En partiledare som vill bli statsminister ska inte spela bort sådana summor. Vad som gör det hela allvarligt eller mindre allvarligt är huruvida pengarna kommit från en tidigare vinst eller direkt från partipengar eller skattepengar. I det långa loppet tror jag tyvärr att detta kommer etsa sig fast. Att Åkesson byts ut till nästa val mot någon annan tror jag därför skulle kunna vara väldigt positivt. Det hade givit SD en ny image och en slags omstart. Personligen känner jag mest medlidande och sympati för Åkesson. För en så förföljd och kritiserad offentlig person kan det inte vara lätt att få så känsliga, privata och skamliga uppgifter publicerade för hela svenska folket. Tror att detta kommer synas på Åkesson de sista dagarna. Hoppas han klarar av det. Det finns faktiskt en chans att Åkesson inte pallar mer tryck och att han faktiskt tar en paus från politiken. Det enda som möjligtvis hade kunnat gynna SD är om de andra partiledarna skamlöst attackerar Åkesson med dessa uppgifter. Det kan säkert väcka sympati hos väljarna.
Men i det stora hela, väldigt bekymrade uppgifter.