycket bildiskussioner här. Är det inte rimligt att tänka sig att det där hade gått åt skogen vilken bil de än hade åkt i. Killen hade ju nyss fått körkort. Kommer man bara upp i tillräckligt hög hastighet så går det väl åt helsike, oavsett vilken bil man har.

Killen var fodd 1980, nog har han haft korkort ratt lange?
Citera
2014-09-12, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dammig
Min fetning.

Uppenbart att den föraren (i klippet) inte hade koll på hur det fungerar med 4-hjulsdrift.

Helt enkelt så är det mer bil än chauffören klarar av som ställer till det.
Det är inte lätt att hantera 4-hjulsdrift kombinerat med mycket effekt.

Framhjulen rakt och gasa så går det i den riktningen.
Fega och slå av när det sladdar: det är bäddat för trubbel.

Det är uppenbart i klippet.

Har ifs bara erfarenhet av rally (mest på grus och en del på asfalt) men principen är densamma.
Det är ju trots allt, väldigt mycket svårare på asfalt jämfört med grus men med halvtaskiga standarddäck så är det inte så stor skillnad.
En så pass nyare modell av dyr sportbil borde ha säkerhetssystem som en M5 från 1999 (2.30) http://www.youtube.com/watch?v=agKyva3fIkI
Citera
2014-09-12, 18:13
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Killen var fodd 1980, nog har han haft korkort ratt lange?

Någon skrev att han haft körkort ett par år, men det kanske kan kvitta. Egentligen syftade jag på att det förr eller senare går åt helvete i så höga hastigheter på en allmän väg. Förr eller senare råkar man väl t.ex. ut för att en framförvarande bil gör en omkörning. Då tvingas man tvärnita eller köra ut i terrängen för att undvika en kollision.
I en sådan situation spelar det nog mindre roll om bilen t.ex. är fyrhjulsdriven eller ej.
Senast redigerad av Draifos 2014-09-12 kl. 18:16.
Citera
2014-09-12, 18:18
Medlem
Ollonbos avatar
Inte läst alla inlägg men måste kolla detta.
Samma morgon ca 06:00-06:15 blev jag omkörd av en lambo på E18 mellan Kungsängen och Rotebro. Han körde ganska friskt och försökte köra om en bil på "fel sida" men lyckades inte, när han kom om var det full gas som gällde.
Förväntade mig komma olycksplats längre fram men det gick tydligen bra. När jag såg tråden på kvällen tog jag nästan för givet att det var samma fordon.
Lambon som körde om var mattsvart, kan det varigt samma fast folierad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in